Endelig på nett!

29.10.2016 - 07:18 33 kommentarer



For en deilig følelse!

For en uke siden ble en kabel fra Telenor ødelagt og vi har ikke hatt internett på 1 uke hjemme. I går kveld fikk jeg beskjed om at ting var i orden. Du blir helt lammet uten internett. Barna har hele uken holdt på med helt andre aktiviteter enn de ellers ville gjort. 

I går våknet jeg opp til at hele bloggen var nede og fikk da ikke med meg at innlegget: Vi må slutte å fostre opp tapere hadde tatt av. Det ble hett i kommentarfeltet for å si det slik og jeg har enda ikke tatt meg tid til å svare på kommentarene fordi jeg nå er bortreist. 

Jeg skal komme med en kommentar til de mest krasse kommentarene men å si at jeg er en jævlig dårlig mor, synes jeg blir for drøyt. Husk at vi er forskjellige og det at jeg lærer barna mine "å bli vinnere" betyr ikke at jeg ikke lærer dem empati, omsorg og nestekjærlighet. Det er MYE kjærlighet og raushet i vårt hjem. 

MEN at noen føler seg provosert av at jeg bruker ordet taper kan jeg forstå fordi det er jo akkurat de samme folkene som syr puter under armene på barna sine og mener at vi må ha et mer sosialt samfunn enn det vi har i dag. Det er slik det er: Mennesker er forskjellige og det må vi bare godta. 

Akkurat nå sitter jeg i 4. etg på Comfort Hotel Grand Central. Her var jeg en helg for ikke så lenge siden også for dere som følger meg på snap. Forskjellen er bare at nå sitter jeg i en fantastisk rosa suite og hviler meg på den mest skjønne rosa plysj sofaen du kan forestille deg.

Denne helgen har vi reunion med håndballjentene fra Mosjøen. Noen av oss har ikke sett hverandre på over 20 år og i går var det duket for pysjamasparty. 

Jeg klarte å glemme batteriet til mitt kamera hjemme på Sørumsand så i dag før vi alle setter kursen mot The Well Spa så skal jeg svippe innom og hente det. Så skal jeg ta noen fine bilder herfra. 

I kveld skal vi spise litt mat sammen så skal vi ta jentene med på en nokså "hot" utested. 

Hjemme passer en venninne på barna og hun kjører alle frem og tilbake til både treninger og kamper. 

Håper dere får en strålende lørdag!

Gode klemmer!

Følger du meg på snap? Annebrith.no heter jeg der. Om du vil se noen av det jeg opplever må du klikke deg gjennom MYSTORY

Ellers blir jeg veldig glad om du trykker LIKER på min facebook. Der skal vi snart begynne å teste ut livestreaming med baking så følg meg gjerne der også om du vil se hvordan det står til på kjøkkenet :) På instagram er det kun kaker og oppskrifter som serveres :)

 

33 kommentarer

Lena kristin fagervik jenssen

29.10.2016 kl.08:12

Kos dere masse jenter. Klæm. Hils jentene. Å til di konmentarene, sitter jeg å føler på missunnelse

Karin

29.10.2016 kl.08:42

Noen stemmer på Erna og noen på det andre rasket..... Anne Brith da, trodde du var rausere og mer demokratisk enn dette........skuffende......

Gretha

29.10.2016 kl.08:50

Heia deg Anne Brith!! ( nå blir jeg en j.. dårlig mor siden jeg velger å skrive dette før jeg gir hun minste mat og bare lar hun sitte å vente, men når jeg forteller at jeg må støtte noen som blir rakket ned på, vil hun forstå ;-) )

At voksne folk - antar at det er damer, for hvem ellers vil skrive så nedlatende om ei annen dame/ mor?, kan være så stygge i måten de uttrykker seg på, provoserer meg. Har du ikke noe positivt å si, eller evner du ikke å være uenig i det Anne Brith skriver UTEN å dømme hennes evner som mor, så la være å skrive noe tilbake!!

Ja, alle vil ha vinnere, men ikke alle tillater seg å tenke det, si det høyt og ihvertfall ikke si det offentlig.

Å være vinner kan bety så mangt. At man utifra sine forutsetninger gjør det beste man kan. Ikke nødvendigvis får bare 6'ere, scorer flest mål i en håndballkamp eller har flest venner.

Å si at man er en ( j...) dårlig mor fordi man ønsker at sine barn skal være vinnere, provoserer meg. Hva er galt med å være ærlig?

Å være taper betyr heller ikke at man ikke klarer toppkarakterer eller andre gode prestasjoner. Evner man ikke vise empati og nestekjærlighet, hjelper det lite om man har gode karakterer, høy utdannelse og god lønn. Man kan ha suksess på mange plan - men om man ikke pushes til å bli den beste utgaven av seg selv, så har man uansett tapt.

Og ærlig talt damer! Skjerp dere!! Vi er ikke fjortisser!! Dere kan være uenige uten å rakke ned med stygge ord. Hva slags forbilde er du for dine barn om de får vite at du beskriver en annen med stygge ord og uttrykk? Er det rart barna begynner å mobbe hverandre? Se dere selv i speilet før dere dømmer andre og hold de stygge utsagnene for dere selv.

Ja, jeg vil at mine døtre skal bli best i det de gjør og senere bestemmer seg for å bli, og jeg skal pushe de til det! Men dette gjør ikke meg til en j.. dårlig mor. Heller det motsatte. Livet er hardt og til tider kjipt ( noe jeg også forteller jentene), og ingenting kommer av seg selv. Vil man noe, så må man jobbe for det til man har nådd målet. Jeg skal selvfølgelig veilede de underveis, men ikke ttilrettelegge for de. De får all kjærlighet og omsorg til å lære seg forskjell på rett og galt, de må være snille mot andre og takknemlige. Men de må også sette seg mål.

Så jeg heier på deg jeg Anne Brith!!

Lina

29.10.2016 kl.10:30

Jeg har lest bloggen din lenge og likt at du har sterke meninger om ting.Men akkurat nå syns jeg du blir veldig dobbeltmoralsk.Du sier alle skal få lov til å ha egne meninger,men smamtidig tåler du ikke at andre ikke er enig med det du skriver.Så når man ikke er enig i det du skriver så tar du en konklusjon om hva slags foreldre man er.Som for eksempel at noen ble provosert av at du bruker ordet taper ER mennesker som syr puter under armene på barna sine.Blir liksom DU som bestemmer hva slags foreldre/mennesker de er. Det er ikke mange bloggere jeg følger,men som jeg skrev tidligere så er du en av de jeg har fulgt lenge.Jeg fulgte en annen veldig veldig kjent blogger før.Men hun også tålte ikke at andre ikke var enig med henne og tok sine konklusjoner om hva slags type mennesker alle var. Jeg sluttet å lese bloggen hennes for noen år siden og for å si det sånn så er det visst flere som har gjort det for hun er ikke der hun alltid har vært.Jeg syns selvfølgelig at de som kaller deg for dårlig mor pga dette og alle de stygge kommentarene du har fått er helt på trynet for man må kunne si sine meninger uten at man trenger å si noe sånt til noen. Og derfor syns jeg du havner i samme kategori,men at du sier det på mildere måter. Vet du sier hele tiden, de som vil følge meg får følge meg,de som ikke vil trenger ikke det,du er sånn du er osv osv.Kjempefint,all creds til deg.Men det er faktisk vi som har fulgt deg hele veien som har hjulpet deg der du er for uten alle disse leserne hadde du ikke levd godt av bloggen.Og ikke misforstå meg,for slik som du fremstår hadde du helt sikkert klatret opp på andre måter. Så derfor syns jeg faktisk du kanskje skal tenke over på hvordan du oppfører deg mot leserne dine.Du skriver her for at leserne dine skal lese. Og mennesker har lov å bli provosert av at du bruker ordet taper på barn.Og kommer man da med en konstruktiv melding tilbake så har ikke du noen rett til å ta den konklusjonen på hva slags mennesker man er. Jeg var enig til dels med deg i forrige innlegg,men jeg liker ikke å kalle min sønn på 11 taper.Det vil derimot ikke si at jeg syr puter under armene på han i det hele tatt. Du lever ikke i samme hus som oss så beklager,men du kan ikke komme å si hva slags mor jeg er da. Men at du svarer tilbake på noen av de stygge kommentarene det skjønner jeg.

Du som blogger må jo selvfølgelig komme med spennende innlegg for at lesertallene skal gå oppover,og jeg tror at du sikkert mange ganger skriver ting også for å provosere. Men greit å ikke være så høyt opp på pallen hele tiden😉

Jeg var dødsgod i håndball og irriterte meg over dårlige spillere.Men min far som pushet meg sa til meg,du kan ikke la dårlige spillere avgjøre om DU vil bli god! Du trakk opp at svømming var en som sport som Norge var gode i,kanskje pga det var den eneste sporten som differensierte.Tennis er en sport som differensierer,hvorfor er vi gode der?Håndball differensierer ikke,men fortsatt klarer vi å være best i verden. Så når det kommer til fotballen så er det nok ikke det at de burde differensiere som hadde gjort de gode!Vil en bli gode i noe så blir man det også med dårlige spillere rundt seg! Akkurat sånn livet er det,vil man klatre oppver i livet så vil man alltid ha folk som ikke liker det og prøver å ødelegge for deg osv.

Hilsen en som var god i håndball og som

irriterte seg over de dårlige spillerne(som du kaller tapere)

29.10.2016 kl.10:34

Æ e lokalpolitiker og tilhører det andre rasket, har fulgt bloggen din en stund og har hatt sans for den, det e det slutt på nå.

Randi

29.10.2016 kl.10:42

Hva gjør du den dagen dine barn kanskje ikke er vinnere? Vil du virkelig kalle ditt eget barn en taper? Eller vil du at dine barn skal se på andre som tapere fordi de ikke kommer seg til topp? Husk det Anne Britt, våre barn tar etter oss.

En ting er at alle ikke kan bli vinnere, noen vil ikke bli best, noen vil bli best men får det ikke til, noen var best men måtte gi opp, noen får aldri muligheten engang, noen når aldri å bli best og noen er best. Men ingen av disse er tapere, uansett hvilken grunn de måtte ha til å slutte eller måtte gi opp. De er vinnere i eget liv, de tar steget ut av det som kanskje var dere største drøm. En drøm som muligens gikk i tusen knas eller de var tøff nok til å ta steget ut av det som virkelig ikke var noe for dem. Til tross for heiarop og oppmuntring.

De er tøff, modig og sterke. Og det er foreldrene til de barna også, de foreldre som må stå å se på barnet sitt som ikke rakk til slik de andre forventer eller aktiviteten krever. De som skal få barna på beina igjen etter det som kanskje var deres nederlag, eller støtte barnet som tok ett annet valg en man som forelder ønsket. Det er ikke en enkel jobb det, og det er IKKE å sy puter under armen på barna.

Vi er foreldre å vi må kunne støtte, hjelpe, oppmuntre,å lære våre barn uten at vi skal måtte forsvare oss. Uansett hva det gjelder, alle kan ikke være gode i alt men alle er gode i noe!

Men kall dem ikke tapere!

Vil bare til slutt si, kjære Anne Britt. Du kunne spart deg for den siste setningen om "Erna og det andre rasket..". Syns det virket som du slang den på bare for å ha noe å skrive i forsvar. Syns ikke det er en holdning som er verd å videreføre dine barn.. mulig du mener noe annet. Hold deg for god for slikt vås!!

Ha en riktig god helg videre :)

Caroline

29.10.2016 kl.10:48

Hei!

Passet sikkert fint med en pause fra nett nå :-)

Jeg er enig i at det sys puter under armene på mange barn i dag, de forberedes dårlig på livet som venter de etter barndommen.

Jeg velger å tro at måten du ordlegger deg på i forrige innlegg er nøye kalkulert for å få fart på en dalende posisjon i blogg-Norge! Det er et greit stykke over over grensen, noe som du vet vil generere mye klikk og besøk på bloggen. Folk som har kommentert og ønsker å følge diskusjonen klikker seg inn igjen og igjen. I så måte: Gratulerer med oppnådd mål.

.....men til hvilken pris?

Klemmer!

Anne Brith

29.10.2016 kl.15:12

Caroline: Jeg skriver fra hjertet. Alltid gjort vil alltid gjøre. Tenker aldri på at jeg må provosere. Da blir det ikke en bra blogg. Dette satt jeg og tenkte på og derfor skrev jeg det!

Reidun

29.10.2016 kl.10:53

Reidun.

Er fremdeles lite glad i ordet"taper"brukt i en sammenheng når vi skal"omtale"andre mennesker.

Og jeg bruker som sagt i tidligere komentarer ikke dette ordet om noen.

Jeg syr heller overhodet ikke puter under armene på egne barn eller barn med nedsatt funksjonsevne jeg jobbet med.Her er jeg dypt uenig med deg Anne Brith,og synest"taper"i entall er et meget uheldig ord.Ha en fin lørdag.

Mia

29.10.2016 kl.11:19

Og dette er svaret ditt på all kritikken du fikk? Trur du all kritikken kommer fra mødre som syr puter under armene på barna?

Jeg likte ikke og støtter ikke det du skrev i ditt forrige innlegg, og mener vi har kommet langt forbi "sy puter under arma på barna". Faktisk tror jeg mange er lik deg og tenker som deg. Har du ikke fått med deg at unga idag blir kalt for generasjon prestasjon? De vokser opp med at det blir stilt så høye krav av foreldre, media og seg selv, alle skal prestere og være best i alt! De legger skyhøye krav på seg selv, så mange blir syke av det. Aldri før har kravet om å prestere og være best vært høyere og aldri før har antall unge som sliter med depresjon og andre psykiske sykdommer vært høyere. De sliter seg ut og er utbrente før de starter på arbeidslivet!

Dette må vel komme fra meg som syr puter under arma på mine barn. Skal jeg si deg hvilken mor jeg er? Jeg er også alenemor til fire, jeg jobber fullt for å få endene til å møtes, jeg har en time å kjøre til jobb hver dag, jeg har tatt masterutdanning på deltid og brukt all min ledige tid på å prestere og henge med, fint hus har vi, bygget det selv, en av de fineste på den beste tomten og har den beste utsikten. Hytte har vi også. Ingenting er sponset, alt har jeg jobbet masse for jeg er stolt av det jeg får til.

Far til barna presterer også veldig bra og er blant de beste med det han holder på med, han reiser verden rundt og vil nok av mange kalles en vinner.

Barnet vårt på ti år må hjelpe til i huset og skolearbeid er viktig. Men hun driver også med sport og er blant de beste der. Hun brukte all sin fritid på å trene seg opp og kunne alt før hun begynte der, hun var livredd for å ikke lykkes! Hun har aldri kommet for sent til noe, for hun må prestere og være på topp bestandig. Hun er sykt nøye med hva hun spiser og tillater seg så vidt 5 godterbiter på lørdager. Får hun godteriposer i et selskap midt i uken, så må disse spares, det er jo så viktig å være sunn. Er hun ikke ute av døren 40 minutter før skolen starter, får hun angstanfall, man kan jo ikke komme for sent til noe. Trener hun ikke nok hjemme kommer panikken før neste trening. Hun har vært gjennom en vanskelig periode fordi hun ikke er den beste i klassen til å synge og livet er ødelagt om man ikke får deltatt og vinner MGP Junior!

Hun har vært sånn siden hun var liten. Alt for fornuftig og redd for å ikke være best og strekke til. Jeg har aldri presset henne til noe, men stiller krav til at skolearbeid skal tas seriøst og at hun deltar i plikter hjemme. Samtidig har jeg jobbet i mange år for at hun skal klare å slappe mer av, ikke stresse sånn, få henne til å forstå at det går helt fint å komme for sent en gang eller spise is på en mandag. Jeg jubler de dagene hun glemmer seg og bare er en vanlig unge og tenker på at hun må prestere.

I dag er det mange i 13-14 årsalderen som dropper ut av idretten fordi de skjønner at de ikke har det som skal til, det er ikke plass til alle i toppen. Det holder ikke å være med en gang i uka for å ha det gøy, fordi man må delta på alle fire treninger i tillegg til egentrening. Det holder ikke å delta fordi man syns det er gøy og at det tross alt er bedre for helsa å trene en gang i uka, være med venner å ha det gøy. Jeg trur både fysisk og psykisk helse hadde vært bedre for mange om de bare kunne deltatt i idrett en dag i uken uten mål om å bli best. Trur mange ville hatt det bedre om det var tillatt og akseptert at man var det som du ser på som en "taper", men som altså er helt normal.

Jeg ser at måten vi voksne lever vårt liv på har vært med på å forme våre barn, og jeg skulle ønske vi hadde valgt litt annerledes i noen situasjoner. Hadde vi vært lykkeligere om vi ikke stresset slik med å prestere, ikke stresset slik med å være best og ha det beste før vi fyller 40, roet litt ned å bare vært tilstede for hverandre.

Jeg trur ikke lykke nødvendigvis kommer av å bli best. Trur ikke Therese Johaug nødvendigvis er mer lykkelig enn hun som sitter å nynner og smiler på jobb hver dag på den lokale jokerbutikken her.

Presset om å prestere får ungene nok av gjennom hvordan samfunnet fungerer i dag, gjennom idrett, gjennom media og ikke minst blogger som mange unge leser. Forbildene i dag er de som lykkes, vinner konkurranser, er pene og godt trente, alle vil bli kjendis, fotballproff, tjene fett som toppblogger, eller vinne idol eller norske talenter. Når ble det ikke godt nok å være god nok? Det holder ikke å være snill og trives med det du holder på med og være snill og god. Slapp av, vær snill med andre, bry deg om andre og lev et lykkelig liv!

29.10.2016 kl.12:05

Du har utrolig dårlige holdninger. Erna eller det andre rasket, ærlig talt. Barna dine er sikkert flotte de, men man får faktisk litt avsmak når du hele tiden skryter dem opp. Det man ser på snap skal jeg ikke si så mye om

Turid

29.10.2016 kl.13:06

"MEN at noen føler seg provosert av at jeg bruker ordet taper kan jeg forstå fordi det er jo akkurat de samme folkene som syr puter under armene på barna sine og mener at vi må ha et mer sosialt samfunn enn det vi har i dag. Det er slik det er: Mennesker er forskjellige og det må vi bare godta. Noen stemmer på Erna og andre stemmer på det andre rasket. " Hva MENER du med dette?Helt utrolig at du kan skrive noe sånt! Når jeg blir provosert over ordet taper, så er jeg en av de som syr puter under armene på barna mine??!! Og Erna og det andre rasket?!? Regner med du ikke svarer på dette.....

Iris

29.10.2016 kl.13:38

Anne Brith... Du beskrives lett med ett eneste ord; rimelig fantastisk! 💪🏽 Æ digga dæ!

Kristin

29.10.2016 kl.13:48

"Det andre rasket"...litt overraskende at du tar alle andre i en "samlesekk" og bruker et svært nedlatende ord. Var det nødvendig? Det provoserer meg, men det er jo akkurat det du ønsker å gjøre med mange av dine innlegg. Du skriver med en engasjerende penn, men her mistet jeg dessverre noe av tiltroen til deg. Den politiske ideologien man har forteller mye om oss som mennesker, og ja, jeg føler meg trampet på her med den uttalelsen. Ja, ja, jeg er nå bare en ussel leser av bloggen din...får se om jeg får lyst å trykke innom her igjen?

Anne Brith

29.10.2016 kl.15:09

Kristin: Kanskje litt satt på spissen. Beklager om du følte deg støtt ;)

Jill

29.10.2016 kl.13:58

Jeg er en av de om ikke likte hvordan du brukte ordet taper, men jeg vil ikke dermed sette meg i kategorien "de som syr puter under armene på barna sine". Jeg mener det er en vesentlig forskjell på å la barna gi opp fordi de ser selv at dette ikke passer de, enn å la de gi opp fordi de ikke er rustet for motgang. Barn trenger foreldre som støtter de, gir de råd, hjelper, gir de omsorg og forbereder de på hva som venter de der ute. Men barn er ulike, og må behandles deretter. Men å skjære alle over en kam trodde ikke jeg var din greie, Anne Brith. Jeg skjønner poenget ditt, selv om jeg ikke er enig i måten du ordlegger deg på. Du skal selvfølgelig få gi uttrykk for dine meninger, og en god debatt er aldri å forakte. Men jeg tror dette innlegget skapte så mange reaksjoner fordi det er barn du setter fokus på, og fordi innlegget ditt er veldig svart/hvitt. Det finnes ikke rom for nyanser, og det er trist.

Jeg er enig i at barn må lære seg å ta sine egne kamper, og at foreldre ikke kan løse alt for de. Jeg er også enig i at de må lære seg å sette mål, og tåle motgang på veien. Men jeg er overhodet ikke enig at de som ikke klarer bli best, er å anse som tapere......Der mistet du meg i alle fall. Det å være best rommer så mye annet enn å stå øverst på pallen til enhver tid.

At du velger å svare som du gjorde i dette innlegget, er ikke imponerende. Jeg forstår at du reagerer over de som ikke klarer holde seg til saklige svar, og på død og liv må slenge ut stygge kommentarer. Det er helt unødvendig, og skjønner du blir såret av det, Men syns du kunne spart deg for kommentaren angående Høyre og det andre rasket....Det virket bare respektløst i mine øyne.

Jeg har fulgt deg lenge, og har digget at du er så uredd. Du virker som ei tøff dame med bein i nesa.

Du har sannsynlig mistet noen lesere nå og sikker fått mange nye. Og det er vel sånn det fungerer med blogging. Noen kommer og noen går......

Anne Brith

29.10.2016 kl.15:07

Jill: Du kjenner meg såpass godt at du vet jeg ikke ville noen ne vondt :) god klem herfra!

Thess

29.10.2016 kl.15:46

"Noen stemmer Erna og noen det andre rasket" Det er ikke "Erna" eller "Strøe" det er et helt parti du isåfall stemmer. Dessuten vil jeg bare informere om at Høyre er et borgerlig parti, som er mer for de som tjener mest her i samfunnet. Men du har vel allltid hatt mye penger så, null stress? :p

Forrige innlegg var drøyt og jeg forstår folk godt - klikket selv faktisk. Her har jeg gått i flere år med prestasjonsangst. Vet du hva det er? Helt sikkert. Avisene er jo fulle av overskrifter på ungdommer som stresser seg syke og/ eller får konsekvenser av å ikke føle de gjør ting bra nok. Foreldrene mine presset meg lenge, men så så de problemet. Heldigvis. Jeg er så glad jeg har foreldre som forteller meg at det er greit å gi seg når du er sliten. Det er greit å ikke være best i matte. Og skal du spille fotball, så husk å ha det gøy! Som sagt: Er det et sted vi ikke bør føle prestasjonspress, så er det på hjemmebane. Du er da overhode ingen taper fordi du ikke er toppskårer.

Drit stygt å se at damer i voksen alder kommenterer dritt på bloggen din da, du er garantert ikke en dårlig mor. Det ser vi jo. Håper egentlig bare forrige innlegg var et desperat forsøk på seertall.

OGSÅ et spm jeg lenge har hatt lyst å stille deg! Hva tenker du om at barna dine blottes på bloggen din, men selv ikke får lese? At du bare kan legge ut alt du ønsker, bare fordi du er mor? Jeg er 18 år jeg og jeg klikker på mamma om hun legger ut et bilde jeg ikke syns er noe fint av meg selv. Selv syns jeg man skal legge ut bilder av seg selv, når man er stor nok til å forstå sosiale medier. Hva tenker du? Christian kan jo egt bare søke opp deg på nettet når han blir 16 og finne bilder av seg selv han. Så kan kompisene hans finne bilder av han med rosa neglelakk, lett collage på bursdagen da! Han kan jo ikke stoppe det, bildene ligger jo på nett trossalt. No hate, er bare sinnsykt nyskjerrig på hva "mammabloggere" og mennesker som deler så mye bilder osv av barna sine på nett, faktisk tenker🤔

Du er flink til å skrive da :)

Helene

29.10.2016 kl.15:49

Vet du, Anne Brith. Jeg synes du er ufin, mangler empati og mistenker st du bare er ute etter å gjenopplive en halvdød blogg med det taperinnlegget. Og nei, jeg fostrer ikke tapere, ikke er jeg misunnelig på deg heller. Jeg synes bare du er ufin og egentlig ganske slem. Og jeg synes du eksponerer ungene dine i alt for stor grad. At bilder av de to eldste blir brukt til å illustrere det taper- innlegget, er langt over kanten. De er ikke deg, og de er heller ikke din eiendom. Å bruke dem som illusstrasjon på et så kontroversielt innlegg, burde du spart deg for. De har rett på et privatliv, uten å skulle være illustrasjon når du lirer av deg kontroversielle uttalelser.

synnøve

29.10.2016 kl.17:15

Nå skal jeg kun kommentere en del av en setning her: "det andre rasket". Det var da voldsomt til generalisering, og manglende respekt for andres meninger. Hvis jeg ikke er enig med deg er det da fritt fram å kalle deg for rask? Eller søppel kanskje eller dritt? Hvor går grensen? Jeg bare undres...

Tommy

29.10.2016 kl.18:50

Det andre rasket.. på seg selv kjenner man andre?

Siv

29.10.2016 kl.21:29

Mia: fantastisk flott skrevet, veldig enig med deg. Jobber selv i helsevesenet og ser daglig hvor galt det kan gå med generasjon prestasjon.

Silje

30.10.2016 kl.01:54

Fulgt deg fast tidligere Anne Brith,men jeg merker en endring ?? Vi er alle ulike,men å bruke ord som "tapere" reagerer jeg på. Vinnere og tapere er det slik vi ønsker å oppdra våre barn-en gylden middelvei er vell så bra og det viktigste av alt.-er jo at alle er så forskjellig.

Gikk inn på bloggen i dag for tenkte at det kanskje var et engangstilfelle,men kjenner det synker litt i meg når du skriver "Erna eller det andre rasket"...tidligere har jeg opplevd deg som raus-som ikke slenger om deg med slike uttrykk...og for å si det så syns jeg det var lite hyggelig å lese uavhengig av hvilket parti man stemmer på..slike kommentarer kommer jo fra personer som er dømmende og mener de sitter på "fasiten"...trodde rett og slett ikke du var en slik person.....

Mette

30.10.2016 kl.09:04

Jeg leser bloggen din jevnlig da jeg syns det er utrolig fasinerende å se hva en voksen kvinne som deg får seg til å skrive om livets trivialiteter. De fleste familier med barn har det nok minst like travelt som deg, ønsker like mye å nå sine mål som deg og alle ønsker nok det beste for sine barn. Hvis bloggingen tar for mye av din tid, anbefaler jeg rett og slett å legge ned bloggen. Du tilfører intet annet enn fordommer og litt humring over din overfladiske tilnærming til livets små og store hendelser. Personer som har minst ett blogg-innlegg om hvor intelligente de er, ER sjelden spesielt intelligente!!

Ellen

30.10.2016 kl.10:28

Du har rett. Jeg syns ikke folk er tapere -uavhengig prestasjoner, og ja, jeg stemmer for et mer sosialistisk samfunn. You've got me.

A

30.10.2016 kl.12:23

Hei. Jeg er mamma til en liten gutt med to alvorlige tilstander. Han kommer på grunn av sykdom aldri til å bli den beste på fotballbanen. Vi som foreldre tenker at det er viktig at han er fysisk aktiv, er sosial og har det gøy. Han elsker å spille fotball og trener flere timer i uken utenom fotballtrening. Dersom han synest fotball blir for slitsomt kommer vi selfølgelig til å la han prøve seg på noe annet... Men å kalle han en taper, vet du hva! Kjenner jeg er glad dine unger er friske, for jeg vet ikke om du hadde vært i stand til å taklet om det ikke kunne eller hadde ønsket å trene til å bli best...

Kenneth

30.10.2016 kl.13:45

Takk for besøket, jenter :) Hyggelig å ha arbeidshelg med slik herlig flotte damer.

N

30.10.2016 kl.15:33

Annet rask? Hva slags holdning er det til folk som stemmer på andre partier enn deg selv? Stusser over hvordan du setter merkelapper på andre som vinnere eller tapere. Hva vet du om hva slags kamper disse "taperne" kjemper og vinner hver dag?

Merete

30.10.2016 kl.19:14

Hei Anne Brith !

Jeg er dypt såret over det du har skrevet om å være taper, uten at jeg ønsker å si noe om det, da det er privat. I tillegg din kommentar om Erna og den andre røkla.. ?? Takk for meg, tidligere nesten daglig leser.

30.10.2016 kl.20:36

Dere som sitter og roser alt AB skriver opp i skyene må jo nærmest være lobotomerte? Er det noen hjemme?

Anne-Brit Strandset

31.10.2016 kl.08:58

Hei Anne Brith! Jeg synes du skriver bra om så mange ting her i livet, men at du til de grader skjærer alle over en kam som ikke stemmer på Høyre, det er for drøyt! Jeg synes ikke dette partiet står for de beste verdiene her i samfunnet, så akkurat her tror jeg ikke du har så sunne verdier.

Tine

31.10.2016 kl.16:54

Regner ikke med du bryr deg, men har allikevel lyst å si at taper-innlegget ditt var direkte usympatisk, og husk det er ikke du som definerer andre foreldre, ref argumentasjon om at "det er de samme som syr puter under armene på barna". Og "det andre rasket" som du skriver får meg til å tenke at du ikke fremstår intelligent.

Therese

01.11.2016 kl.10:49

Synes helt ærlig at du bidrar til at barn og ungdom sliter,merkelige holdninger,hva gjør du den dagen du blir oppringt på skolen av lærerne,om at barnet ditt ikke ønsker å leve,pga skole press og andre ting som ungdom sliter me,håper du slipper å oppleve dette,da dette er min hverdag som mor til ei jente me depresjon og angst,still krav til barna men ikke urealistiske krav!!!

Skriv en ny kommentar

hits