Jeg ba guttungen kaste godteriet fra Halloween i søpla!

31.10.2016 - 20:59 284 kommentarer




Espen kom nettopp hjem fra Halloweenfeiring. Han har sammen med noen venner gått en runde, banket på dører og ropt ut: Knask eller knep.

Det var helt hinsides så mye godteri han hadde fått. Sikkert 2 kg godteri. Altfor mye.

Men dessverre så ba jeg han om å kaste godteriet i søpla. 

I alle fall noe av det. 

Alt av godteri som ikke var innpakket måtte han ofre. Mulig jeg er sær på det men jeg vil absolutt ikke at han spiser godteri som hundrevis av andre har tatt på med sine skitne hender. 

Er det så vanskelig å pakke inn godteri til barna? 

Alle vet jo nå at det mest hygieniske er å gi godteri som er innpakket. Det aller meste av Halloween-godteri er også innpakket, men det er fremdeles mennesker som lar barn grafse i en skål med smågodt.

Jeg forstår det ikke.

Espen forsto det nokså raskt for i fjor ble han syk av å spise godteri fra Halloween. Man vet jo ikke om det var det som var årsaken men han endte opp med diare og oppkast og jeg tror det var pga akkurat det.

I år tar vi ingen sjanser og derfor gikk halvparten av godteriet i søpla. 

Håper dere alle har kost dere på Halloween. 

Følger du meg på snap? Annebrith.no heter jeg der. Om du vil se noen av det jeg opplever må du klikke deg gjennom MYSTORY

Ellers blir jeg veldig glad om du trykker LIKER på min facebook. Der skal vi snart begynne å teste ut livestreaming med baking så følg meg gjerne der også om du vil se hvordan det står til på kjøkkenet :) På instagram er det kun kaker og oppskrifter som serveres :)



 

284 kommentarer

31.10.2016 kl.21:03

Fyflate så rart

Karen Beate

31.10.2016 kl.21:11

Jeg er helt enig - uinnpakket godteri går i søpla!

Linda

31.10.2016 kl.21:11

Samme praksis her i huset!

Kjøper alltid innpakket godteri til halloween, julebukk og bursdager!👍🏼

anonym

31.10.2016 kl.21:12

Det jeg reagerte på, på snap, sa han at han og vennene hadde tatt ALT godteriet i et hus, fordi de sa det var greit.. wtf? Trodde du hadde lært ungene å dele med andre??

Anne Brith

31.10.2016 kl.21:16

anonym: Ja, jeg ble sjokkert selv. Det så du vel på snappet. Det likte jeg ikke. Enig med deg.

Lol

31.10.2016 kl.21:13

Slemt

Helene

31.10.2016 kl.21:15

Støtter den tankegangen!! Tenk på alle bakteriene og snittene det godteriet kan bringe!!

Abelone

31.10.2016 kl.21:20

De husene som gav ut smågodt brukte en skje for å dele ut. Da slipper man i alle fall at mange graver i med skitne hender. Men regnet gjorde sitt for at ungene ikke ville ha smågodtet likevel, ble ganske vått i bøttene. Men mengdene er hinsides, størrelsen på bøttene har kanskje noe å si også? I alle fall for forventningen.

Annette

31.10.2016 kl.21:20

Samme praksis her, så lenge jeg ikke har vært med å sett at det kom fra en pose.etc og fra noen vi kjenner. Tenker hygiene men også det at andre kan ha puttet noe inni snop/kaker.etc som ikke er innpakket. Lest om flere eksempler på det. Vi har alltid hatt denne praksisen på nyttårsaften også. Så barna er heldigvis fult klar over det :-)

31.10.2016 kl.21:22

Jeg har aldri latt barna gå og tigge godteri på halloween. Det er en prinsippsak for meg. Nekter og la meg bli med på alt det amerikanske vi drar inn. De er nå 13 og 17, og har aldri sagt noe på det heller. Sønnen har aldri vært interessert, dattera har vært på halloween-fest hos ei venninne et par ganger. Da har de drukket brus, spist pizza og sett film. Som en hvilken som helst annen venninnefest. Men de har alltid fått litt godteri av meg den dagen. Men i år ville de ikke ha. Det var ikke så nøye. Men om de hadde fått gått rundt, hadde uinnpakket gått i søpla her også.

Elisabeth

31.10.2016 kl.21:22

Her i huset får de heller ikke lov å spise godteriet som ikke er pakket inn. Rett i søpla med det!

Anonym

31.10.2016 kl.21:24

Virka som om du var mer sjokkert over at dem KUNNE ta alt, enn at de faktisk gjorde det.. Jaja

31.10.2016 kl.21:40

Tviler sterkt på at det var godteriet som førte til omgangssyken i fjor... Når det gjelder hysteriet rundt skittent godteri, så ha nå litt mer høye tanker om dine naboer. Har barn som går og ber om godteri selv, og får barn på døra hvert år. De er superhøflige, spør hvor mange de kan ta, og plukker forsiktig ut. Både med og uten innpakning. Frukt og grønt i butikken, skrubber og skreller du det også? "Hundrevis" har jo tatt på det...

Anne Brith

31.10.2016 kl.21:41

Ingunn

31.10.2016 kl.21:41

Helt enig med deg. Her er det og forbudt å spise godteri son ikke er pakket inn. Klar godteri uten papir går rett i søppel.

31.10.2016 kl.21:43

Da kunne han vært hjemme.

HHege-l

31.10.2016 kl.21:44

Tihi, du er ikke alene der😀😀😀 selv pakker jeg posjonspakker med klubber, karamell osv🤔🤔

31.10.2016 kl.21:47

Kjøper smågodt, bruker brødpose utapå hånda og inn med noen gdteribiter før jeg knyter igjen. Om man da er skeptisk så er det ikke mye å gjøre med det:-p I år kunne unga velge godteriposer med 5 slag oppi, klementin eller kjærlighet på pinne.

Frøken Andersen

31.10.2016 kl.21:49

Her synes jeg nok at du er litt hysterisk, dessverre. Jeg syns det er alt for mye emballasje på egentlig alt man kjøper. Så jo mindre emballasje - jo bedre. Med tanke på miljøet, som trumfer om vi blir syke av baselusker. Og når det er sagt, så tror jeg ikke de baseluskene er noe å være redde for. Hilsen meg som skiftet bildekk i dag og spiste lunsj uten å vaske hendene. Går like fint hver gang ;)

Cecilie

31.10.2016 kl.21:51

Dette blir altfor hysterisk. Regner med at dere aldri kjøper smågodt i butikken heller? Tenk på alle barnefingrene som har vært oppi der...!

Da får man i det minste lære barna å takke nei til godteri som ikke er pakket inn. Bedre det enn å kaste det i søpla!

Fru Jacobsen (@frujacobsenno)

31.10.2016 kl.21:52

Her måtte de også kaste det som ikke var pakket inn. I tillegg gikk jeg over å sjekket alt godtet for å se at det ikke var tullet med. Flere har opplevd at det er puttet nåler inn i sjokolader o.l.

Dine er jo så store at de sjekker selv, men mine får ikke ta en bit av godtet før det er sjekket grundig. Hysterisk? Kanskje, men heller det enn at de svelger en nål :)

HA en super kveld, vakre du <3

Pelle

31.10.2016 kl.21:58

Neste år oppfordres foreldrene til å kjøre ungene rundt i bil, gjerne med henger på. De kan da ikke dra på kilosvis med godteri på egenhånd. Tenk å få belastningskader i ung alder.

Siri

31.10.2016 kl.22:00

1. alle som blir med på dette, vil gjerne ha nok å gi til alle som ringer på. Innpakket er uhorvelig mye dyrere enn uinnpakket.

2. vi har hatt litt av begge deler og bruker selvsagt skje når vi deler ut. Snørrete og norobesmittete lanker får ikke komme oppi bollen.

3. barn må ikke ta i mot alt de blir tilbudt. Og vet de at uinnpakket må kastes når de kommer hjem, kan de la være å ta i mot.

4. hvorfor la barna gå ut på runde når de ikke får spise det de sanker. Det går an å delta og ha det moro uten godteri.

5. jeg bruker masse penger på godteri, også blir det bare kastet?

randi

31.10.2016 kl.22:01

Synes det er rart at folk klager på at barna får uinnpakket godteri. Kan dere ikke bare droppe å sende barna ut for å tigge da?

Jeanette

31.10.2016 kl.22:02

Huff, nå ble jeg skikkelig lei meg. Jeg er en av de som møtte barna i dag med gresskar, lys og en bolle full av smågodt. Dette tenkte jeg ikke på i det hele tatt! Jeg brukte skje og ingen av barna var i kontakt med godteriet. Men blir litt trist av å tenke på at jeg har gjort noe som så mange anser som "riv ruskende galskap". Jeg tenker at de fleste som har gitt godis som ikke er pakket inn har brukt skje. Æsj, det her var en skuff avslutning på en fin Halloween. 😥

Jin

31.10.2016 kl.22:02

Ja utrolig hvordan folk kan bry seg å kjøpe inn goderi..sånn at dine barn kan kommer å goderi. Dette er det jeg kaller utakknemlighet. bare gi f... å ta imot. IKKE rart det krig i verden.

Cindy

31.10.2016 kl.22:03

"Er det så vanskelig å pakke inn godteri til barna?". Utakknemlige kjerring, hvilke verdier gir du barna dine? Dette er godteri ungene får, ikke noe dere betaler for eller MÅ gå å tigge etter. Derimot har andre betalt for det, og at du skal legge ut bilde av at du kaster det andre mennesker har gitt dine barn er bare kvalmt. Gjør det heller diskré om du på død og liv må kaste det. Hold barna hjemme hvis du er så hysterisk redd andres bakterier..

Fastlegen

31.10.2016 kl.22:04

Også lurer dere sikkert på hvorfor guttungen eller jentungen er så ofte syk.. Jaja.

Detvardetda

31.10.2016 kl.22:06

Hva med å si til han på forhånd at han skal takke pent nei når godteriet ikke er innpakket, i stedet for å forsyne seg grovt bare for å kaste det?

Beklager Annebrith, her framstår både du og sønnen din som fryktelig usympatiske mennesker. Noe nytt når det gjelder sønnen din, men dessverre ikke når det gjelder deg.

31.10.2016 kl.22:06

Utakknemlig. Lær heller barna å si nei takk til uinnpakket godteri. Regner med du heller aldri lar barna dine spise smågodt? ...mange fingre som har vært i smågodtboksene:) kan vel også tenkes at barn får diaré og oppkast av for høyt godteriinntak og ikke bare bakterier.

Ragnhild

31.10.2016 kl.22:08

Her er ungene blitt for store til å gå. Men her i huset er alt godteriet pakket inn og fordelt i posjons poser.

31.10.2016 kl.22:14

Dette blir for hysterisk! Kjenner jeg blir oppgitt over dagens samfunn. Når jeg var liten så gikk alle barn i hele nabolaget Halloween, og sikkert mange andre tusen barn årene etter. Så kjære deg, vi har alle overlevd. Dette tror jeg er første gang jeg har kommentert noe på nett, men kjenner at den overbeskyttende mammahysteriet rundt om må slutte!! Hvis du skal beskytte barnet ditt mor bakterier(noe som til viss grad er sunt) er det andre steder jeg ville begynt med en forandring enn Halloween godteriet. Håper du også lærer barna dine at man ikke kaster mat?;)

Hans Kristian

31.10.2016 kl.22:14

Synd at sånne som deg får så mye oppmerksomhet. For min egen del gir jeg blaffen i hva du skriver, og la barna mine kose seg Halloween uten og måtte tenke på å få litt "skit" i seg.

Men dessverre er det mange som gjør det, og som gjerne føler et skår i gleden etter å ha lest det du skriver. For meg virker det ut som du har et formål med det du skriver og det er å heve deg over den vanlige personen på gata. Og det å rakke ned på folk som gir ut godterier fordi de ikke holder din hysteriske standard er lavmål. Finn noe positivt å skrive om. Nok av folk som bare ser det negative....

Emilie

31.10.2016 kl.22:15

Det jeg reagerer på her er hvorfor du kaster papp i restavfall? Det er jo det enkleste man kan sortere! Skjerpings!

31.10.2016 kl.22:16

Tror ikke smågodtet du selv kjøper i butikken er så mye bedre...

anne

31.10.2016 kl.22:16

herligfreden, snakk om å være tullete. ikke rart sønnen din får diare med det bakteriehysteriet ditt. hvis du er så pirkete kan du liksågodt holde gutten din hjemme.

31.10.2016 kl.22:17

herregud så hysteriske dere er

31.10.2016 kl.22:19

Haha, hvorfor skrive om godteri innpakket/ uinnpakket ? seriøst døvt tema. Enig med Cecilie som nevner at barna burde takket nei i stedet for kaste i søpla. Og om han ble syk i fjor av godteriet som var uinnpakket vil han sannsynligvis bli syk av det meste han tar på også. For han klør seg vel på leppa med de møkkete fingrene sine etter en dag på skolen eller ute generelt :P

Marie

31.10.2016 kl.22:22

Først sender du guttungen ut for å tigge godterier av naboene og så blir du p*ssed fordi de ikke har pakket inn godteriet? Shees...

Margrethe

31.10.2016 kl.22:22

Min kommentar går ikke på selve kastingen, men heller et ønske om at man skal tenke litt over det man sier og holdningene man skaper i samfunnet vårt med ytringer. Det jeg reagerte mest på i ditt innlegg er dine ord; "er det så vanskelig å pakke inn godteri til barna? Alle vet jo nå at det mest hygieniske er å gi godteri som er innpakket. Det aller meste av Halloween-godteri er også innpakket, men det er fremdeles mennesker som lar barn grafse i en skål med smågodt.". Bør ikke heller fokuset ligge; "tenk på alle de snille menneksene som åpner dørene sine for å gi godteri til barn for å glede de"? Gi barna våret et samfunn der vi viser de takknemlighet og aksept for at vi er ulike. Bak døren kan det være en eldre dame eller mann som bare vil glede med det de har i skapet, en mindre velstående boenhet som har skrapt sammen det de har for å dele med andre, et menneske med et hjerte som lyser opp av gleden i barnas ansikt. Kast, gi bort det dere mener ikke barna bør spise, evt la vær å gå, gjør det som passer deg og din familie best, men sett fokuset innover og ta en avgjørelse på slikt hjemme, og ikke klandre andre som faktisk er snille og gir fordi de ikke har gitt på en måte du synes de burde ha gjort det.

Stine

31.10.2016 kl.22:22

Så du mener det er mer hygenisk at jeg skal sitte å nevle og ta på hver og en bit for å pakke inn (fordi jeg velger å kjøpe inn smågodt til en tredjedel av prisen til innpakket godteri) i stedet for den pølseklypa jeg har oppi bøtta og kun bruker selv til å gi barna? Kanskje du heller da må sørge for at guttungen ikke tar m seg uinnpakket godteri?

kim

31.10.2016 kl.22:24

Fy faen så hysteriske folk e blitt for tiden når det kommer til bakterier, ikkje rart folk e sjuk. E virkelig ikkje det samme lengre som når eg vokste opp med sandkaker med smaksprøver å greier, uten å bli syk verken då eller no. Hmm imunforsvar heter vel årsaken, som blir sterkere av bakterier..

Mona

31.10.2016 kl.22:25

Så enig med Cecilie over, la barna læres at ta bare det som er pakket inn 👍

M

31.10.2016 kl.22:25

Hvis uinnpakket godteri går i søpla, så synes jeg du som mor skal nekte gutten din gå halloween. Ja. Jeg forstår at det har med hygiene å gjøre, men det er ikke særlig god praksis du viser ovenfor sønnen din. Tenk på de som faktisk har brukt penger på å gi han godteri. Eier du ikke skam? Du har vel alltid oppført deg noe merkelig, men dette her tok kaka...

31.10.2016 kl.22:26

Av alle tåpelige blogginnlegg skrevet rundt om i hele verden de siste årene er dette det mest tåpelige.

Gratulere, men ingen premie blir sendt da man ikke skal premiere dumhet

Linda

31.10.2016 kl.22:27

Veldig enig med deg. Her er barna 3 og 6 år så jeg går rundt med de. De fleste naboene har hatt innpakket godteri. Og de som har hatt det løst i en skål har ikke latt barna ta selv. Der har de de voksne brukt skje og tatt oppi posene eller bøttene til barna. Når det blir gjort på den måten så synes jeg det er helt greit at barna spiser løst godteri

arild

31.10.2016 kl.22:27

Basilfanatiker. Ungen trenger immunforsvar. Skal være rimelig gromme basselusker for at det skal være farlig. Vi som vokste opp på 70-tallet spiste sand med katteavføring og mark, men lever enda

Monica

31.10.2016 kl.22:27

Cecilie☝Helt enig. Min fikk beskjed om å ikke ta uinnpakket snop. MEN nå kjøper vi heller aldri smågodt. DET er en grunn til at barn som har fått transplantert organer skal holde seg unna smågodt mtp bakterier😕

Anne

31.10.2016 kl.22:28

Jeg tenker også på det,kjøper du aldri smågodt i butikken du da?? Eller sier du at barna ikke får spise smågodtet man får kjøpt på kino eller hjemme hos andre familier......

Betina antonette

31.10.2016 kl.22:29

Jeg bakte kjeks med halloween motiv med lillesøsteren min i år og pakket inn i små poser som jeg ga ut til barna som kom i kveld. De elsket det! Så blir å gi ut halloween kjeks neste år også!

Bob

31.10.2016 kl.22:29

Jaja. Da vet jeg i allefall at neste år skal jeg ikke kjøpe godteri i løs vekt da overhygieniske mødre vil hive det i søpla. Når jeg tenker på det tror jeg ikke jeg kjøper noe godteri neste år. Kanskje neste år vil mødre som deg finne noe galt på innpakket godteri også.

MB

31.10.2016 kl.22:30

Dette er vel hysteri! Skal barna få forbud mot å spise smågodt som ikke er innpakket, må vel også få forbud mot å ta på penger, trykke på stopp-knappen på bussen, holde seg til gelenderet osv osv. Det er ikke farlig for barn å bli utsatt for bakterier, det motsatte er nok farligere.

31.10.2016 kl.22:30

Hvorfor driver du med sånn clickbait :( Du trenger da ikke så mye drama. Du har masse fint å komme med. Unødvendig med sånt fjas.

Jenny

31.10.2016 kl.22:31

Da må det være bedre å be dem om å si nei takk og gå videre... så slipper man å kaste. Sikkert ikke alle som tenker over det og smågodt i løsvekt er jo som regel billigere enn innpakket så for de som kanskje ikke har like god råd men som vil være snill å gi om noen kommer på døra så hadde hvertfall jeg satt stor pris på om de heller var høflige å takket nei enn å se etterpå at det blir kastet..

Iris

31.10.2016 kl.22:33

ENIG HER!!

Da får man i det minste lære barna å takke nei til godteri som ikke er pakket inn. Bedre det enn å kaste det i søpla!

Susi

31.10.2016 kl.22:33

Enig med Cecilie, makan til hysteri! Tror folk at man dør liksom? Eller blir syk og må på sykehus og legges inn?! De må vel pumpes sikkert!

Og dere som er så i mot at barn og foreldre har en fantastisk gøy ettermiddag og kveld sammen; stakkars dere som må sitte hjemme å gro fast i ett eller annet tiår!

Tommy

31.10.2016 kl.22:34

..hmmmm....sikkert mye rart der ute....men, jeg kjøper smågodt...heller det direkte fra posen i bollen....og bruker en stor ause.....no contact what so ever....(spør til og med hva de liker best)....i tillegg ga jeg junior noen tips når det gjelder det å motta godteri....en vet jo aldri!?? :-)

Benny

31.10.2016 kl.22:35

Tiltredes! Her får også barna beskjed om at uinnpakka godteri skal i søpla.

Enkelte synes sikkert det er hysterisk, men best å være på den sikre siden.

I år var det uansett ikke noe problem, regnet sørga for at det som var uinnpakka ble en klissen og uappetittlig smørje. En grei måte å redusere mengden godteri på er det også :-)

Soze

31.10.2016 kl.22:36

Dette er hysteri. Vår kropp er laget for å ha kontakt med bakterier.

Gunnar

31.10.2016 kl.22:37

Dette var sykt hysterisk, og råttent gjort mot alle som har kjøpt godteri til barna dine.

Kjøp engangshansker barna dine kan bruke hver gang de tar på et dørhåndtak, eller om de skulle finne på å håndhilse på noen andre. Munnbind bør de også ha om de skulle ferdes i nærheten av andre dyr eller mennesker.

Og for all del ikke la de spise mat som er tilberedt på kjøkkenet hos folk. Toalettet har stort sett mye lavere konsentrasjon av bakterier.

Mona

31.10.2016 kl.22:40

Prøver igjen og skrive at enig med Cecilie over at da bør barna lære at de kun ta godteri som er pakket inn.

Nils-Erik Midtskog

31.10.2016 kl.22:40

Enig med Cecilie. Det er et hysteri der ute som tar helt av. Hva for en regel er at alle godteri skal være pakket Inn? Er det et slikt samfunn vi vil ha? La den frie fornuft seire.

31.10.2016 kl.22:43

Helt enig!

Mia

31.10.2016 kl.22:46

Helt enig med deg Cecilie, er det mulig!!! Kan da nesten ikke sende ungene på skole og barnhage hvor de leker i sand og klatrer med skitne hender overalt! Ikke rart folk blir syke og får allergier når man er så bakterieredd.

Nora

31.10.2016 kl.22:48

Herregud! Så utrolig utakknemlig! Hvis du skal være så overbeskyttende og tenker at disse bakteriene er så farlige så synes jeg du skal lære barna dine å takke nei til godteri som ikke er pakket inn. Eller så kan du kjøpe inn godteriet selv så de slipper å tigge godteri du allikevel hiver!

Jan

31.10.2016 kl.22:51

Jeg synes folk er litt hysteriske her.

Selvsagt kan det være noen bakterier.. Men i mange land spiser man av samme skål - med hendene. Og de verken dør eller blir syke.

Tror at en del hadde hatt godt av å slappe litt mer av med tanke på hygiene.

Lise

31.10.2016 kl.22:53

Vet du ikke hva kildesortering er Anne Brith?

Godteri i samme søppel som papir?

Har du hørt om papp/papirsortering og restavfall? Evt også plast og biologisk avfall?

Hege

31.10.2016 kl.22:53

Minner om at papp ikke skal i vanlig søppel....

Rallemikk

31.10.2016 kl.22:57

Remuladen fra Mills var jo pakket inn, det godteriet fikk han vel beholde?

Carina

31.10.2016 kl.22:59

Enig med Cecilie her.

Man kan lære ungene til å takk nei til godteri som ikke er innpakket. Det er hyklerisk og dårlig gjort å takk ja til noe (andre har brukt penger på), for så å dumpe det rett i søpla.

Det går faktisk an å takk nei. Eller hva?

Den lærdommen kan jo ungene ha godt av å få meg seg også i et større perspektiv. Det er lite bærekraftig å takke ja til noe, for så å kaste det i søpla etterpå.

TorSverre

31.10.2016 kl.23:00

Stod vel akkurat en artikkel om at vi mennesker får i oss altfor lite bakterier. Og hva er følgen av det? Bakterier er faktiskt med på å øke motstandskraften i kroppen vår mot sykdommer. Er det rart folk tåler mindre og mindre i et overbeskyttet samfunn. Hysteriske foreldre som er livredde for alt. Unger er så beskyttet i dag, at et skrubbsår er nærmest livstruende for mange foreldre. Idioter!

El Capitano

31.10.2016 kl.23:00

Satanistisk feiring. I mitt hus feirer vi ikke halloween.

31.10.2016 kl.23:01

Haha.. Hærrefred hvor mange hønemødre over her! For det første får man bedre immunforsvar av bakterier, for det andre ødelegger du miljøet av å kaste! Tenk disse snille menneskene som kjøper inn godteri til barn de ikke kjenner, så blir det bare kastet?

Roy

31.10.2016 kl.23:06

Kanskje dere skulle la barna være hjemme hvis dere er så sære. Overbeskyttende, men kan jo være litt greit da mengden gotteri er alt annet enn sundt. Dere er livredde noen ufarlige bakterier men det er greit barna dytter i seg syke mengder sukker bare det er pakket inn? Nei det er nok ikke fordi han har spist uinnpakket gotteri han vart syk i fjor, men fordi han fikk dytte i seg gotteri til han vart syk av det.

Hele Halloween er galskap, spesielt blant voksne ;-) Håper jeg klare å provosere noen til å dra hue opp av sanden.

Merete

31.10.2016 kl.23:07

Så enig med deg, og det har jeg alltid gjort med min når de var små. Alt som ikke var innpakket gikk rett i søpla

Siw

31.10.2016 kl.23:07

Jobber i butikk som selger en del snop til Halloween og jeg sier til alle som kjøper; gå for det som er innpakket, ja det er dyrere enn Rema 1000 (siden de har satt ned prisen på smågodt) men det er mer hygenisk og mange foreldre gjør som deg kaster det som ikke er pakket inn.

mona

31.10.2016 kl.23:08

Cecilie enig med deg. Håper ikke du kjøper små godt i butikken mange som tar oppi der . Selv gir jeg jo bare med plast rundt når det gjelder slik men. Vis barna ikke kan spise gåteri uten plast ber dem si nei takk eller gi faen i å gå halloween

Irritert student

31.10.2016 kl.23:11

Kjenne æ blir litt irritert av det hær æ. Når æ som student, og som overhode ikke e tilhenger av halloween velge å kjøpe godteri te ongan som går rundt å tigge godteri, så meine jo æ at du ikke har nåkka rætt te å kritisere kordan godteri æ gir ut. Æ sjøl som vældi mange andre har ei ausa i skåla å fylle sjøl i bøttn te ongan så om det e ett problem at ongan ikke får rett type godta etter ka du meine så kan du holde dæm heime. Regne med at du aldri kjøpe smågodt i butikk heller, det e mange som e å græv nedi smågåtte på butikken. Så bare førr å oppsummere så kan du heller hålle ungen din heime enn å klage på at folk faktisk gidd å handle inn litt snop te det kødde hær

Hildegunn

31.10.2016 kl.23:15

Ikke rart han ble syk med en så hysterisk mor. Barnet vil jo aldri få et sterkt immunforsvar når alle bakterier skal bort. Respektløst å sende avgårde for å tigge godteri og så offentlig stå frem og si at halvparten har gått i søppelkassen.

31.10.2016 kl.23:17

Er du misfornøyd med godteriet, så hold han hjemme og kjøp selv til han. En uting med denne tiggingen på dørene.

Guri Brattaule

31.10.2016 kl.23:18

Jeg synes det er et stort tull med hallovin , jeg

Liker bedre julebukkene

Ballen Klorin

31.10.2016 kl.23:18

Hysteriske kvinnfolk, og stakkars unger

31.10.2016 kl.23:22

Duh, alle vet jo at pakningen rundt godteriet ikke tiltrekker seg bakterier.

Marius Brandsø

31.10.2016 kl.23:23

3 x 3 hurra for hysterisk paranoia.

31.10.2016 kl.23:24

Jeg tar ikke i godisen. Bruker øse.

31.10.2016 kl.23:25

Hvorfor gjenvinner du ikke? pappkartong fra Findus og remulade-esken skal til resirkulering!

Anne

31.10.2016 kl.23:26

Så glad jeg bor på bygda der naboens småkaker, og risboller, og frukt er ansett som Halloween godis.

Silje

31.10.2016 kl.23:26

Fy så utakknemlig og arrogant du er. Blir rett og slett kvalm.

Nina skanseb

31.10.2016 kl.23:27

Sskjønner ikke hva dere klager over jeg,,bare å droppe å sende ungene ut,, trenger ikke godt på mandag.

Martin Sjoner

31.10.2016 kl.23:29

Så enig med Cecilie, lær han å takke nei enn å ta imot noe han vet går i søpla hjemme.. På en annen side: barn vokser jo opp og spiser på hverandres leker, litt bakterier er bare bra for immunforsvaret. Dagens barn tåler jo ingenting!

31.10.2016 kl.23:30

Godteripapir , godteri og papp i samme avfallsbøtte ?? Dere kunne heller tatt en kveld hjemme å lære om kildesortering , i stede for å renne rundt å tigge godteri .

per

31.10.2016 kl.23:32

Hysterisk..

Er vel sundt med Bakterier.. Vis man skal kaste noe så må det være alt som er laget med hvit sukker :)

http://forskning.no/hygiene/2013/01/derfor-er-skitt-og-stov-sunt-barn

Sukk

31.10.2016 kl.23:32

Hvis du virkelig tror at ungen din fikk oppkast og diare fordi noen tok på godteriet, da er du virkelig blåst i hodet.

Stakkars unge som må leve med en hysterisk germofob av en mor.

-"som hundrevis av andre har tatt på med sine skitne hender."

Ærlig talt, hvilken verden lever du i?

Karoline

31.10.2016 kl.23:35

Enig med Cecilie her altså, lær heller barna å takke nei.

Lurer på når folk ble så hysteriske jeg? Da jeg var liten og gikk rundt var det INGEN som brydde seg om godteriene var innpakket eller ikke, da spiste vi alt. Ofte samlet vi oss i større gjenger å byttet godteri også, slik at alle fikk ting de likte. Jeg tror barn har godt av litt bakterier uansett, uten bakterier kan man heller ikke ha en godt immunforsvar og noen ganger er det også sunt å bli litt syk, da det også kan forebygge sykdommer sener ei livet.

31.10.2016 kl.23:36

Takk for tankene dine... og folk har det vanskelig i Syria...

folk kjøper inn godteri for å gi ut på en slik dag, og du velger å kaste det!

La sønnen din bli hjemme neste år isteden!

anonym

31.10.2016 kl.23:37

Er det rart vi blir sykere og sykere?

Om man aldri er i kontakt med bakterier så sier det seg selv at man ikke tåler dem. Immunforsvaret trenger det!

Dette er bare hysterisk og rart...

per

31.10.2016 kl.23:39

Makan til frekkhet. Her har kanskje mange som ikke har så god råd kjøpt smågodt til "gi bort pris" og dette er takken fra en hysterisk mamma. Hva tror du alle de som har gitt bort godis uten papir tenker når de leser dette? Jo, de tenker nok at her skulle jeg/vi være snille og dette er takken. Fy f....

Sandra

31.10.2016 kl.23:39

Å kaste er skammelig med alt som er spiselig. Makan til hysteri, stakkars gutt som må kaste snopet etter å ha gått lang og på mange dører, og ikke minst gledet seg til dette. Dropp Halloween neste gang heller da. Pluss barn skal faktisk utsettesfor bakterier ellers blir de syke av den minste ting. Makan til fisefinhet.....

31.10.2016 kl.23:42

Kvinnfolk har så mye rart for seg!! Men spise uembalert frukt og grønt er greit. Der aner vi jo ikke hvordan hygienen er til de som står å plukker det. De kan ha gravd seg i ræva og pelt seg i nesa for alt det vi vet. Men det slafser vi i oss. Men uembalert godteri der må vi passe på!! Blir for dumt vettu!! Bare hysteri.

AC

31.10.2016 kl.23:43

Her serverer jeg med stor plastskje med langt skaft. Smågodtet er kjøpt fra nye uåpnede bokser og brukt skje til å ta med. Ingen hender har rørt på godteriet, noe vi informerer om.

Jadaså

31.10.2016 kl.23:45

Får lære unga å ikke ta i mot uinpakka, da. Neida, ta i mot i bøttevis, og bare kast det. Hvis "alle" foreldre tenker og formidler det, så så mye for takknemlighet. Og så blir mengden for stor. Javel. Mindre -bøtter- da vel. Eller færre besøk?

Høres jo ut som unga er stakkars uskyldige småengler som bare måååå tigge, ta i mot og det i stor skala.

Om kid'en spyr etter ei bøtte innpakka godteri hadde ikke jeg tenkt "smitte" eller "forgifta" i førsteomgang, nei.

Merethe

31.10.2016 kl.23:50

Wow, en skal høre mye rart altså. Neste år får hysteriske foreldre levere ut bestillingslister på forhånd om hva barna ønsker seg av godteri. Får slutte å sende de på tiggetur da vet du. Pinadø det frekkeste jeg har hørt.

Hanne-Kristin

31.10.2016 kl.23:50

Tenker du slik om naboene dine bør du heller lære sønnen din folkeskikk og ikke ta imot uinpakket godteri. Samtidig kan du jo lære ham å ikke ta mer enn han får spise. Grådighet er aldri kledelig. Naboene dine har faktisk vært og handlet for å glede barna. Så dere som ikke lar barna spise uinpakket godteri; si ifra at de lar være å ta imot. Som en annen kommenterte; De hadde delt ut med skje. Unødvendig å kaste det.

Trine

31.10.2016 kl.23:52

Hvorfor kan du ikke heller lære ungen din til å ikke forsyne seg med godteri som ikke er innpakket? Jeg er sikker på at naboene har hatt gode intensjoner når de har handlet inn godteri, og du fremstår som fryktelig utakknemmelig.

Mari

31.10.2016 kl.23:54

Vi kjøper alltid innpakket godteri til å dele ut på Halloween, men det er rett og slett fordi jeg ikke vil at foreldre skal kaste godteri jeg har betalt for i søpla etterpå. Bakterier får ungene i seg uansett, og jeg tviler på at risikoen for omgangssyke og andre ting er større blant naboen smågodt, enn i barnehagen eller på skolen. Snarere tvert imot.

31.10.2016 kl.23:57

Barn har aldri hatt så mye allergier som nå, etter at folk ble hysterisk på alt. Det er ikke bra og ikke la barna bygge opp et immunforsvar. Normal hygiene er greit, men dette er hysteri.

Tor

31.10.2016 kl.23:59

For et bakteriehysteri. Det er fanken ikke rart ungane feiler alt i dag, når de er overbeskyttet som dette. Husk å vask lankene i et par timer før sengetid da. Det kunne jo ha komt en bakterie under dyna.

Helen

31.10.2016 kl.23:59

Jeg blir faktisk provosert av ditt innlegg. Du setter mennesker i båser, du har overhodet ingen flotte ord å tildele alle de som kjøper godteri kun for å gi barna denne dagen, for glede de små håpefulle.. Åsså er det slik du takker de, med å klage fordi de ikke har tatt seg tid til å pakke inn godteriet? Noen blir aldri fornøyde!

Happy Halloween!!

Jonny

31.10.2016 kl.23:59

Særlig oppegående småbarnsmor. Kanskje en tanke hysterisk og forsøk på å redde verden på gal måte. Hva var greia med å gå Halloween da lissom???

Kaj

01.11.2016 kl.00:01

Hva om ett barn i nabolaget holder bursdagsselskap, er ikke det skåler med snop der også? Jeg vil ikke tro det er mindre barnehender i den skålen enn i de som de blir tilbudt på Halloween ;-)

Mona

01.11.2016 kl.00:03

Hvorfor takker ikke sønnen din NEI?

Linda

01.11.2016 kl.00:03

Ja selvfølgelig kan det være greit å handle noe som er innpakket.. men hos meg fikk de cupcakes, skulle han kastet den også? Vennepar av meg delte ut slush, skulle den gått i naboen sin busk? Han er gammel nåkk til å si nei takk da til det han vet går i søppelet!

En annen Cecilie ;)

01.11.2016 kl.00:04

Jeg syns det er helt syyykt å være så redd for bakterier. Det er helt villt hvordan verden har blitt!! Man kan jo ikke leve normalt!! Stakkars normale barn som blir utsatt for dette hysteriet. hysteriet. Jeg tror også at man blir SYKERE av å holde på sånn. Jeg tror man styrker immunforsvaret ved å være eksponert for litt bakterier. Jeg har fem barn og har aldri praktisert noe hysteri, tvert imot. Og vi er sjelden syke, nesten aldri. Jeg tror man blir mer skjør og plukker lettere opp sykdom ved å være så redd og hysterisk. Det skjer ikke mye annet enn at man blir litt herda når man blir utsatt for litt bakterier. For en verden, alt som før var normalt har blitt farlig. Det var jo ikke sånn at før ble alle syke eller døde, da man var litt mindre forsiktig med ting! Og ikke nå heller. Man dør heller ikke av litt mye godteri en sjelden gang, kunne nevnt mye annet også. -Som de ikke dør av. ;) Ikke lag så mange ekstra hodepiner til deg selv!! Relax :)

Oldie

01.11.2016 kl.00:06

I år kjøpte jeg bare innpakket godteri. Før har jeg kjøpt løsvekt og stått med nyskrubbede hender og med engangshansker på og pakket i porsjonsposer ( plast for å beskytte mot fukt også) til ungene. Det tar tid, så jeg gadd ikke i år. Er blitt litt " latere" i alderdommen.

Ja, jeg er hygienisk. Ikke hysterisk overrenslig, men visse grenser må man ha. Dette er også årstiden for omgangssyke. Jeg har vel en mistanke om at guttungen din ble smittet på annen måte enn akkurat godteriet da..det kan like gjerne vært virus på dørklokka et sted..og så går fingrene i munnen senere. Eller en kamerat var smittebærer... Fort gjort. Norovirus smitter sinnsykt lett.

En annen Cecilie ;)

01.11.2016 kl.00:07

Jeg syns det er helt syyykt å være så redd for bakterier. Det er helt villt hvordan verden har blitt!! Man kan jo ikke leve normalt!! Stakkars normale barn som blir utsatt for dette hysteriet. Jeg tror også at man blir SYKERE av å holde på sånn. Jeg tror man styrker immunforsvaret ved å være eksponert for litt bakterier. Jeg har fem barn og har aldri praktisert noe hysteri, tvert imot. Og vi er sjelden syke, nesten aldri. Jeg tror man blir mer skjør og plukker lettere opp sykdom ved å være så redd og hysterisk. Det skjer ikke mye annet enn at man blir litt herda når man blir utsatt for litt bakterier. For en verden, alt som før var normalt har blitt farlig. Det var jo ikke sånn at før ble alle syke eller døde, da man var litt mindre forsiktig med ting! Og ikke nå heller. Man dør heller ikke av litt mye godteri en sjelden gang, kunne nevnt mye annet også. -Som de ikke dør av. ;) Ikke lag så mange ekstra hodepiner til deg selv!! Relax :)

Amalie

01.11.2016 kl.00:07

Først skal man holde fremmede unger med godteri, og så får man vite at foreldrene bare kaster det?! Er så enig med denne Cecilie som sier at da får dere heller lære ungene deres å si nei takk, for dette er godteri folk bruker penger på. Jeg betaler ikke nesten 10 kroner for EN Kick, når jeg kanskje får 20-30 unger på døren.

Der finnes noen pakker med Halloween-godteri hos butikker som Nille, men dette er ikke bra godteri. Det har lite smak, og er mer som plast av sukker. Da er det bedre med smågodt. Når dere så priskrigen på smågodt, som utspilte seg i dagene før Halloween, så vet dere hva dere sender ungene til.

Hva mer forventer dere? At jeg skal bruke dagene i forveien på å pakke individuelle pakker med smågodt til hvert enkelt barn? At jeg skal kjøpe inn innpakket godteri for høye summer?

Er så dritlei Halloween nå. I ukesvis har jeg hørt folk syte og klage over julebukk og tigging, og nå tar småbarnsforeldrene over, og syter om uinnpakket godteri. Kan vi ikke snart gi opp denne tradisjonen, og bare avlyse hele greia? For alle blir tydeligvis fryktelig irritable av hele tradisjonen...

Victoria

01.11.2016 kl.00:12

Helt ærlig. Barn er ikke skjøre glass som må leve i en plastboble. Litt bakterier er ikke farlig. Alle gangene barn putter hendene i munn løpet av dagen, etter å ha tatt på alt mulig, har en god del flere bakterier enn litt smågodt. De spiser heller ikke smågodt fra butikken? Frukt fra butikken? Hjelper ikke å skylle eple i litt kaldt vann før du spiser den. Like full av bakterier.

Ikke vær så hysteriske nå foreldre. Barn får i seg møkk og bakterier. Får dem en liten spy-syke, så er det en del av å være barn. Immunforsvar blir bare bedre av det.

Husk. Vi spiste mat som hadde ramlet på gulvet og godteri som falt på bakken når jeg var liten. Drakk sølevann i barnehagen og spiste grus. Spiste snø som er full av bakterier. Er ikke død;)

Beklager hvis jeg virket litt hard. Men noen ganger kan man si at ting var bedre før, å jeg er bare 28 år.

Lone

01.11.2016 kl.00:12

Seriøst - hvorfor la barna ta imot smågodt, hvis de vet fra siste år at de må kaste det? Enig med Cecilie. Kanskje bare slutte med hele opplegget hvis en synes at barna får for mye eller for "skittent" snop?

Svein Tue

01.11.2016 kl.00:14

Ta deg sammen da! Å sortere søpla kan da ikke være så vanskelig.

Lillemy

01.11.2016 kl.00:14

Her får de velge ut noen få ting av det de har fått (både med og uten papir), resten legger vi i en boks og leverer på flyktningemottaket. Glede i å få....glede ved å gi :-)

Egil

01.11.2016 kl.00:18

Hmm. Gjerne bakterier bygge immunforsvaret?

Schweinehund

Per

01.11.2016 kl.00:21

Hysteriske foreldre!

Roy

01.11.2016 kl.00:23

Det er mye som ikke er inpakket i butikkene, og det er mange hender som har berørt mye av det som vi putter i munnen..

May

01.11.2016 kl.00:29

Reagerer på at det er flere som sier at Dere kaster Godteriet i søpla det er mange som bruker mange timer på og lage Godteriet med tema. .ja og brukt mange hundre lapper .. Mitt råd til Dere hold barna hjemme. .Eller lær de folkeskikk og si før de går at de må si NEI TAKK TIL GODTERI SOM IKKE ER PAKKET INN.. Så andre som ikke e hysterisk få det at noen sa at barna ble syke eit år... Vel har gjerne noe med mengden godterier de fikk i seg det året

01.11.2016 kl.00:31

Da har du en stor jobb foran deg. Kan jo begynne med å lære sønnen din å åpne dører med albuen.

Lise Tandberg

01.11.2016 kl.00:31

Folk bruker penger på "tiggerunga". Hold dem hjemme!

Louise

01.11.2016 kl.00:35

Selv kjøper jeg innpakket godteri, men jeg hadde ALDRI hatt samvittighet til å kaste godteriet til barna mine. For det første har de gått runde og fått det i bøtta si. For det andre er det faktisk folk som har kjøpt det for å dele det ut, dermed brukt masse penger på godt som du skal kaste. For det tredje kan man ikke forvente at folk skal bruke tre ganger så mye penger kun fordi godteriet skal være innpakket. For det fjerde er det ikke sånn at alle barna tar på hver eneste godteribit i skåla. Og for det femte: kjøper aldri dere godis i løsvekt?

Dette syns jeg blir for dumt! Faktisk trist! Selv jeg som sykepleier med god erfaring fra avdelinger med baselusker kaster ikke godteriet altså!

Hysteri i mine øyne. Faktisk spiste jeg noe av det sjøl :-)

Hege

01.11.2016 kl.00:37

Hvorfor godkjenner du kun kommentarer fra de som er enige? På FB er det over 200 kommentarer, der flere RASER.. Ser lite av det her inne gitt.

Tenk at du selger barna dine på denne måten. Bruker de for å gi deg klikk = penger. Du burde finne deg en jobb hvor du ikke er avhengig av å legge ut historier fra privaten med barna..

Tora

01.11.2016 kl.00:39

Skjønner tankegangen din bak dette, men sørger du for at han isåfall pakker opp alt godteriet og legger det i en skål uten å ta på selve godteriet? Hvis ikke er det dessverre ikke noe poeng da innpakningen også er "møkkete", og derfor overføres til godteriet. En tanke til neste år :)

En annen tanke er jo hvordan ting fungerer ellers ;) hender nok at ungene er å kjøper eller får godteri av venner når de er ute å leker, og derfor er møkkete på hendene fra før;) unger får i seg så mye bakterier i barnehage og på skolen at det var nok tilfeldig at han ble syk året før!

Ole

01.11.2016 kl.00:46

Jeg vil nå velge å kalle dette for hysteri.

Det er en gang slik att baselusker få vi i oss over allt, og det er derfor vi har ett immunforsvar.

Bakterier er bra her og der for å holde immunforsvaret oppdatert. Jeg vokste opp med å herje i skauen, kleie på høns og kyr, dælke på allt som nysgjerrigheten min klødde på. Og å vaske henda etter hver aktivitet? Neida. Syk ble jeg nå og da, og det er sunnt. Du vet når du har hatt influensa? Når du har hatt det en gang så er du immun mot akkurat den influensa bakterien. Når du får influensa neste gang så er det en litt annerledes mutering i viruset. Nå som voksen og 30 år så er jeg til de grader sjeldent plaga av å bli dårlig av allt mulig rart. Pussig det greiene der men man herdes jo med åra helt til det snur i alderdommen. Hygiene er en bra ting, ikke misforstå meg, men sterilt det må det aldri være og å være så naiv å tro att det er mulig, det får meg til å sitte igjen med en del spørsmål.

Og en ekstra tanke - pælme snopet? Du kunne fjerna masse av det og hatt ett lager med lørdags godt som du kunne gleda ungen din fremover med. Kaste fullt spiselige ting for å "sette ett eksempel" er en dårlig ting spør du meg. Heller lære guttungen å sette til sides, spare på og ikke sløse.

Hilsen "nei jeg er ikke en hipster"

01.11.2016 kl.00:48

Til kommentaren om at,- "Halloween er en Amerikansk tradisjon" Nei, det stemmer ikke ! Opprinnelig var det i England det startet. Så føler jeg for å legge til at jeg virkelig håper dere var med barna ut i høstmørket. Og at barna hadde refleks på seg. Synes nok at fokuset på bakterier er mindre viktig. Som bestemor ser jeg jo at denne feiringen har kommet for å bli. Men når jeg vet at det betyr å feire de døde, så ser jeg ikke sammenhengen ,- søte små barn i groteske kostymer ,- som tigger godteri? Når jeg summerer mine tanker om denne feiringen så er det vel handelsstanden som nyter best av denne feiringen.

01.11.2016 kl.00:50

Hurpe !! - vil jeg si

01.11.2016 kl.00:52

Er det ikke bare å forklare ungene at hvis godteriet ikke er pakket inn så tar man det ikke i det hele tatt? De som har kjøpt det har jo ment det godt. Ungene tar jo i alt mulig annet enn forurenset godteri, så dette virker lett hysterisk og samtidig lett å unngå hvis man synes det er viktig.

Elin

01.11.2016 kl.00:57

Ikke rart det er mye sykdom her i verden med så mange hysteriske foreldre. Da regner jeg med dere ikke kjøper løst godt selv, og tenk på dette, tenk på alle som har tatt på posene, de er også fulle av bakterier, og hva skjer når din sønn eller datter tar i posen, jo de får bakteriene på hendene uansett, for deretter å ta i godteriet som er i posen. Så da er dere like langt. Det att din unge ble syk sist er neppe på grunn av bakteriene på godteriet, det kan like godt hvert en omgangssyke som han fikk for å ha godt rundt til alle husene eller bare passert en annen som var syk, tenk på alle de knappene de unga går å trykker på, før eller senere vil dere trykke på en sånn knapp hvor en syk person eller en person som ikke har vasket seg på henda har tatt, deretter vil dette føres over på ungenes bøtte, pose, godteriposer eller hva pokkern de ellers tar i. Selv har jeg vokst opp i ett hjem med støv, dyr, møkk og det som er og aldri fått drite og spy syke som følge av det. Kroppen er en utrolig organisme den trenger å bli utsatt for bakterier og virus og vil i de aller fleste tilfellene klare å ordne opp med inntrengerne selv. Så lenge du er en relativt oppegående person med bra immunforsvar så vil det meste av sykdom være ufarlig. Selv har jeg lite immunforsvar på grunn av medisiner og annen sykdom, men jeg lever enda til tross for både barnesykdom, og smitte som skulle tatt livet av meg. Slutt å vær så hysterisk tenk heller på alt annet som barna berører som kan være smittekilder for både det ene og det andre.

Vær glad

01.11.2016 kl.01:04

Tenke seg til å tigge godteri av fremmede og så klage på at det ikke er pakket inn? Nei vi har det for godt i #DettaLandet. Barna i Syria er nok glad de slipper dette problemet.

Lene

01.11.2016 kl.01:08

Jeg gav bort godt som jeg hadde kjøpt i store pose og brukte skje. Det blir rimelig dyrt om det skal være pakket inn. På god morgen Norge i dag, var en dame som hadde pakket inn div godt og popcorn selv i små pose. Hadde dere kastet det å!?

Nå blir det for sært. At folk blir syke kan også skylles at det alltid er kaldt og regner når de skal gå Halloween🎃🎃🎃🎃

Maria

01.11.2016 kl.01:08

Syns du burde lært bort på forhånd at han bare burde ta imot/plukke ting med papir/innpakning. Syns du høres helt vanvittig frekk og utakknemlig ut. Blir så overrasket over hvordan folk har samvittighet til å uttale seg sånn. De som delte ut godteri uten papir/innpakning ga vel det de hadde, utrolig snilt av folk å dele det de har. Er ikke alle som har råd til å kjøpe inn. Du burde virkelig ikke ta imot fra andre for å kaste i søpla.. Skammelig!!

Tove

01.11.2016 kl.01:10

Stakkars unge.

Potetbonden

01.11.2016 kl.01:13

Fy faen for ei retarda kjerring du er.

Har du dårlig selvtillit eller? Siden du må gå frem å snakke om hvor "god" du er hele tiden?

Ingrid Aas

01.11.2016 kl.01:16

Det burde vært regler på nyhetene, både på NRK og TV2 med tilhørende Tekst-TV, om hvordan folk må passe på å pakke Halloween-godteriet til barna skikkelig, ellers så kan de jo ikke spise det.

Trick or treat

01.11.2016 kl.01:17

2 minutter jeg aldr får tilbake, husker til neste gang, kjipern for gutten..

zappo

01.11.2016 kl.01:26

Jaja,du får ta og skylle godteriet under springen da før du eter det ;)

Aina

01.11.2016 kl.01:43

Så frekt mot de som har kjøpt og betalt for godteri som din sønn får gratis av å tigge på døren og du bare kaster det?!

Nei ærlig talt! Da kunne du ha sagt på forhånd at han ikke må ta godteri som ikke er innpakket så kunne et annet barn få det istedenfor at det havner i søpla. Snakk om å lære barna dårlige verdier!

01.11.2016 kl.01:44

Hysteri. Det er naturlig og bra å spre litt smitte for immuniteten sin del. Dessuten er det ikke miljøvennlig å pakke inn den minste matbit.

01.11.2016 kl.01:57

Jeg håper du er ironisk nå?! Du er klar over at barn putter alt mulig skittent i munnen uansett, dette høres ut som en utrolig lite gjennomtenkt og slem ting å gjøre mot sin egen sønn ;(

Anita

01.11.2016 kl.02:27

Hei. Har sett gjennom kommentarfeltet på face nå, og er glad at de fleste ser ut til å være like sjokka som meg over ditt forhold til bakterier. Håper du virkelig leser disse og tenker over dine egne holdninger her. Selv om jeg er enig i at det beste er å pakke inn godiset,er det så urolig liten risiko for at man blir syk av dette, sammenliknet med alle andre smitterisikoer som er rundt oss forøvrig. Har må du lese deg opp, og ta en prat med sønnen din om et mer mmoderat syn på smittekilder. Lykke til.

01.11.2016 kl.02:28

Visste ikke din håpefulle at han ikke skulle ta uinpakket godteri, eller var det noe du plutselig kom på, at han ikke får spise sånt? Hvis det er vanlig at han ikke får spise sånt så var det ganske grådig av han å forsyne seg av det. Kunne jo bare takket nei, det får jeg ikke lov å spise.

Pakker ikke folk inn godteri? Snakk om å være storforlangende, først kjøper man inn godteri i dyre dommer, i frykt for å få huset sitt ødelagt av dritt om ikke man har godteri til utdeling, på toppen av alt så forlanger du at det skal være innpakket? Hold ungen din hjemme og gi han godt innpakket godteri neste år.

Roy

01.11.2016 kl.02:29

Merkelig at vi som ble født på 70-tallet ikke er døde alle sammen. Fortsett å sy puter oppunder arma på unga...

Wanya Valkyrie

01.11.2016 kl.02:46

Det virker litt hysterisk på meg, og jeg er sykepleier. Det er sant at det kan være litt bakterier på smågodtet, men det er bare bra at vi som barn får bygd opp en stor og variert bakterieflora!

Meg

01.11.2016 kl.02:49

Da er det på tide at unga sier nei, så her også at bøttene var fulle av godis. Nesteår kan foreldra kjøpe godis selv, nå er det stopp fra meg å gi noe som helst, kravstore er unga blitt, gjennspeiler vel kanskje mor , far, i noen tilfeller.

Emmeline

01.11.2016 kl.03:49

Så frekt! Her har folk kjøpt inn godteri, de fleste kun for denne dagen og disse barna som kommer på besøk, også kaster du det!?! For alt du vet ble det gitt til barna med en skje eller lignende.

Du får heller lære ungen din å si nei takk til godteri som ikke er pakket inn. Makan til sløsing!

Den Opplyste

01.11.2016 kl.03:51

GJESP... Enkelte ting går visst aldri av moten.

Voksne som skyver barna foran seg for egne kampsaker, er og blir en av dem.

Sukk.

01.11.2016 kl.04:30

Hvorfor ta i mot dette godteriet da for så å kaste i søpla ? Kunne ikke ungen fått beskjed på forhånd så andre barn uten hysteriske foreldre kunne fått godteriet ? Håper ikke dere kjøper plukkegodt på butikken heller, samme greia. Livsfarlig

V

01.11.2016 kl.04:32

Kunne du ikke bare bedt ham om å la vær å ta imot godteri som ikke var innpakket?.... Idioti dette her, han ble sikkert ganske lei seg kan jeg tenke meg

01.11.2016 kl.04:32

Sånn, sett deg der med søppelbøtta på fanget å se inn i kamera. Herregud for et hysteri. Glad mamma aldri har hatt blogg

01.11.2016 kl.05:16

Jeg syns det er meningsløst å gå rundt å tigge godteri i første omgang. For det første er det frekt (Halloween har opprinnelig ingenting med tigging av godteri å gjøre, men å ofre frukter til de døde) og for det andre så er det sjanse for å bli forgiftet. Ikke alle har gode hensikter når det kommer barn på døra. Det er jo så mye bedre å kjøpe godteri til barna selv, så vet man hva de putter i seg og folk blir spart for irritasjon.

Morten

01.11.2016 kl.05:18

Kaster dere alltid papp i samme søppel som smågodt?

Anne Brith

01.11.2016 kl.06:43

Morten: Nei, vi bruker å kildesortere men ikke alltid vi er like flinke :P

Anne Vinnes

01.11.2016 kl.05:32

Blir for hysterisk, bakterier kan vi få fra alle plasser. Ikke minst tenk på miljø og all søppelet. All mat som ikke er pakket blir jo utsatt for mange bakterier, både i lufta og ved at vi tar på. Selv om maten er plastinnpaket, er vi ikke garantert større hygiene. Ett råtten blad i posen, lager ikke det beste miljøet akkurat. Forstår jo reaksjonen din, med tanke på det som skjedde i fjor, men det kunne skjedd uansett? Klem og fine dagen til dere

Stine

01.11.2016 kl.06:16

Okay. Så du sender barnet ditt rundt i nabolaget, til fremmede mennesker, for å be om godteri. Og fordi du har et barn som liker å kle seg ut, så forventer du at alle andre rundt også synes det er gøy og er med på leken; du stiller med utkledd barn, de må kjøpe inn godteri. Til ditt barn.

Men så tillater du deg å snakke nedsettende om disse menneskene som faktisk har kjøpt inn snop til DITT barn for at DITT barn ikke skal gå slukøret hjem, men få en fin Halloween. Fordi de har kjøpe feil godteri?? Ihht. din standard og dine hygieniske preferanser? Altså, jeg forstår absolutt argumentene dine, men noen ganger er det greit å bare holde ting innenfor husets fire vegger!

Makan til utakknemlighet! Og det er det du lærer ungen din?

Jeg er helt sjokkert over deg og dere jeg. Makan til drittkjerringer, unnskyld meg. Som sagt, er helt med på argumentene, men å snakke om disse menneskene som om de var det mest håpløse på planeten fordi de ikke har tenkt som deg, og tatt alle forhåndsregler før de faktisk gikk til butikken og kjøpte inn godteri - til DITT barn!!!!

Så gjør som foreldrene i nabohuset mitt da; de går rundt til et knippe naboer i forkant MED godteri som de kan gi til barna deres når de kommer. Tross alt deres barn!

Øyvind

01.11.2016 kl.06:18

Kjøpte inn godterier til ungene på døren.

Det kom en del unger i år, men jeg var så dum å kjøpe løsvekt. Dog hele bøtter, urørt av folk. Fikk i dag vite at godteriet går i søpla. Til neste år får dere gå forbi. Jeg kjøper ikke inn søppel, jeg gir ikke bort søppel. Takk for informasjonen.

lena

01.11.2016 kl.06:27

da er det slutt og gi klatt til ungene når foreldre kaster

Ano-nym

01.11.2016 kl.06:32

Vet du, vi gjør akkurat det samme.

Ikke kjøper vi uemballert godt og ikke deler vi ut.

Her bør folk som elsker halloween skjerpe seg. Som de selv sier, det er én gang i året. Ta deg råd og kjøp skikkelig og pakket og trygt godteri til småmonstrene.

Hysteri? 😂

Og sammenligne med restauranter etc. går ikke. Litt annen kontroll der enn hos Kari og Ola Normann.

Ut med Knask eller knep, inn med julebukk og hygge!

Lise Gunn

01.11.2016 kl.06:35

Tenk på alle som stapper hendene i godteriet i butikken, nyser og hoster over det....... ikke spis brød og boller som ligger løst i butikken, vask ALL frukt og grønnsaker....... Ja, det er med ironi...... Tenkte jeg skulle gå julebukk med ungene i år, da får de hjemmebakte kaker...... oi, da kan de bli syke, man vet jo ikke om folk er rene på hendene før de baker.....

Thomas

01.11.2016 kl.06:43

Haha, hadde jeg spist og kost meg med så mye godterier på halloween hadde nok jeg også fått diaré og oppkast 😂😂

01.11.2016 kl.06:45

Først vil jeg presisere at jeg IKKE gir uinpakket godteri til noen, men jeg tror folk som meg gir flatt f*** i hele konseptet om å tigge godteri på døra til folk. Det er jo ingenting.

01.11.2016 kl.06:52

Noe så skamløst.

Skryte av at du kaster i søpla det andre har brukt penger på for at din sønn skal kose seg på halloween.

Reis da bort istedet, og la andre hygge seg på halloween og slutt og klag.

Tone Lindstad

01.11.2016 kl.07:03

Helt enig med deg Anne Brith. Uinnpakket godteri er rene bakteriebomben. Jeg kjøper av prinsipp ikke det i butikken heller. Stå på for det du mener er rett og ikke la deg påvirke av alle negative kommentarer. Ha en fin dag :) :) Klem

Mann oppvokst på 70-tallet

01.11.2016 kl.07:05

Kaste godteri fordi det ikke er innpakket? Hysterisk spør du meg. En viktig lærdom for gutten din at ca halvparten han har "jobbet" for skal bli kastet. Snakk om total pedagogisk skivebom.. Da jeg var guttunge så brukte jeg samme kniv til å spikke, grave, rense fisk med, skjære brød etc, ble aldri sjuk. Det er det som er feilen med dagens barn, de får i seg for lite bakterier pga hysteriske mødre.

Marianne

01.11.2016 kl.07:11

Her har noen feilet... i oppdragelsen av deg. Ikke med ett eneste ord takker du for at dine naboer har tatt seg bryet med å kjøpe godteri til ukjente barn, nei du klager kun over at gaven ikke er god nok. Enig med flere her; du skulle nok heller lært sønnen din å takke nei enn å rakke ned på menneskene som ga av godt hjerte. Hele innlegget ditt er så selvgodt at jeg skammer meg på dine vegne

Therese

01.11.2016 kl.07:12

Jeg synes Halloween er noe tull...

Lar man barna gå knask eller knep får

man vel være takknemlig at folk faktisk gidder å åpne dørene og dele ut godteri de har brukt penger på!

Dag

01.11.2016 kl.07:42

Er mye mer bakterier på mobiltelefon og ipad. Ville heller prioritert at barnet ditt ikke kom i kontakt med det.

01.11.2016 kl.07:44

Jeeeez?! Er dette seriøst?! i-landsproblemer ass

Øystein

01.11.2016 kl.07:48

Herre min , la dem spise det! Barna har gått av det

Bakteriene de kan få i seg! Ser du 3åringen sitte ute og smaker på jord, la han! Ser du han spise maur eller meitemark, så la han, dette er bare bra for dem, noe som vil gi kroppen dems et sterkere immunforsvar.

Kan jeg spørre , spiller du bowling med hansker? Man tar seg veldig ofte i ansiktet utenom å tenke på det. Og hvor mange har ikke hatt fingra inne i dem. Beklager (de skitne fingra sine )

Er så mye mer jeg kunne skrevet, men du har nok nok med dine bakterielle problemer fra før.

Men å ta fra barnas glede når dere først har tillat dem dette tullet, det er bak mål.

Godteri og all mat vi kunne fått uten plast er en super bonus, mot all unødvendig produksjon av ren søppel, som folk kaster rundt og ødelegger miljøet i gatene våres og for klima på global Scala. Du gjore noe positivt da, du sjekket om det var tullet med. Utenom det, for en dårlig bloggskribling . Kan fortsette i evigheter , men håper du selv forstår at du overreagerer her.

Forresten, la dem klatrer i trær også, knekk en arm om de skulle være så uheldig. De har godt av å slå seg litt også.

Malin

01.11.2016 kl.07:58

Helt enig!

Jeg gav ungene på døra smågodt, MEN jeg hadde pakket det inn i cellofanposer med sløyfebånd slik at det så fint ut og for at alle barna skulle få 10 biter hver uten å måtte "nevvle" i alt.

Jeg brukte selvsagt hansker da jeg sorterte i posene.

Fornøyde unger her og voksne som gikk med barna fikk med seg en kaffekopp 😀

Arvid

01.11.2016 kl.08:05

Hysterisk kvinnfolk.

Meningsløst

01.11.2016 kl.08:08

Syte syte klage klage.....

Dette burde du holdt deg for god til. Du skal heller være glad for at noen i det hele tatt tar seg bry med å handle inn til DITT barn... istedenfor å henge ut naboer på denne måten. Stakkars barn som nå har mammaen som klager å syter....

Tenk deg om før du bare MÅ blogge om alt mulig. Dessuten du som er sånn skinnhellig mor.. legge ut bilde av barnet ditt det gjør du... du vet at da tråkker du over... ikke sant?

Stig

01.11.2016 kl.08:25

Lett årets kjipeste nor du

MayBrith

01.11.2016 kl.08:26

Jeg forstår ikke at dette skal være et problem. Barn spiser da både jord og gjørme? Det utvikler immunforsvaret deres og i ung alder fører det også til mindre allergier. Barn blir ofte syke, men sånn skal det jo være! Hvis de ikke blir immune mot mange typer virus i barndommen, vil de være mer syke senere fordi motstandskraften blir mindre utviklet. Er det noe bedre? Kanskje fordi du da slipper å stelle dem eller tørke spy? Man kan ikke være så hysterisk når det gjelder bakterier - bakterier er i de aller fleste tilfeller ikke farlige.

Cecilie

01.11.2016 kl.08:34

For det 1. Er innpakket godteri 3x så dyrt som løsvekt.

For det 2. Får man diaré og kaster opp om man spiser for mye, og da særlig godteri.

For det 3. Syntes jeg det er veldig spesielt å sende sitt barn ut i nabolaget for å "tigge" godteri, for så å skrive et blogginnlegg om at man ikke er fornøyd og har kastet massevis av godteriene etterpå.

Ganske frekt syntes nå jeg.

Hva med å lære barnet ditt å si "nei takk" til det som ikke er "lov"?

01.11.2016 kl.08:43

Herregud så fisefin går det ikke an å være... 🙈 bedre å la guttungen være hjemme da så kan de som vil spise godteriet heller få det... herregud så tragisk.. 🙈🙈🙈

H. Meyer

01.11.2016 kl.08:44

Først kjøper man gjerne syntetiske lite sjarmerende klær til barna som koster hundre ganger mer enn det smaker. (IKKE det minste miljøvennlig heller) Så sendes de fra dør til dør for å tigge godteri fra folk de ikke kjenner. Disse godhjerta menneskene kritiseres så for å ikke ha pakket inn godteriet!!? Og så topper man det hele med å KASTE godteriet i søpla FORAN ungen etter hjemkomst...!

Holdninger, trygghet, empati og TAKKNEMLIGHET kan kanskje være godt å få med seg under oppveksten? Og ikke bare meg, meg, MEG....?!!!

Mari

01.11.2016 kl.08:48

Grunnen til at man skal pakke inn godteriet er jo fordi da vet man at det ikke er blitt tuklet med etter at det er kjøpt fra butikken.

Tror du innpakket godteri har mindre bakterier på innpakningen? I så fall må man åpne hver bit med hansker før man spiser

Pj

01.11.2016 kl.08:55

Av alle tåpelige ting eg har lest så tok det her virkelig kaka !!!

Bjørn

01.11.2016 kl.08:59

Jeg deler ut uinnpakket godteri. Det koster nok som det gjør. Kjenner jeg blir litt provosert av at du ikke mener det ANDRE gir av godt hjerte er godt nok for deg og DIN SØNN.

Jada, jeg bruker en pose å ta med, men kan nok dessverre ikke garantere at det ikke har blitt grafset på i butikken. Du bør nok heller la guttungen bli hjemme og kjøpe litt godteri til han selv.

Cecilie

01.11.2016 kl.09:09

I USA er det helt normal praksis at man ikke gir ut (eller tar i mot) godteri som ikke er i originalinnpakning. Det er både det hygeniske aspektet, men også som nevnt over at det dessverre har vært episoder hvor sprøytespisser, narkotika eller avføringsmiddel er blandet inn i hjemmelaget eller løst godteri.

L K M

01.11.2016 kl.09:09

Fy f... for et kvalmt bilde! Og ikke minst innlegg! Du burde sakmme deg. Jeg skaliallefall ALDRi kjøpe inn godis til barn på Halloween når dette er takken!

01.11.2016 kl.09:12

OMG I-LAND LUKSUSPROBLEM! Skitne fremmede naboer som tar i smågodtet med sine skitne hender og slipper det ned i Halloween bøttene til snørrete englebarn med Antibac på innerlommen! Seriøst...hva tror du? At alle som ikke pakker inn snopet er uhygienisk? Har det ikke streifet tanken din at det faktisk ble håndtert ved bruk av hansker i hjemmet og delt ut ved bruk av f.eks en skje?? Og hvilke verdier lærer du ditt barn? At det er ok å kaste mat? Det som er trist er at dette er snop som andre har bitt "påtvunget" til å kjøpe inn fordi Halloween blir tredd ned over ørene våre, også sitter det utakknemlige forelder rundt omkring på sin fisefine høye hest og kaster det rett i bosset! Jiiiizzez ta deg en bolle og slapp av!

01.11.2016 kl.09:13

Hysteri 🙄 Litt bakterier skader ingen, og dessuten er det vel vanlig at folk passer på at ikke det blir graset på alt. Her får de beskjed om å velge 5 ting, og jeg skal love deg at de plukker forsiktig ut 1 og 1 ting. Tenk på alt man får i seg i hverdagen av bakterier.

Dessuten så burde du evt heller lære din sønn å ikke ta i mot uinnpakket halloween gotteri hvis det er så fælt. Sikkert mange andre som gledelig hadde tatt i mot det

Grete

01.11.2016 kl.09:21

Tenk på alle basselusk-fingre som har dinget på samme dørklokke?????!!! Var med to på 4 og 6 i går, det var INGEN som hadde smågodt i "løst" der barna fikk ta selv og spre sine forferdelige basselusker til nestemann...

Selv hadde jeg KUN innpakket godteri. Men kjære vene for et hysteri.. Og for en kaste-mentalitet.. "det som ikke er godt nok for oss kaster vi bare".

Og ja for all del, si at gutten din skal si nei takk til uemballert godteri når han FÅR dette, og lær ham samtidig hvordan han da kan såre både store og små som deler ut for å være hyggelige..

01.11.2016 kl.09:23

Skam deg !!!!!!!

Nina

01.11.2016 kl.09:25

Tror nok heller sønnen din fikk diare av for mye godteri, fremfor at noen hadde tatt på det med "de skitne hendene sine" som du så respektfullt omtaler dine medmennesker som er så snille og åpner døra for dine barn. Hysterisk hønemor er du og dette blir for dumt.

Siri

01.11.2016 kl.09:25

Hjelpes...

Du burde vel ha informert dine barn om dette på forhånd? Og, hvis du gjorde det og sønnen fortsatt sanket kilovis med uinnpakket godteri så synes jeg helt ærlig du heller burde ha tatt en alvorsprat med sønnen din om at naboer og andre snille mennesker i nabolaget har kjøpt inn godterier for å glede han og de andre barnansom kommer innom. I stedet kommer et "skryteinnlegg" med bilde av godteri i søpla og ditt syn på disse menneskene. Du er opptatt av at dine barn lærer verdien av penger. Dette er et perfekt eksempel å snakke med dem om. Du tigger ikke godteri hos naboen for så å kaste det i søpla og fortelle alle leserne om hvor uansvarlige DE er. Nei, vet du hva...Helt greit at dere har disse reglene, men lær barna å respektere dem. Å takke pent nei, eller å droppe tiggerunden er jo mulig...

Jeg har vært fast leser en god stund, men hver gang du skriver slike innlegg kjenner jeg at jeg blir lei...lei av disse holdningene. Du har så mye annet fint å komme med, som jeg koser meg med å lese, håper dette blir det siste på en stund nå.

Pia

01.11.2016 kl.09:29

Dette er hysterisk,og enig med dere som heller tenker på de som faktisk kjøper inn og bruker penger for å glede de som kommer på døren..leste netttopp en artikkel om at dagens foreldre er hysteriske,alle trenger å få i seg litt bakterie nettopp for å bli imune

01.11.2016 kl.09:35

Ja, du er sær.

Tonje

01.11.2016 kl.09:36

Stakkars de folkene som bor i nabolaget ditt... du kan umulig være den mest joviale damen i gata for å si det sånn.. kanskje på tide å få balanse, harmoni og bli tilfreds med livet og deg selv igjen. På måten du uttaler deg på innleggene dine den siste tiden, virker det som om du er utilfreds og forsøker febrilsk å hevde deg selv og barna dine.

Aina

01.11.2016 kl.09:37

kildesortering kvinne! kildesortering. Sitt ikkje oppå den høge hesten din å klag på andre som ikkje pakka inn godteriet! Halloween er ikkje ein norsk skikk i utgangspunktet så syns da e bra nok at folk gidd ha godis i hus t ongane dåkas som får lov å gå rundt å "tigge" på dørane . Syns da e verre me sånne folk så hiv godteri i lag med papiravfall eg altså!

theman

01.11.2016 kl.09:37

HAHAHA ler. mulig å bli mer overbeskyttende?

01.11.2016 kl.09:38

Skal være fornøyd folk kjøper godteri, det er ikke akuratt billig! Dummeste jeg har hørt. Håper ikke alt smågodtet jeg kjøpte ligger i søppelet!!!!!

Malene

01.11.2016 kl.09:42

Oj oj. Nå har vi blitt hysteriske synes jeg.

Dere som mener at alle skal kjøpe innpakket godteri,

Jeg må bare spørre: får barna deres lov til å gå i barnebursdager, eller spise

Middag hos venner?

Jeg mener, dere vet jo ingenting om disse menneskenes kjøkkenhygiene...

Nei til slutt så sende man ungene sine ut innpakket i plastbobler og med intravenøs ernæring.... dette blir for dumt.

Superdad

01.11.2016 kl.09:44

Jeg vasker alltid godteriet i antibac og klor før jeg kjører det 2 min i micro'en. etter dette laminerer jeg det. Barna må ta på engangshansker før de forskyner seg. Jeg oppforderer også alle foreldre til å gjøre det samme. Et godt råd, dersom man er i tvil, er å gurgle godt med salmiak, klor eller antibac før man spiser. Jeg er så lei av at barna mine, som aldri kommer i kontakt med en bakterie, er konstant syke, både mentalt og fysisk.

01.11.2016 kl.09:56

Regner med barna deres ALDRI får smågodt fra butikken? Tenker på alle de ørten tusen barnehender som går oppi det, og alle andre hendene som er oppi og forsyner seg i ny og ne. Kan like godt begynne å mate barna med skje, for er dere så hysteriske som dette må dere ikke glemme at vi tar på ALT i butikken, å bakterier overføres fra gjenstand til hånd, og hånd til munn; så når du kjøper ei melk må du ikke glemme de som har tatt på melkekartongen, og bakteriene på den kartongen føres over til hendene deres. Med andre ord bør dere bare bli inne.

01.11.2016 kl.09:58

Tror nok ikke det er så farlig nei..Tror nok folk flest er normalt renslige..Hva med barnebursdager ? Ikke noe spising for barna dine der heller ? Forresten så kunne du jo i samme slengen lære barna dine litt om miljøvern? Hva med og sortere søpla riktig ?

Emilie

01.11.2016 kl.10:06

Så mange stygge kommentarer. Bare fordi folk sitter bak en skjerm betyr ikke at en kan rakke ned på hennes valg. Det er greit å være uenig, og det er gøy med debatt hvor ulike synsvinkler kommer frem. Men trenger en å kalle folk stygge usaklige ting i tilleg da?

Mange som nevner de gir ut godteri med skje. Det er jo knall bra. Men slik som folk uttaler seg hadde jeg aldri sendt mitt barn til dems dør, for bare språkbruket dems i seg selv er skittent nok til å gjøre iallfall meg kvalm.

Kan ikke folk oppføre seg som folk, si seg uenig eller enig - og være enig om at det er flott å ha ulike synspunkt, og det bør vi alle respektere.

Jeg hadde gjort det samme som deg Anne Brith :)

Ellers takk for en veldig hyggelig blogg å titte innom i ny og ne.

Stor klem

Helt enig med deg

01.11.2016 kl.10:19

Vi har samme praksis her hjemme og jeg synes det er underlig at sunn fornuft blir likestilt med hysteri og utakk. Både min samboer, jeg og mine barn er oppdratt til å alltid vaske hendene før vi spiser, etter toalettbesøk mv. og det er de samme hensyn som gjør seg gjeldene når man ikke lar barna spise uinnpakket godt fra andre. Det er ikke bare de nærmeste naboene som ungene får godteri fra, men de løper rundt for å ringe på flest mulig hus. Det er helt umulig å ha kontroll over hvilket godteri som kommer fra hvilket hus derfor går all godteri som ikke er pakket fra butikken i bosset. Også det som er pakket inn fra giveren selv går rett i bosset her hjemme. Ungene får mer enn nok snop som de kan spise at de lider ingen nød. Til dere som mener vi er hysteriske- jeg synes dere er ekkel om dere ukritisk spiser alt, men nå er det vel ikke dere som samler inn godis og spiser, er det vel? ;-)

Liss

01.11.2016 kl.10:49

Jeg har sjekket for deg og kommunen din, Sørum Kommune- har egen side med oversikt over hva man kan sortere.

http://www.roaf.no/nyinnflyttet.330497.no.html

Beholdere til mat- og restavfall og til papp og papir, får du ved å henvende deg til kommunen du bor i. Da får du også Rødboks, matavfallkurv og grønne poser.

Matavfallet (GODTERI) legges i grønne matavfallsposer, og kastes i beholder/container for mat- og restavfall. Husk dobbel knute på posen, og ikke fyll posene for fulle. Her kan du lese mer om matavfallssorteringen og vårt helautomatiske sorteringsanlegg.

Restavfallet (annet søppel som ikke har noen sorteing) inkludert plastemballasje, legges i vanlige handleposer/bæreposer og kastes i restavfallsbeholderen/containeren. Vi setter stor pris på at du skyller den mest skitne plastemballasjen først. Mat- og restavfallsbeholderen hentes ukentlig. Dersom du fra tid til annen har ekstra mye restavfall, er det mulig å kjøpe en ekstrasekk. Utsalgssteder for ROAFs ekstrasekk finner du her.

Papp og papir (INNPAKNING TIL MAJONES f.eks) legger du i beholder/container for papp og papir. Dette hentes ca. hver fjerde uke. Dersom du har behov for en større beholder til papp og papir, får du det gratis. Her kan du bestille større papp og papirbeholder.

Hadde du fulgt alle disse sorteringene hadde du enda vært miljøvennlig.

Ha en strålende fin miljøvennlig dag da Anne Brith!

Anne Brith

01.11.2016 kl.10:57

Tusen takk for bra info. Jeg skal virkelig ta dette til meg og skjerpe meg. Klemmer og ønsker om en god dag videre :)

Kristin

01.11.2016 kl.10:50

Jøss, så hysteriske noen er på uinnpakket godteri...

Jeg er vokst opp med at vi pakket inn forskjellige smågodt til julebukkene.

Jeg har fortsatt tradisjonen og gjør det samme til Halloween.

Vasker meg godt på hendene og bruker antibac før jeg fordeler snopet i poser som jeg pynter med klistremerker.

Ha litt tiltro til dem som gjør det på denne måten.

Camilla

01.11.2016 kl.10:52

Tror nok ikke jeg hadde reagert slik som du. Jeg hadde nok sett an godiset, man ser fort om ting er smakt på. Tviler på at man får smitte via berøring av smågodt - da tror jeg man er mer utsatt i det daglige som feks offentlige dørhåndtak, handlevogner, pulter på skolen, varer i butikk etc etc.

Godterier er dyrt, særlig de som er pakket inn - det opplevde vi i hvertfall i går. Vi kompenserte med noe løsvekt, og det synes jeg er fornuftig.

Å kaste noe andre har brukt penger på synes jeg er "så der" med tanke på hvor dyrt godis faktisk er, men man gjør jo som man vil.

01.11.2016 kl.11:31

Folk må ta seg en bolle altså

V

01.11.2016 kl.12:03

Det er så mye ille med dette innlegget at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne men det verste er jo at du ydmyker sønnen din med både på bloggen og snap med å TA BILDE Av HAN når du tvingwr han til å kaste godteriet han har sanket inn. Trist at du er så desperat etter klikk at du er villig til å kaste sønnen din under bussen for noen usle klikk. Hvilken verdier er det du lærer ungene dine? Stakkars barn som er middel for din pengegriske taktikk for å få drømmehuset og berømmelse...

En god far

01.11.2016 kl.12:29

Lett saltet torsk fra Findus? Stakkars unge. Var det potetstappe fra Mills også ? Lag nå sikkelig hjemmelagd stappe, og la nå guttungen få kose seg med gotteriet.. Han blir da ikke dårlig.. Vart da folk av oss også. eller ?

Lise

01.11.2016 kl.12:37

Du er en falsk og feig person. Min kollega skrev men du

tør ikke å legge det ut, dette vil mange få vite, du

er jo bare en vits. FEIGING.

sophie

01.11.2016 kl.12:38

herregud, stakkars gutt. først får han lov til å gå ut å feire halloween som alle andre barn, også når han kommer hjem kaster du halvparten av godteriet! Du kan ikke gå rundt å være så redd for bakterier. Blant barn, i barnehager og på skoler florerer det jo av bakterier menbakterier er da med på å styrke imunforsvaret.

M

01.11.2016 kl.12:42

Herreguuud!!! Så ufattelig utakknemlig og arrogant! Har du tenkt gjennom hva du lærer sønnen din med en slik handling? Jeg er sjokkert!!! Makan så frekkt!!!

Bakterieheksa

01.11.2016 kl.12:43

Barna blir tander og mottagelig for bakterier hvis de ikke får lov å få dem i seg fra de er små. Oppkast og diare kommer vel mest sannsynlig fra overspising av sukker. Ikke vær så hysterisk redd for bakterier, unger tåler mer og mer om de får lov å få noen bakterier i seg av og til.

Meg

01.11.2016 kl.13:11

Får heller la være å ta imot når noen har tatt seg tid til å kjøpe noe til andres barn da. Ferdig pakket er ikke alltid billigst og kan godt skjønne at det ikke er festlig å kjøpe det som koster mest til fremmede barn.

Pluss at det var priskrig på smågodt så overrasket ikke det meg. For all del har forståelse for at du ikke ønsker at barnet skal spise det godteriet, men det er dere som går på andres dør. Dere slapp iallefall å kaste noe som dere hadde betalt for. Se det på den måten.

Big Dickson

01.11.2016 kl.13:38

hoho

Fyfader

01.11.2016 kl.13:48

Jeg sitter faktisk med tårer i øynene etter å ha lest innlegget ditt... Makan til utakknemlighet som du viser har jeg aldri vært borti!! Håper ikke sønnen, eller vennene hans leser bloggen din! Tenk på de som ikke har penger til å kjøpe inn godteri som er innpakket. Neste år kommer ikke naboene dine til å tørre å åpne opp i frykt for å bli outet etterpå, så takk for god halloweenånd!

Torstein

01.11.2016 kl.13:50

Dette blir for dumt. Da jeg var liten kunne jeg plukke opp en halvspist slikkepinne på bakken, vaske den litt i en pytt før den gikk i munnen. Dagens barn kommer til å vokse opp med et altfor dårlig immunforsvar med denne holdningen.

Mia

01.11.2016 kl.14:09

Da hadde det vært bedre å si nei takk. Tenk de som har kjøpt inn godterier, brukt penger og energi, og så går det bare i søpla?

Veronica

01.11.2016 kl.14:13

Jeg tenker det er greit at barna tar imot godteri i løsvekt..om det ikke er sånn at de forsyner seg selv.

En må selv sørge for å lære ungene å ikke ta imot fra en bolle en kan forsyne seg selv fra.

Jeg ser jo den at det ofte er mye billigere å kjøpe inn snop i løsvekt,men da må vi voksne i hvertfall gi ut snopet med en skje en plasthanske eller evt en pose på hånden når barna ser på.

Jeg hadde nok gjort det samme som deg...bedt de kaste alt i løsvekt..med mindre det ble gitt på en hygienisk måte.

El Tanga

01.11.2016 kl.14:21

Da må jo du unngå å kjøpe løsvektsnop også. Jeg har sett flere (og det er bare en brøkdel av alle butikker) ta løsvektsnop med hendene fordi det er så vanskelig med skjeen eller klypen. Det er ufattelig at folk ikke tenker seg om. Er i prinsippet enig med deg, men da må du også tenke på at det er folk der ute som tar i løsvektsnop med sine skitne hender.

01.11.2016 kl.14:22

Altså dette tåler da barna våres? Holdningen din (og ikke minst kunnskapen om bakterier og smitte) er skumlere enn godteriet. Klart man kan bli dårlig, men hvor stor er sjansen? Og "jeg gjør alt for å beskytte mine barn"-retorikken fører antakeligvis til det motsatte, de blir redd for noe som ikke er farlig.

Stein

01.11.2016 kl.14:40

Blir innpakka brokkoli til neste år!

Geir

01.11.2016 kl.14:43

Dette måtte jo komme! Send heller ungene ut med styrhjelm, antibac og hva vet jeg. Man har blitt så politisk korrekt nå at man helst bør sitte hjemme og....eller vent litt..de fleste ulykker skjer visst i hjemmet,ja. Immunforsvaret trenger noe å bryne seg på. Ikke at man skal stå på hodet oppe i en søppelbøtte og spise av den, men alt med måte. La barna kose seg med godterifangst og annet. Tror de fint kommer seg igjennom. Og skulle det være slik at de får store mengder, hva med å spare litt til senere? Skjerpings, cupcakesmammaer!!

Anonym

01.11.2016 kl.14:58

Stakkars deg. Ikke rart gutten blir syk som har en syk mor!

Bente

01.11.2016 kl.14:59

Jeg syns du burde lære din sønn å ikke forsyne seg med godteri som ikke er innpakket. Unge, gamle, rike, fattige har faktisk brukt både tid, omtanke og penger på å handle inn godterier til din sønn, og så blir han tvunget til å kaste det i søppelen! Ikke alle har tenkt på dette med bakterier fra andre barnehender. Fint at du gjør oppmerksom på dette, men du var det i forkant - og kunne da har oppdratt din sønn til ikke å forsyne seg av uinnpakket godteri.

Elisabeth

01.11.2016 kl.15:02

Denne tankegange er jo helt bak mål. Skulle det være noe smitte på det uinnpakkede godteriet så vil jo det overføres til det innpakkede godteriet når alt blandes sammen i bøtta. Emballasjen til det innpakkede godteriet vil jo da ha smitte på seg, og ungen vil få dette på fingrene når han åpner opp emballasjen, og så overføre smitten til godteriet når han tar det med fingrene og putter det i munnen..........

01.11.2016 kl.15:41

AMEN !! Jeg hyller deg ⭐️

Jeg har helt siden jeg var liten alltid måtte kaste alt som ikke var pakket inn.. jeg er i dag 25 år og forstår VELDIG godt hvorfor.. Jeg gir godis til Halloween og jul, men aldri smågodt.. Det er bare ikke greit ! Kunne like godt stått på kiwi å skrella mandarinene damen foran meg i køen skulle ha med seg hjem da ??

Helt enig med deg !!

01.11.2016 kl.17:33

Er helt enig i det og kaste i båse . Unger har ikkje godt av så masse ssnop.

Serina Nessa

01.11.2016 kl.17:37

Eg er heilt enig i at det skal i såpelet. Unger har ikkje godt av så masse snop heler. Så det var eit lurt valgt.

Serina

01.11.2016 kl.17:45

Eg er enig i at det skal kastes i søpelet. Unger har ikkje godt av så masse snop.

Kjell O.

01.11.2016 kl.18:00

Flott du kastet det som ikke var innpakket. Du er faktisk ikke alene om tanken på alle som kan ha gjort både det ene og det andre før de tar på godteriet. Jeg buntet ti kronestykker sammen, så de som kom kunne få en bunt med ti kronestykker hver. Da kunne de kjøpe det de hadde lyst på selv, selv om det ikke er mye en får for ti kroner.

Pettern

01.11.2016 kl.18:37

Jeg er helt enig - uinnpakket godteri går i søpla!

Var på Rema og handlet inn til helgen. Butikken hadde stablet løsgodis på paller, boksene var åpne. Var en voksen mann 30+ som plukket godteri. Ikke bare med spade, men også med hendene. Jeg ble stående en liten stund og kikke på de andre som plukket godteri. Det kom ei mor med en sønn på 4-5 år. Guttungen brukte hendene og la godteriet oppi posen, når det ble litt formye av enkelte slag, var det å ta det ut igjen med hendene.

Snadder med løsgodis med en touch med tarmbakterie.

Kan ikke fatte at butikkene har lov til å la løsgodisen stå åpent. Der kan folk gå forbi og nyse eller spytte oppi boksene.

Charlotte

01.11.2016 kl.18:41

Her i huset har vi en med glutenallergi, så jeg er vant til å behandle mat så det ikke blir "forurenset". Halloweengodteriet ble kjøpt inn i løsvekt, pakket inn i zip-poser på en rein kjøkkenbenk. Hadde selvsagt vasket (og spritet) hendene godt. Tror ikke noen av de som fikk av mitt godteri ble syke. Ellers så synes jeg det er flott at du setter fokus på dette, Anne Brith.

01.11.2016 kl.21:24

Fy faen for et kvinnemenneske. Dette var det mest forkastelige jeg har hørt koen gang. I stede for å kaste godteriet så la dine bortskjemte unger slippe å

Hå da. Makan til frekkhet. Du kan i det mindre være respektfull nok til å få i egne dine til å ikke ta godteri som du etterpå er så frekk og kaster. Sette sier du ofte teig? Skam deg frekke menneske

Steinar

01.11.2016 kl.21:41

Blir grønnsaker neste år, ferdigkappa kålrot

Anne Brith

01.11.2016 kl.22:08

Steinar: haha KONGE kommentar :P

Kristin

01.11.2016 kl.21:53

Enig med deg. Jeg og en venninne gikk sammen med 3 åringene våre.( som absolutt ville gå Halloween). Vi gikk bare til hus som "inviterte" for å si det sånn.Altså hus med lykter,gresskar osv. De er forberedt på å få barn på døra og har forberedt innpakket "hygenisk" snop.Det er ivertfall min lille erfaring med Halloween.

Silje

01.11.2016 kl.21:59

Hendene som legger godteriet i flotte cellofanposer, er vel de samme hendene som legger godteriet rett i bøtta... Forskjellen?

Suveren

01.11.2016 kl.22:02

Oppfører du deg sånn når du er invitert på middag hos vennene dine også?

Marianne R

01.11.2016 kl.22:03

Oi. For ei dreden mor! Stakkars gutt....

André

01.11.2016 kl.22:56

slapp nå av folkens. ja hun took overboard! men ikke gå til personangrepp for det bak anonyme navn.

hun gjorde det i kjærlighet og ville beskytte sitt barn!

OLK

01.11.2016 kl.23:01

Anne Brith, Anne Brith, Anne Brith.... vær vennlig å si at denne bloggen bare er en parodi?:) Jeg klarer ikke tro noe annet enn det!

Marie

01.11.2016 kl.23:08

Hvorfor ikke gi godteriet videre til noen barn som faktisk ønsker det? Som ikke bryr seg om det kan være bakterier😳 Mine barn plukker gjerne opp godteri fra gulvet hvis de mister det, uansett hvor vi er. Mor tenker, litt bakterier styrker immunforsvaret!

Henrik

02.11.2016 kl.01:27

Pleier alltid å gi litt potetgull, øl og sigaretter. Kun uåpnet øl til neste år.

Bolla

02.11.2016 kl.06:44

Hmmm

Herregud alt jeg ikke vet. Dere oppegående mennesker som tenker på alt, er føre var, passer på alt vi ikke skal få på/ i oss.

Ta på tøfler når du går på teppegulv ( husk andre skitne føtter har gått der før meg)

Bruk bare berøringsfrie kraner på kjøkkenet ( fysj om hendene dine ikke er rene når du skal lage mat)

Kast alt pålegg som har ligget ute på frokostbordet.

Legg aldri kofferten på senga.

Aldri veska heller ( noen sted, evnt pass på at den ALDRI har berørt et gulv. Bruk alltid håndsprit på når du skal spise på tur i skogen ( ja alle andre steder også)

MEN OGSÅ...... gå ALDRI på jobb hvis du er litt forkjølet, har vondt ihodet eller vondt i vilja.For en ting er sikker hvis man er så livredd for bakterier så blir man syk.

Det gjør ikke jeg ( blir syk altså, aldri faktisk....)

annabelle

02.11.2016 kl.08:27

Hysteri eller ikke hysteri. Ditt hjem, dine regler. Men ikke alt man trenger blogge om! Du fremstår rett og slett som noe utakknemlig!

Meg

02.11.2016 kl.08:45

Kan du skrive hvorfor min kommentar ikke ble godkjent? Det er da latterlig mange kommentarer som er fæle her i forhold til min

Anne Brith

02.11.2016 kl.08:49

Meg: Hva var din kommentar da? Jeg har kun slettet kommentarer som gikk på barna mine og som gikk på private anliggende jeg ikke vil ha ut i media, som feks navn på mine ekser.

Birgit

02.11.2016 kl.08:59

Jeg trodde det var viden kjent at godteri til Halloween og Julebukk skal være innpakket, så jeg blir like overrasket hvert år når ungene kommer hjem med noe som ikke er innpakket etter en Halloween-runde.

Stå på!

Det er du som kjenner barna dine best og vet hva de tåler og ikke tåler.

Veronica

02.11.2016 kl.09:14

Herlighet så frekk noen kan være😲😠

Det er FLUST i både voksne og barn som ikke er hygienisk. Tanken på at noen har tørket seg i rævva uten å vaske seg,for så å pille på snop og gi det til ungene mine...er bare ekkelt.Jeg vil ikke ha det..og ønsker det heller ikke til barna mine.

Anonym

02.11.2016 kl.09:15

Herregud! Tenk på de som kjøper godteri til barna, så blir det hevet i Søppla!! det e jo kjempe frekt, så bra du har så my peng te å gi ut innpakka godteri da! Åsså legg du ut på snappen din at du sitt å spis uinnpakka godteri sjøl! Herregud korr drøyt e ikke det!

Egon olsen

02.11.2016 kl.09:29

Du onde mor håper forgår i din egen bakterieflora og lider av alle baktisene du får i deg.

Karita

02.11.2016 kl.09:36

Så utrolig utakknemlig! Dersom dine barn vet at de ikke får spise smågodt som ikke er pakket inn, så kan de også si nei takk og ikke ta den type godteri. Dersom de ikke klarer det så burde de ikke få gå alene, da burde du være med de. De som gir ut godteri gjør dette for å være snill med barna og gi de en god halloween, når du da kritiserer personer som bare er snill med barna dine så viser du utrolig dårlige verdier. Helt greit at du er hysterisk med tanke på bakterier, men lær barna dine folkeskikk! Ikke ta alt godteriet i ett hus slik at andre ikke får. Det er heller ikke greit å kaste noe som andre har brukt penger på og gitt deg for å være hyggelig, da får du heller si nei takk!

Siri

02.11.2016 kl.10:35

Nettopp derfor har eg skrudd av utepæren og boikottet

Halloween!! Utakknemlige foreldre

Meg

02.11.2016 kl.11:56

Aner ingenting om dine barn eller ekser, så skrev ikke noe om det, skrev om det med godterier (1/11), at vi er drittlei av Halloween og at her hos oss har det vært utført herværk når vi ikke har godteri, og at mange unger er så frekke etc når de går rundt. Noe sånt var det jeg skrev, men husker ikke alt, og så la jeg til en fleipete kommentar da jeg så du skulle lage fylte horn om du hadde rappa det fra min blogg, skrev om det nylig :)

Anne Brith

02.11.2016 kl.12:14

Meg: haha nei den kommentaren har jeg faktisk ikkelest. Den må ha blitt borte i cyberspace. Sorry. Horn ja... vet ikke men en følger av meg lagde horn her om dagen og snappet det så jeg fikk lyst på det :P

Frøken Fryd

02.11.2016 kl.12:04

Ble litt usikker nå..

Er dette nok en "tulleblogg" som virker ekte, eller er dette rett og slett en trist mammablogg som overutleverer ungene sine, og attpåtil er en smule hysterisk?

Siren

02.11.2016 kl.12:07

Jeg siterer deg: "Er det så vanskelig å pakke inn godteri til barna?" Vel, da kan jeg stille deg et spørsmål: "Er det så vanskelig å kildesortere? Papp er ikke restavfall, og det kunne du heller brukt til på å lære barna dine."

8 barns mor

02.11.2016 kl.12:36

Ikke hysteri i det hele tatt! Du redder bare deres egen hverdag ;)

Det er jo ikke snakk om at "vi har da alle overlevd det". Men det er snakk om at en med flere barn ikke ønsker å få evnt smitte i huset. Jeg har selv gjort det der i alle årene mine barn har gått Halloween. Pga en kveld orker ikke jeg flere uker med omgangssyke. De som kaller det hysterisk har ikke opplevd det selv. ;)

Så fortsett sånn sier jeg bare. Fint å få fokus på at en burde ha innpakket godteri på Halloween, i bursdagsposene og til julebukkene ;)

Vi voksne hadde jo ikke likt løs sminke, brukt parfyme, åpen snacks eller kakestykker i en butikkens "Goodie bag" heller, hadde vi?

Lisbeth

02.11.2016 kl.12:45

Oi så mange frekke og usmakelige kommentarer. Det er det jeg fokuserer mest på i oppdragelsen av mine barn, og ser jeg skal fortsette med det så de virkelig forstår viktigheten av respekt og medmenneskelighet. Dere burde ta dere selv før dere skriver slikt. Som mor ville jeg skammet meg...

Ola Nordmann

02.11.2016 kl.13:14

Hei!

Trodde et øyeblikk at årsak til kastingen er fordi godteriet er uheldig for barnas helse, og det ville være bra. Men ser at det kun er hygeniske grunner som blir oppgitt her.

Sukker er problematisk i forhold til livstilssykdommer og andre helserelaterte problemer. I et samfunnsperspektiv er det svært uheldig at barn spiser godteri.

Gi dem heller bær, nøtter, grønnsaker og frukt.

Stå på med de fire små!

Troll

02.11.2016 kl.14:56

Fra nå av skal jeg sleike på alt godteriet, kanskje gni det litt i armhulen eller i rumpesprekken, og så pakke det inn... mens det uinnpakkede skal jeg behandle med hansker og skje.

Anne Brith

02.11.2016 kl.15:12

Troll: ha ha ha

Trude

02.11.2016 kl.15:55

Jeg hadde ikke kommet på å gi, eller la ungen min spise, uinnpakket godteri som andre hadde fingret med.

Grøss og gru.

Da mine unger gikk nyttårsbukk kastet jeg hjemmebakte kjeks og uinpakket snop.

Jeg synes faktisk det grenser til uappetittelig å kjøpe smågodt, men vi gjør det jo om det står oppetter veggen og med lokk. Det som står åpent midt på gulvet kjøper jeg aldri av.

02.11.2016 kl.16:59

Du vet det er mer bakterier på ethvert håndtak dere tar på. På dører, handlevogner mm enn på det godteriet. Sønnen din ble nok syk ifjor fordi han overspiste eller var syk fra før av. Det er frekt og vitner om dårlige verdier når du hiver og har lært sønnen din å ta imot. Dårlig gjort ovenfor de som deler ut og som kanskje akkurat denne gangen hadde råd til snop fordi det var ekstra billig. Da får du heller bli med neste gang slik at dere sier nei takk. Noe som er helt ubegrunnet. Det har også flere eksperter uttalt.

Georg Jakobsen

02.11.2016 kl.17:22

Nei, jeg tror ikke jeg vil se hvordan det ser ut på kjøkkenet ditt. Og jeg vil absolutt ikke spise kaker som du har tatt i med dine skitne fingre.... Mulig jeg er sær....

Sykepleieren

02.11.2016 kl.17:42

Det er helt hinsides hvor slemme kommentarer enkelte får seg til å skrive. Jeg jobber som sykepleier og dagene før halloween snakket vi mye om det på jobb oss kolleger imellom. Alle var uten unntak enige i at man ikke lar barna spise godteri som ikke er innpakket. Du virker som en fantastisk mor, stå på videre :-) Hilsen sykepleier som jobber på barneavdeling (som forsåvidt har sett mange dårlige foreldre opp gjennom årene, kan trygt si at du ikke er en av dem)

Jorunn

02.11.2016 kl.17:42

Støtter deg fullt ut Anne Brith! Ha god samvittighet og så får de andre slite med magesjau og la unga sine spy som griser takket være uhygieniske godteriutdelere! Argumentet med smågodt i butikk holder ikke fordi det er en av verstingene, noe som faktisk har vært fokusert på fra mer sentralt hold tidligere. Det har også vært fokus på peanøtter i skål på utesteder som er gedigne bakteriebomber etter grisete, spes. menn, som ikke vasker seg på fingra etter toalettet. Nei, Ha god samvittighet du og ikke bry deg om hva teflonhjerner uten logikk tenker og sier om det du gjør;-D

Linn

02.11.2016 kl.18:02

Jeg gremmes. Det er helt hinsides å tenke på at når det finnes så mange mennesker her i verden som dør av sult, så velger du å kaste 1 kg med godteri!? Hadde du enda fortalt barna dine at de ikke må ta imot godteri som ikke er innpakket før de gikk... ;)

Tonje

02.11.2016 kl.19:26

Jeg var en av de "forferdelige" menneskene som ikke tenkte på at man ikke skal helle smågodt i en bolle å dele ut. Jeg spiste til og med det som var igjen i bollen etter at de siste barna haddde ringt på. Jeg har ikke blitt syk hvertfall..Dessuten vokser ikke bakterier like fort på tørre matvarer.

Nå ødela du Halloween kvelden for meg, syntes det er trist å tenke på at mange av barna ble nødt til å kaste godteriet som jeg delte ut...

Roald

02.11.2016 kl.20:02

Til alle dere som sitter og klager og syter over at folk deler ut uinnpakket snop til deres unger. Dere sender vel ikke ungene i barnehagen heller dere da? For alle vet jo at ungene i løpet av barnehage tiden blir syke og hvor mye sand tror dere de smaker på i den tiden ? Hysteri kalles det dere holder på med. Kroppen trenger bakterier for at immunforsvaret skal fungere som det skal.

Anne

02.11.2016 kl.21:26

Pleier aldri å kommentere på blogger, men denne gangen kunne jeg ikke dy meg. Jeg forstår at du er skeptisk til godteri som ikke er pakket inn, men helt ærlig så tror jeg ikke barnet ditt tar noe skade av litt bakterier. Jeg har en datter på 4 år, og hun har ikke vært syk en eneste gang i løpet av de to siste årene. Hun går i barnehage hver dag, og utsettes for bakterier over alt. Slapp av. Barn trenger litt bakterier for å bygge opp imunforsvaret sitt. Vær heller takknemlig for alle de snille menneskene som ønsket å glede barnet ditt med litt godteri på Halloween.

Marthe

02.11.2016 kl.23:21

Har jobba i matbutikk. En liten jente tok en smågodtbit i munnen og mora klikka. Mora presterer å legge smågodtbiten TILBAKE i boksen. Så ja, kan godt skrive under på at smågodt kan være veldig uhygenisk. Allikevel syns jeg det er trist at dette ikke ble avklart på forhånd. Det er flere som påpeker at andre kids sikkert hadde kost seg med godteriet som du kasta i søpla.

Vivian

03.11.2016 kl.01:15

Jeg har lest og lest og atter lest både Anne Brith sitt innlegg og dere som har kommentert. Kanskje hun ikke skulle kastet godisen, kanskje hun skulle forklart sønnen sin at han bare skulle ta godis innpakket i papir, kanskje hun skulle takket for at dere kjøper godis til halloween. Dere håper at barna hennes ikke leser blogginnlegget hun har skrevet. Men det dere virkelig burde bekymre dere over er at de og deres barn ikke leser alt det stygge dere skriver om henne og noen av dere skriver t.o.m stygt om sønnen hennes. Dere gir henne inn fordi hun ikke sorterer godt nok. Se dere selv i speiet folkens og spør dere selv om deres egen oppførsel er akseptabel.

Laila

03.11.2016 kl.08:53

Way to go.. ☺ Min datter på 12 gikk å fikk masse godteri på Halloween. Da hun kom hjem sorterte hun godteriet sitt selv og kastet alt uten papir på. Hennes egne ord. Mamma jeg kaster det uten papir for du vet ikke hvem som har tatt på godteriet. Stolt av deg Anne Britt.

03.11.2016 kl.14:18

Hysterisk spør du meg. Bare fordi du har OCD og tvangstanker rundt bakterier og sykdommer, må jo barna dine få kose deg? Ikke la det gå ut over dem. Og tenk litt på miljøet.

Alex

03.11.2016 kl.16:37

Dere er idioter som kjefter på henne for å gjøre det hun mener er rett for barna. Hva har dere med saken å gjøre, hun ga bare info som folk kan tenke over. Dere velger selv om dere gjør det samme.

Mange av dere er iallefall ikke oppdratt skikkelig.

Kanskje dere er mentalt syke? Dere er iallefall ikke godhjerta mennesker når dere angriper en person som gjorde noe av god tanke. Hva med å snakke som normale personer og fortelle hva dere tenker uten å dømme.. Hun sa aldri noe vondt om andre, hun sa bare at de kunne pakket inn godteriet. Lol, dere trenger en helsesjekk, og ja jeg er direkte fordi mange av dere fortjener å høre det. Håper posten min traff dere, og viss dere blir provosert så tyder det nok på at jeg snakker sannheten som dere hater å høre. Er vel ikke komfortsonen deres triste mennesker.

Trond

03.11.2016 kl.23:32

Det som er "helt" sikkert er at det regner på Halloween, og smågodtet blir kliss. Går selvsagt rett i søpla. Lar poden spise det han vil av innpakket samme dag og litt neste dag. Resten kastes. Lite smart å ha fristelser i skapet hele uken.

Tuppa

04.11.2016 kl.23:07

Kjære søteste dere, kan dere holde ungene hjemme den kvelden,kjøp det snopet som er tillat for deres barn så slipper vi dette hysteriet. Kom att som julbukk å få ei appelsin den er innpakket😉

svetlana

17.12.2016 kl.19:27

bra at dere kastet godteri som ikke var innpakket.man aldri vet hva man kan bli smittet med.HepatitA,TUBERKULØSE,BAKTERIELLE INFEKSJONER kan man få og mye annet.Helsemessig så var det et riktig valg å kaste det.

Aud

01.11.2017 kl.23:58

Forferdelig. Her kjøper folk inn godteri og dere bare kaster det?! Forkastelig å være så egoistisk! Enten får ungene lære seg og si høffelig nei takk om de får noe de ikke får spise eller så får de i det minste gi det til noen som har lyst på det. Vi har mennesker i dette landet som sulter, som drømmer om en sjokolade bit eller noe annet godt. Både barn og voksne som ikke har råd til godteri og langt mindre Halloween utkledning. Kanskje mammaen har rust bort pengene til drakta barnet skulle få. Kanskje pappa drakk så mamma var truet så ikke barnet turte gå Halloween. Nei for pokker tenk på andre det er ikke alle som har det like godt......

Skriv en ny kommentar

hits