Påskeferie på Gran Canaria

15.04.2017 - 10:12 6 kommentarer

Annonse

Nå har vi kost oss i litt over en uke på det nydelige hotellet Maspalomas Princess på Gran Canaria.

Målet med ferien var å være sammen som en familie og slappe av. Jeg hadde et lite håp om å få Christian til å svømme og det klarte vi med glans. Jeg sier vi, for det er hele familien sin innsats som gjorde at han lærte det.

Vi reiste fra iskalde Oslo torsdag før påske. Klokken 7.45 lettet flyet fra Thomas Cook Airlines, og 5 timer senere landet vi på Las Palmas.  23 grader og sol. Vi var i vårt påskeparadis.

Koffertene fikk vi nokså kjapt og bussen sto klar og ventet på oss. Etter en liten kjøretur på ca 25 minutter var vi i Mas Palomas.

Vi svingte inn til et helt fantastisk flott hotell: Maspalomas Princess.

Resepsjonen var skikkelig flott og 4 majestetiske heiser kjørte turister opp og ned i rekordfart.

Vi fikk to store rom ved siden av hverandre med "connecting doors". Gutta sov på det ene rommet og Annika og jeg på det andre.

Jeg har reist mye i mitt liv. Jeg har jobbet som flyvertinne i KLM, i Amsterdam i 4 år og jeg har etter å ha sett store deler av verden og funnet ut hva jeg setter pris på når det kommer til inn og utsjekk, rom, faciliteter osv. For oss som familie var det utrolig deilig at innsjekkingen bare tok noen minutter. Bånd til "all inclusive" lå klart, og bare 30 minutter etter vi hadde gått av bussen var vi alle ved svømmebassenget.

Svømming

Med hele 4 basseng er dette et hotell alle kan like. Christian ville helst være i bassenget som var oppvarmet. Der var det heller ikke så dypt. Espen, Annika og Sven fartet mellom de forskjellige bassengene.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg likte også veldig godt at det var flere "Life Guards" på vakt rundt bassengområdene. De sto kontinuerlig og passet på. Selvsagt skal man passe på egne barn, men som svømmetrener i NSF, så likte jeg veldig godt at sikkerheten til feriegjestene ble så godt ivaretatt.

Annika klar for vannet:

Vi er jo en svømmefamilie og det er ikke noe hemmelighet at vi trives best ved vannet. Christian kunne ikke vente med å ta det første badet hver eneste morgen.

All inclusive

For oss var det ikke noe spørsmål om vi skulle bestille all inclusive eller ikke? Jeg ville ikke ha noen overraskelser når det kom til utgifter, jeg hadde ikke lyst til å gå rundt og lete etter restauranter heller, så derfor valgte jeg å bestille all inclusive. På Maspalomas Princess betyr det:

Frokost, lunsj og middag servert i en nydelig restaurant. Det var så mye forskjellig å velge mellom at vi alle etter en uke ikke engang hadde testet ut alt. Favoritten var for de fleste pannekaker til frokost. Med kakao eller ferskpresset juice.

Til middag var det lasagne, indrefilet, kylling, salater, oster, hamburgere, gratenger, poteter i 5-6 forskjellige varianter, blåskjell, fisk og kald buffet. Middagene var utrolige.

Vi holdt oss alle 5 friske og raske hele uken og det vitner på meget god hygiene på hotellet.

Etter frokost gikk vi jo som regel rett ut til bassenget og der var det snacks som frukt, salater i beger, cookies, iskrem, slush og drikke.

Mellom måltidene ble det servert hotdogs, hamburgere og toast. Perfekte mellommåltider.

Slushtime :)

For å si det slik, så var vi aldri sultne.

En ting bør nevnes for dere som vurderer dette hotellet: Jeg har vært på mange "allinclusive-hotell" i mitt liv men jeg har sjelden spist mat det var så god smak på. Dessertene testet jeg alle sammen. Huff, jeg fikk litt dårlig samvittighet for jeg spiste jo bare en liten bit av alt, men jeg måtte bare teste ut om det smakte bra. Jeg kunne spist mye mer. Men jeg skjønte at jeg hadde spist nok i går da jeg kom hjem og jeansen min ikke passet mer haha.

To kvelder var det sjokoladefondue og det var himmelsk. Deilig var det også at en Fanta faktisk smakte som Fanta og Cola var skikkelig Cola. Veldig høy standard på maten. Overraskende bra faktisk.

Aktiviteter

I resepsjonen på hotellet henger oversikten på hva som skjer hver dag på hotellet. Og jeg lover dere det er ikke lite. Det er virkelig noe for alle og enhver. Jeg elsker at hotellet har et eget "animatione-team" som drar igang både volleyballturnering, skumparty, salsadansing, vanngymnastikk og mer til.

Vi kastet oss med vi også og hadde det kjempegøy. Høydepunktet tror jeg var "The Color Party" for Christian, hvor alle barna fikk pulverfarger delt ut og fikk kaste dette i været. En stor røyksky med farger sto over det de kalte Play-hotellet. Ellers mente Espen at skumpartyet var kult.

Sven digget nok mest dykketimen han fikk. Jeg dykker selv og ble nokså rørt da han kom opp etter 45 minutter og sa han ville dykke mer.

Noen dager tok vi en runde minigolf før middag. Jeg vant en gang men klarte jammen meg å tape to runder etter det. Christian synes det var veldig gøy.

Innimellom banene hadde de en dam med fisker og skilpadder, og dermed var ventetiden mellom slagene ikke kjedelig.

Familiens Ping Pong mester ble Sven. Det var til slutt ingen som ville spille med han mer :P

Christian måtte jo også teste ting ut og fikk opplæring av "mesteren" Sven.

Gametime:

Heldigvis er Gran Canaria nokså "værsikkert" og kunne vi nyte 7 fulle dager med sol og 22-27 grader.

Scroller du ned på denne siden her så finner du oversikten over været på Mas Palomas.

Annika var i alle fall utrolig fornøyd:

Mens gutta var mesteparten av tiden i vannet fikk Annika og jeg tid til de gode samtalene ved solsengene våre.

Jo større hatt jo bedre:

Christian lærte ikke bare å svømme i ferien altså. Han lært også å blunke med et øye. Hans eldre bror Espen hadde nemlig fortalt han at dette er nøkkelen til et smil hos jentene. Så han blunket til alle han møtte :P

Og Christian ble godt likt av alle ansatte etterhvert.

En ferie for hele familien altså.

Vi har kost oss masse, ledd og hatt det godt. Vi har alle sammen koblet av og funnet tilbake mye enkle gleder.

Vi har skapt minner for evig tid.

Og noen av de minnene har vi nå delt med dere. Vi kan med hånden på hjertet varmt anbefale dette hotellet. For familier og gjerne aleneforeldre.

Du vil ikke andre!

Mer informasjon om hotellet Mas Palomas Princess finner du via denne linken.