Nei, du kan ikke ta på meg!

16.07.2017 - 10:27 157 kommentarer



Jeg var ute for å feire en venninne i går kveld. 

Det skulle bli en koselig kveld. 

I stedet ble det en kveld jeg helst glemmer og det så raskt som mulig. 

Beklager å si det men norske menn hadde aldri gjort dette! Det vet jeg. 

Jeg har bodd 10 år i utlandet og reist verden rundt som flyvertinne i 3-4 av dem. Jeg har vært ung voksen i Amsterdam i en tid hvor det var bekymring fordi innvandringen var så stor. Altså jeg har fått min dose av forskjellige kulturer. Jeg har festet med alle mulige nasjonaliteter, men aldri i mitt liv har jeg blitt behandlet så jævlig som jeg ble i går i Lillestrøm. 

Jeg takker 2 godt voksne menn for at de faktisk kom og stilte seg ved siden av meg og min venninne, slik at vi fikk fred.

Jeg tok på meg en hvit fin kjole og dro ut for å treffe mine venninner. 

Ettersom jeg ikke drikker så mye synes jeg ikke det er veldig greit å henge ved baren, men holder jeg meg for det meste på dansegulvet. 

Og det var akkurat her det skjedde.

10-12 menn kom etterhvert også for å danse. Men de sto ikke sammen slik som alle andre gjør når de er sammen. De fordelte seg rundt om, klint inntil hver sin jente. Altså helt fremmende jenter/damer. 

Han ene begynte å snakke til meg og prøvde tydelig å sjekke meg opp. Jeg bare så en helt annen vei og da han ikke ga seg sa jeg at jeg har en jeg liker veldig godt så jeg var ikke interessert. 

Jeg har ikke lyst til å spekulere i hvor disse mennene kom fra man de snakket jo engelsk så det var veldig tydelig at de ikke var norske. Og med mangelen på respekt for jenter kunne man jo nesten se at de ikke var norske. Jeg vet at jeg mulig får pes for å si dette men jeg mener det. Norske voksne menn hadde aldri oppført seg på denne måten. 

De gikk fra jente til jente og klinte seg opp etter ryggen på dem. Stakkars jenter. Ufrivillig befølt på dansegulvet. Og så beruset at de faktisk ikke fikk det med seg. 

To av dem ga seg ikke og plutselig kjente jeg en hånd oppover låret mitt. Han ene sto tett inntil meg og nærmest "tok meg bakfra"

Da fikk jeg nok og tente på alle pluggene. Jeg nærmest dyttet han i bakken og skrek til han: This is not OK!

Vet dere hvordan han reagerte?

Han bare flirte. 

Tror dere han stoppet? Etter jeg nesten hadde dyttet han ned i gulvet?

Nei. 

Redningen var to menn som begge hadde samboere. To fettere som var ute sammen og som bare skulle ta seg en øl. Vi måtte stå ved dem for å få fred. Late som om vi var sammen med dem for å få disse innpåslitne utenlandske idiotene unna oss. 

Men for hver gang jeg gikk ut på dansegulvet, så kom det noen og begynte å gni seg opp etter meg. 

NEI, du kan ikke ta på meg. 

Til slutt måtte jeg bare si at jeg hadde kjæreste. 

Det er seriøst noe av det verste jeg har vært med på. I alle mine år, med all festing jeg har vært med på og i alle land. Jeg vet nesten ikke hva det er som skjer med menn utenfor Europa altså. Respekten for kvinner virker å være totalt fraværende. 

Heldigvis hadde jeg drukket såpass lite at jeg fikk med meg alt som skjedde med meg. Men at det er kvinner som ble antastet på det dansegulvet i går, det er helt sikkert. Jeg tenker på hvordan de må føle seg i dag jeg. Noen kan rett og slett ikke ha det bra. 

Skal single jenter ikke kunne gå alene på byen mer i frykt for å få stive peniser dyttet opp under kjolene? 

Står det noen steder på kroppen min at det er fritt frem for deg å ta på meg? 

NEI!

Nei, du kan ikke ta på meg, bare fordi du ønsker det. Det er ikke noe i min væremåte eller måten jeg har kledd meg på som skal jeg deg frikort til å ta på meg når jeg sier nei. 

Jeg tenker litt på datteren min som skal vokse opp i dette. Og beklageligvis tenker jeg på hatet som bygger seg opp mot en viss type menn. Det hjelper ikke når man alltid ser at det er samme type menn som holder på slik. Fra samme kultur. Er det rart vi blir skeptiske? 

Respekten for jenter er totalt fraværende. 

Jeg gremmes!

Jeg dro ikke tidlig hjem. Selv om jeg hadde tenkt å gjøre det. Jeg bestemte meg for at en liten gruppe menn ikke skulle få ødelegge kvelden min. Så jeg ble værende på dansegulvet. 

Men det som skjedde der med både meg og alle andre damer var ikke greit. 

Jeg angrer at jeg ikke gikk og sa ifra til vaktene som var der. Det var definitivt noe jeg skulle gjort, men man må da kunne forvente at voksne menn klarer å oppføre seg på et utested? 

Så når jeg nå sitter her med kaffen i hånda på terrassen så tenker jeg jo slik alle andre kvinner antageligvis gjør etter å ha blitt behandlet slik: Gjorde jeg noe galt? Skulle jeg valgt et annet antrekk? Burde jeg droppet høye heler? 

Men det kan da ikke være slik at man ikke skal kunne ta på deg pene kjoler uten å må bekymre seg for å bli antastet på dansegulvet?

Hva tenker dere?

På mystory på snapchat kan dere se hva jeg hadde på meg! Det ligger et bilde av meg der før jeg gikk ut :) 

God søndag dere!

Takk for alle utrolig fine tilbakemeldinger på dette innlegget. Nesten 100.000 mennesker har nå lest dette det siste døgnet. Jeg har skrevet et nytt innlegg for å svare på både kritikk, kjolevalg, hvorfor jeg ikke kontaktet vaktene og hva jeg faktisk mener og står for.

Les innlegget: La oss kalle en spade for en spade!

Følg meg gjerne på Facebook eller Instagram  eller kommuniser med meg på snapchat: annebrith.no 

 

 

157 kommentarer

Birgitte

16.07.2017 kl.10:53

Dessverre har jeg helt lik oppfatning og erfaring som deg! Heldigvis var vi alltid en stor vennegjeng med både gutter og jenter ute så vi fikk være i fred så lenge kompisene våre passet på. Utrolig kjedelig at man må ha med seg "livvakter" på utesteder for at man ikke skal bli utsatt for slike respektløse karer! Jeg gremmes!

Hanne Eilertsen Punnerud

16.07.2017 kl.10:57

Jeg har opplevd det samme som deg, flere ganger. Det er utrolig ubehagelig, og jeg blir så sinna når du forteller at det skjedde med deg. Det er respektløst overfor kvinner generelt, og man kan jo bære tenke seg hvordan evt koner/kjærester har det i et forhold med slike menn... Jeg synes du gjorde det helt riktig i å si tydelig ifra, og at du ikke gikk tidlig hjem. Du viste at de ikke fikk "makt" over deg.

Linn

16.07.2017 kl.11:05

Huff, det var slike tilstander i lillestrøm når jeg var 18 år (11 år siden). Vi jenter kunne faktisk ikke kose oss ute på dansegulvet uten at det var noen der som gjorde akuratt det du beskriver godt i bloggen din i dag, og det er trist å høre at det fortsatt er slik. Jeg tenker at det er et helt fair innlegg å skrive, for vi er mange jenter som opplever dette nok litt for ofte. Ha en god søndag :)

Liss Waldenstrøm

16.07.2017 kl.11:05

Forkastelig at respekten er totalt fraværende. Ett nei er ett nei. Det må respekteres.

Nina

16.07.2017 kl.11:07

Dette er absolutt ikke greit nei! Jeg har tre jenter og jeg er opptatt av å oppdra de til å bli sterke jenter som tør å si nei. Pappa'n deres lekeslåss med de ofte og sier at han vil at de skal lære "å slå fra seg" i rette situasjonen. Det er trist at man må tenke slik, men hva skal man gjøre når man leser om voldtekter og overgrep flere ganger i uken?!

Beate

16.07.2017 kl.11:29

Hei! Dette er absolutt ikke OK og det er mange som opplever lignende. Du skriver at du ikke hadde drukket mye, tenker med gru på det jentene som kanskje har fått en øl eller to for mye - hva da.....

Jeg synes du bør kontakt utestede og gjøre de oppmerksomme på dette, det fører kanskje til at de har en vakt ved dansegulvet for å kunne "luke" ut slike menn.

Merethe

16.07.2017 kl.11:35

Norske menn ville kanskje ikke ha gjort det på de stedene du vanligvis er, men jeg har opplevd å bli antastet av voksne, norske menn fra før jeg ble myndig (i såkalte muntre lag med familie, eller danskebåten) opp til dags dato. Har opplevd å gå oppover Karl Johan på en helt normal tirsdag og fått en nordmann langt oppi intimsona mi, fordi han syns det var passende å gi meg komplimenter på brystene mine..

Jeg råder deg til å gi beskjed til vekterne neste gang, men vær forberedt på at ikke alle som jobber i det yrket burde hatt jobben.

Søsteren min ble slått av en kar utenfor et utested fordi ho ikke ville bli med han hjem. Vekteren stod og så på, men mente det ikke var hans problem, for de sto utenfor utestedet sitt område.

Mari

16.07.2017 kl.11:40

Hei.

Synd du hadde denne opplevelsen, det unner jeg ingen. Men dette innlegget kunne du kanskje formulert annerledes. Det finnes flust av norske menn som oppfører seg på akkurat samme måte, og flust av utenlandske menn som IKKE gjør det. Nå sitter du bidrar til en rasistisk verden, og jeg skal love det at det hjelper ikke noe som helst. Man skal være jævla forsiktig med å spre sånne budskap når du er en "toppblogger", og faktisk er et talerør mange hører på.

Igjen, jeg forstår at det var en ekkel opplevelse, og jeg er lei for at du opplevde det, men jeg syns du skal omformulere dette litt.

Og husk at de datteren din vokser opp med stort sett har bodd i Norge lenger enn disse engelskspråkelige du møtte på dansegulvet, og er dermed bedre integrert.

16.07.2017 kl.11:42

Jeg har også hatt slike ubehagelige opplevelser, men da fra nordmenn :(

Lizbeth Osnes

16.07.2017 kl.11:44

Æsj, så ubehagelig! Dette har skjedd altfor mange ganger her også. Den ene gangen var det så ekstremt at en annen mann tok tak i eklingen for å få ham til å slutte - men det endte med at han som faktisk hjalp meg ble kastet ut fra utestedet. Og der stod jeg med avrevet kjole og forsøkte å fortelle vaktene hva som egentlig skjedde. Flott! :-) Enkelte kulturer krasjer rett og slett "litt" ;-)

Jen

16.07.2017 kl.11:57

Til å være påstått verdensvant etter å ha jobbet som flyvertinne synes jeg du er utrolig pinlig nå! Eksemplene på norske menn som antaster, beføler, trakasserer og VOLDTAR er uendelige, og her snakker jeg av egen erfaring, så du tar rett og slett feil - norske menn gjør også dette, og om du ikke tror meg kan du spørre psykologen min som jeg har gått til til i flere år etter dette...

Synes du har en super blogg, men ble helt ærlig sykt skuffet nå :( Føler alt du skriver om innstilling til livet og andre mennesket bare er el bløff når du samtidig kan lire av det sånne kommentarer. :(

Anne Brith

16.07.2017 kl.12:04

Jen: Jo det tror jeg nok på. Men i flokk som dette har jeg aldri sett norske menn gjøre! Debatten bør dreie seg om mangelen på respekt mange utenlandske menn har for kvinner. Vi må tørre å diskutere det for det er faktisk et problem. Men med en gang man peker og sier det var menn som ikke var norske så blir man "hatet" det blir for dumt! Dette var en flokk på 10-12 menn! Aldri sett lignende!

16.07.2017 kl.12:01

Forkastelig formulering på dette innlegget. Kjenner jeg blir ordentlig flau på dine vegne! Å si at dette ikke er noe menn fra Europa ville gjort er så trangsynt og dumt sagt at jeg blir helt sjokkert over at en voksen dame som deg kan lirke noe sånt ut av seg.

Hilsen norsk mann på 22 som har vært vitne til at norske menn på din alder "dytter stive peniser opp under kjolene" på mine venninner.

Monica Gulliksen

16.07.2017 kl.12:10

Jeg har også hatt samme opplevelse som deg,og flere tilfeller. Det var veldig ille for mine venninner over lang tid. Helt utrolig at de tror dette er greit. Å at de ikke er integrert nok,blir litt før tynt for meg! Dette har ingenting med det å gjøre. For det er så mange utlendinger som vet å behandle damer med respekt! Men at det er en gruppe type menn som tar seg til rette å tror de kan gjøre som de vil,selv Om innerst inne så vet de jo at det ikke er riktig. Ja det kan være noen etnisk norsk menn som gjør slikt men det er sjelden i forhold! Jeg har også vært mye ute på byen. Uansett er ikke slikt greit.

janne

16.07.2017 kl.12:14

Tidligere var jeg og venninnene veldig mye ute på byen, og det var et par steder vi bare måtte slutte å dra til pga dette. Det var akkurat slik som du beskriver det. Utenlandsk guttegjeng som spratt ut på dansegulvet og gnidde seg oppetter hver sin dame og umulig å bli kvitt dem. Norske menn kan bli litt innpåslitne i fylla de og, men jeg har ikke opplevd at de har holdt på slik.

Nå er det mange år siden jeg har opplevd noe sånn, men det florerer jo av historier som viser at kvinnesynet ikke er slik det burde hos mange menn. Viktig at vi reagerer, slik at ikke det ikke sakte skaper en følelse av at dette er greit.

Mari

16.07.2017 kl.12:14

Nei, debatten bør handle om "MENN som ikke respekterer kvinner". Ikke utenlandske eller norske. For de stiller ganske likt. At du aldri har sett eller opplevd norske menn sånn betyr jo ikke at de ikke finnes. Du har blant annet en kjent bloggerkollega som holder på sånn - og poster det på snapchat, uten at jeg skal gå inn på det.

Selvfølgelig finnes det ukulturer, og det må vi slå ned på. Men ikke på denne måten, for det bidrar bare til mer hat.

Anne Brith

16.07.2017 kl.12:17

Mari: Hæ? En blogg kollega? Hvem er det? Jeg starter debatten med et innlegg. Vær gjerne uenig med meg men jeg tar bladet fra munnen og peker på en gruppe. Så starter jeg videre hjemme med å oppdra mine barn som også er halvt utenlandsk men som jeg håper vil respektere jenter mer enn de vi møtte i går!

hege

16.07.2017 kl.12:28

Dette er ikke greit,Men er redd dette ikke bare er utlendinger som gjør.

Men hvorfor sa du ikke ifra til de som jobber på steder eller vaktene? Det er ikke greit at slike får holde på og da kunne de blitt utestengt om du eller andre hadde sagt ifra

Anne Brith

16.07.2017 kl.12:40

hege: Ja tar en telefon senere! Enig med deg...

Malin

16.07.2017 kl.12:52

Haha, det er nok Fabian Raw hun sikter til. Han snikfilmer "rariteter" og henger de ut på sin snap. Dårlig sammenligning av Mari

16.07.2017 kl.13:03

Passa jo bra med et innlegg som du vet vil skape debatt og generere klikk etter etpar dager langt ned på blogglisten. Nei, det var jo sant - den bryr du deg jo ikke om.

16.07.2017 kl.13:05

Der gikk du glipp av sjansen på mannebein du som klager over mangelen på det.

Dette i innlegget virker som klipp og lim fra Maria Høili sin blogg.

Du er flink til det, å kopiere andres innlegg.

Anne Brith

16.07.2017 kl.14:08

Anonym: Hæ? Ha ha Ok jeg har faktisk en jeg og derfor trenger jeg ikke det mer... altså en mann. En er nok for meg...

AJ

16.07.2017 kl.13:10

Jeg tenker at du føler deg berettiget til fremmede menns beskyttelse, som du gjorde, men samtidig ikke nøler med å kaste de samme mennene som risikerer seg selv uselvisk for din beskyttelse uten noen som helst belønning under bussen og kaller dem respektløse svin.

Respektløst.

Men ærlig talt, her kan du ta litt ansvar selv også. Hvis du fremstiller deg selv som seksuelt attraktiv vil du tiltrekke seksuell attraksjon.

Forskjellen er at i vår norske kultur er kvinner frigjorte vesener, den seksuelle revolusjonen er for lengst vunnet.

Men ikke i andre kulturer, der betyr det at hvis du fremstiller deg seksuelt, så vil du ha sex. Dette betyr også for de i andre kulturer at den du velger å danse med, har du valgt ut til å ha sex med og det tolkes som om du har gitt samtykke.

Det har ingenting med respektløshet å gjøre, men det kulturelle språket.

Når vi nå har valgt at alle andre kulturer er utelukkende bra og inkludering er det viktigste, så betyr det at det er DU som må integreres inn i alle andre kulturer. Hvis du mener noe annet så kalles det rasisme.

Anne Brith

16.07.2017 kl.16:24

AJ: Dette er jo helt på viddene. At jeg danser på et dansegulv betyr IKKE at jeg har sagt JA til å danse med noen. Og når man danser med noen betyr ikke dette JA til å ha sex heller. Makan. Dette er det verste jeg har hørt noen gang.

Jeg skal absolutt ikke ta kritikk for å ha danset, smilt eller hatt det gøy. Det må være lov å gjøre det i 2017 i Norge uten at mann tror jeg er fritt vilt for det!

John Calvin

16.07.2017 kl.13:20

Hei Mari

Nei, selvsagt må vi ikke snakke om hva innvandrerne gjør, det er jo stigmatiserende og rasistisk. La oss heller snakke om hva menn gjør, samlet som gruppe, uten å ta hensyn til rase, kultur, ukultur, holdninger og respekt for kvinner.

Med andre ord, la oss lukke øynene og feie alle menn under samme teppe, for de alle like stygge mot kvinner som disse utenlandske staute mannfolka var i går. Tilfeldigvis var de utenlandske? Neste gang norske?

Du tar feil, Mari. I forhold til disse innvandrerne, som jeg formoder de er, er norske menn glimrende eksempler på nettopp menn. De såkalte flyktningene som har kommet hit mangler fullstendig respekt for alt som har med landet vårt å gjøre. Det være seg kvinner, menn, barn, eldre, lover og regler, alt.

De ler av oss, spotter oss, utnytter oss, er kriminelle, stjeler penger fra oss via NAV og har absolutt null intensjon om å verken oppføre seg eller være en ressurs for landet. De er ekte parasitter!

Folk som deg, som nekter å ta virkeligheten inn over seg i pakt av politisk korrekt blindhet, er et tap for landet vårt.

Når du likestiller norske menn med innvandrere forstår du faktisk ikke hva du gjør. Innvandrere er et stort problem og når du ikke forstår det, men heller forsvarer dem og mener norske menn er like respektløse, er du en del av problemet!

Du kan jo forsøke å forsvare voldtektsboomen i Sverige, der 15 jenter voldtas hver eneste dag, 5 bare i Stockholm, av nettopp innvandrere! Og det kommer hit også, bare vent å se.

Vi er like ille som dem?? Kjøss mæ i ræva, Mari! Du håner meg, oss! Sammenligne oss med innvandrere?? Dra te helvete!

16.07.2017 kl.13:21

Det eneste du gjorde galt var å ikke gripe inn.

Det er forjævlig dersom du har sett antasting (som kan regnes som overgrep) uten å gripe inn. Vi har ALLE et ansvar. Og du virker som en dame med bein i nesa.

Og den kollegaen det siktes til er gift med en annen kollega av deg. Og har vært med i samme TV-program. Sjekk gjerne podkast til Tusvik og Tønne. Denne mannen trenger ikke drikke engang for å gjøre GROVE overtramp mot kvinner.

Anne Brith

16.07.2017 kl.14:12

Anonym: oj Ok! Ikke bra...

Elisabeth

16.07.2017 kl.13:21

Hvorfor ikke kalle en spade for en spade.

Alle vet jo at det er snakk om muslimer som i hovedsak holder på slikt. Å dette er bare starten, jeg hater å tenke på hvordan våre barn får det om 10 års tid. Norske damer er lik horer å fritt vilt, mens deres egne i hijab får gå i fred, men nå er det vel ikke så mange hijab damer ute på byen heller, det hadde jo ikke tatt seg ut(ironi).

Men men, sånn har det blitt, å verre blir det jo fler som kommer.

John

16.07.2017 kl.13:26

Selvsagt var de politisk korrekte SV- og AP-hønene straks på plass for å si at "norske menn gjør også slik". Men slik er det ikke. De ytterst få norske menn som oppfører seg slik er i et ørlite mindretall i forhold til de mange utlendinger som gjør det. Hvorfor er disse kvinnene så utrolig opptatt av å forsvare innvandrere og å angripe norske menn?

Bebe

16.07.2017 kl.13:29

Er enig med bloggeren her, det hun nevner er merkbart i mange norske byer. Små og store! At folk blir dømmende bare fordi hun tørr å nevne nasjonalitet eller at de ikke er norske er simpelt! Vi har da alle enda iallfall lov å si vår mening.

"Man skal være jævla forsiktig med å spre sånne budskap når du er en "toppblogger", og faktisk er et talerør mange hører på." Hvorfor skal hun det? Er akkurat derfor hun bør kunne skrive om sine erfaringer så andre som opplever dette; noe som skjer hver helg.

At også norske menn gjør dette er helt sikkert mulig, men det var ikke det hennes erfaring nå.

Dere må ta dere en bolle og slutte å lese blogger da hvis dere ikke tåler å høre andres meninger og erfaringer.

Mm

16.07.2017 kl.13:39

Det her blir litt korttenkt og generaliserende. Vær forsiktig med formuleringen din, du har en stemme som når frem til svært mange mennesker. Skjønner frustrasjonen din, og forstår at dette innlegget kanskje er skrevet litt på impuls, men jeg ville enten slettet det eller omformulert hele innlegget. Budskapet burde heller være menn uten respekt for kvinner, da det var nettopp dette du opplevde. Landet du kommer fra og hvordan du er som person henger ikke nødvendigvis sammen, og det blir farlig når en med så stor påvirkningskraft som deg går ut og påstår det motsatte. Du er like gammel som mamma så føles rart at jeg må skrive dette til deg.

Qviss Ling

16.07.2017 kl.13:42

Når man "koser seg" ute ved å danse halvnaken og halvfull tett rundt halvfulle og fulle menn og kvinner er vel dette helt påtegnelig. Respektløst ja iflg din beskrivelse, men å klage på dette er å mislike tyngdekraften. Man kan ikke godta den ett sted og klage ett annet sted. Ikke så komplisert egentlig.

Li

16.07.2017 kl.13:52

Beklager å si det men norske menn hadde aldri gjort dette! Det vet jeg.????? Det vet du tydeligvis ingenting om!

Med denne uttalelsen viser du kun at du ikke vet! Dette skjer ofte og av nordmenn også! Det kan jeg skrive under på!Like ille uansett hvem som gjør det!det skal ikke akje! Ikke vær med på å spre fordommer om at dette kun utføres av utlendinger, vi må være bedre enn det!!!

Otto

16.07.2017 kl.13:54

Du har helt rett i at dette handler om respekt. Eller mangel på sådan. Ikke bare mot jenter, men generelt mot den vestlige kultur. En anerkjent forsker (Helge Lurås), som tidligere var en mye benyttet fagperson peker på dette i et ferskt FB-innlegg. (Han har blitt mer og mer kritisk til den massive innvandringen, og mindre og mindre brukt som ekspert i media på grunn av dette. Strutsementaliteten lenge leve...)

Han skriver dette:

"Utallige migrasjoner og erobringer opp gjennom historien har vist det samme. Fremmede i store antall er som regel en trussel. Mange europeere - spesielt i eliten - bedrar seg selv. Hadde de bare forstått det denne tolken i Østerrike har funnet ut om et antall unge, afghanske asylsøkere.

"On the basis of his hundreds of interactions with these young men in his professional capacity over the past several years, he believes to have discovered that they are motivated by a deep and abiding contempt for Western civilization. To them, Europeans are the enemy, and their women are legitimate spoils, as are all the other things one can take from them: housing, money, passports. Their laws don?t matter, their culture is uninteresting and, ultimately, their civilization is going to fall anyway to the horde of which one is the spearhead."

Elise

16.07.2017 kl.13:59

ENDELIG(!!!!) en som tør å fortelle om dette helt ærlig og fordomsfritt! For det er jo kun sannheten, og det triste med det hele er vel at de aller fleste jenter/damer i dette landet har opplevd noe lignende. Det er ubehagelig, og ikke minst nedverdigende for vår egen verdi og identitet. Takker høyere makter for alt en kan støtte seg til i slike situasjoner.

Noen uker tidligere opplevde en venninne av meg (alder er uvesentlig her) å bli fotfulgt hjem fra byen. Vi bort i en liten by, og man skulle jo trodd at man kan gå hjem alene uten store problemer. I god tro begynte hun på hjemturen (ca 15 min), men fikk en rar følelse av at noen fulgte etter henne - bak hun gikk det en mann av utenlandsk opprinnelse. Hun fortsatte videre, men fikk etterhvert en ubehagelig følelse gjennom hele kroppen etter måten han oppførte seg på de gangene hun snudde seg, hun la på løp, og det samme gjorde han. Hun ringte til taxisentralen her i byen, men fikk til svar at det var lang kø på taxier den tiden. Etter at hun fortalte til damen i andre enden hva som foregikk mens hun løp bortover - sendte de en taxi med en gang.... og det ble nok redningen hennes (uten at man bør spekulere så mye over det). Og dette er nok bare en av mange historier fra samme natt her i landet. Trist, men sannheten dessverre. Vi kvinner må stå sammen, og hurra for deg som er så tøff og forteller sannheten slik den var!! Tusen takk! Heier på deg <3

Mikael

16.07.2017 kl.14:21

De som sier at norske menn ikke er bedre burde skamme seg. Maken til respektløshet det er vel en grunn til at du lever i verdens mest likestilte land? hvis norske menn er like ille som en mann fra Midt Østen er det veldig rart at norske damer har så sterk likestilling. Til og med vår statsminister er en kvinne. Flytt fra Norge og til et land syd for europa hvis norske menn er like ille!

Silje v

16.07.2017 kl.14:21

Det er ukultur i alle land. Jeg har opplevd nøyaktig det samme med klin etnisk norske menn. Det er helt på sin plass at mottak skolerer innvandrere i hva som er akseptabelt her, og konsekvensene av dette. Men la mg spørre;tror du ETT ØYEBLIKK at kvinnene i de landene der disse mennene har sitt opphav aksepterer denslags? så klart ikke.

Dette er idioter. De finnes i alle land og kulturer.

Knut Olsen

16.07.2017 kl.14:23

Dette er villet politikk.

Og det er dessverre for sent nå, med mindre vi får et parti til makten som ikke bare stopper all innvandring, men også starter hjemsending av de som har kommet hit.

Anne

16.07.2017 kl.14:27

Enig med deg dette må vi tørre å snakke om. Det er snakk om store kulturforskjeller. Selvfølgelig er det norske menn som også opptrer uriktig for oss kvinner. Men dette du beskriver er noe veldig alvorlig,som stikker dypere fordi kulturene er så ulike. De har et annet syn på kvinner,mange iallfall. Ellers ville ikke muslimske kvinner trenge å gjemme seg bort heller. Det handler om lange tradisjoner som er dypt forankret i dem.Vi får håpe dette vil ta slutt,men da må de få reaksjoner på oppførselen sin.strenge! En ting er sikkert alle små og store jenter burde sendes på selvforsvars kurs..karate ol.

Josefine Fevang

16.07.2017 kl.14:36

Helt enig med deg! Opplever selv respektløse ting der mannen min har hat nøtt til og skjære i mellom. Og er dessverre de nye landsmennene vi hører om ikke de norsk. Og det er en grunn til det.

Og merker at veldig mange som oppfører seg slik som du opplevde skylder på at jentene ba om det for de gikk i skjørt eller kjole. Siste jeg hørte var ei som hadde blitt antasta på rompa for ho hadde skinnet jenas på så ho ba om det!!! Så den med klær har blitt så teit. Går jeg i en lår lang sommer kjole så betyr det ikke at jeg vil ha en penis opp etter beina, men hele at jeg vil føle meg fin. Men nå kan vi jo ikke gå i bukse heler som er for tettsittende. Så lurer på hva vi kan gå i snart!!!

16.07.2017 kl.14:43

Mange venstrevridde her som prøver seg på unnskyldninger istedenfor å innse problemet.

Finnes nok noen få norske eksempler også, Men mye færre og alene , og ikke som en gjeng som det er vanskelig å tørre å stå imot.

Før å få slutt på slik uønsket oppførsel så må man innse problemet, og finne løsninger

Robbe

16.07.2017 kl.14:45

Har ikke du nettopp fått hjem ungene dine etter tre ukers ferie og så drar du rett ut på byen?

Anne Brith

16.07.2017 kl.14:48

Robbe: Stemmer! Nå var ikke minsten hjemme og ettersom dette var en feiring som var planlagt var kidsa alene hjemme til jeg kom hjem. Ser ikke noe problem i det men tenkte nok det kom en kommentar på det!

Tim

16.07.2017 kl.14:49

Jeg er en norsk mann som fra barnsben av har blitt fortalt at begge kjønn er likestillte, og at vi må ta i mot alt av fremmede kulturer med respekt. Det kan jeg ikke endre på, det er en del av meg. Men det som jeg kjenner endrer seg er at jeg har sluttet å forsvare norske kvinner i nettopp slike situasjoner som du beskriver. Og grunnen er den at det er norske kvinner i særstilling som har gått i bresjen for den massive innvandringen vi ser i dag. Det er norske kvinner som stemmer frem partiene på venstresiden som legger til rette for denne innvandringen.

Har en datter på 5 år selv, og frykter for hennes fremtid. Men har gitt opp kampen for andre enn henne. Norske kvinner får klare seg selv. Vi var mange som ropte varsko.

Ann

16.07.2017 kl.15:02

Jeg har opplevd det samme som deg ved flere anledninger og sluttet å gå ut. Det er en forferdelig erfaring å bli antastet på denne måten. Jeg har vært edru og prøvd å irettesette kraftig, men dette reagerer de overhodet ikke på. Oppførselen de utviser er på ingen måte akseptabelt. Utesteder må/bør (dessverre) selv rette søkelyset på behovet for økt sikkerhet med f.eks vakter på dansegulvet og andre steder blant publikum. Nordmenn har ALLTID behandlet meg med respekt og høflighet. Syntes norske feminister er forbausende tause om mye problematikk i dagens samfunn....

Kyrre Sørensen

16.07.2017 kl.15:08

Ikke greit. Si fra til dørvakter.

Selv har jeg opplevd at Grete Waitz-løpet og julebordsesongen gjør at eldre kvinner tror de kan ta på unge menn.

juliasofie32

16.07.2017 kl.15:08

Fy faen så frekt og ekkelt ikke minst. Jeg hadde seriøst grabbet di en viss plass og virkelig fått di til å kjenne at jeg mente alvor. Dette er en av grunnene til at jeg holder meg hjemme i helgene.

Jen

16.07.2017 kl.15:11

Hva synes du om meningene som støttespillerne dine i denne tråden kommer med, AnneBirth? John Calvin, Tim..

Du sier det selv - du peker på en gruppe. Det er lite konstruktivt. Hva med jenta i Hemsedal? Tre voksne, norske menn som forsynte seg av henne i en hytte. På skolen der sønnen min går ble en elev befølt og antastet av en gjeng vgs-gutter. Sju av dem var etnisk norske. Den åttende var delvis utenlandsk. Han var halvt svensk.

Åh, ble så skuffet!! Du skal få lov til å ha akkurat de meningene du har, har sett på deg som et forbilde i det å omtale andre mennesker bare, synes du har vist så stor nestekjærlighet i omtrent alt du gjør. Jaja nok om det, det er vel mitt problem bare, I guess..

Anne Brith

16.07.2017 kl.16:13

Jen: Er du på snap? Kunne vi snakket litt privat? Jeg har noe jeh vil si men vil ikke ta d offentlig...

Mann 58

16.07.2017 kl.15:12

Om det er deg fra bloggerne på tv skjønner jeg ikke at folk engang gidder å ta på deg. Kanskje for å finne ut om du er et virkelig menneske?

Anders

16.07.2017 kl.15:14

Som mann, og feminist, er jeg ganske lei av å få "alle menn klår/voldtar". Nei det er ikke sant, det er enorm forskjell i kvinnesyn og grunnleggende respekt for kvinner mellom menn fra muslimske land og andre. Økonomiske migranter til Norge er vanligvis rotløse og ressurssvake unge menn, når de jager i flokk er de et helvete å forholde seg til. Alle vet det, nesten ingen tør å si det da fremmedkulturelle innvandrere er Ap sine nye kjernevelgere.

16.07.2017 kl.15:15

En alldeles uakseptabel oppførsel av disse mennene. Men jeg må si at dersom jenter svirrer så beruset rundt på dansegulvet at de ikke registrer at de blir befølt, ja, da ber de om trøbbel. Uakseptabelt det også.

Cec

16.07.2017 kl.15:23

Det er GALT å seksuellt trakassere kvinner uansett hvor man kommer fra. Mari sikter forresten til din kollega som er med på "Bloggerne", og du vet godt hvem hun mener. Jeg har selv sett snappene hans! Og det er offentliggjort på podcastene "Tusvik & Tønne" og "Støme & Jerman".

Når du vinkler innlegget slik du gjør oser det bare fremmedfrykt. Og at du påstår at ikke også norske menn kan gjøre slikt er direkte feil!

Du burde laget et innlegg der du tok opp seksuell trakassering av kvinner generelt. Du bygger bare oppunder folks fordommer for å få klikk på bloggen.

Vilde

16.07.2017 kl.15:24

Det har ikke blitt noe bedre på dansegulvene i Lillestrøm skjønner jeg. Flyttet derfra for flere år siden og en av de siste tingene jeg opplevde var å bli omringet av menn av utenlandsk avstamning på dansegulvet på en av de populære utestedene. Jeg var ikke spesielt beruset og ga hele tiden signaler om at jeg ikke var interessert. Tilslutt ble de så nærgående mot meg og min vennine at vi bestemte oss for å gå til et annet sted. Da fulgte de etter oss og forsøkte å få oss for å rope slibrige ord etter oss. Vi endte opp med å løpe til nærmeste utested for heldigvis å møte noen gutter vi kjenner som sørget for at gjengen ikke kom inn der. Veldig uhyggelig opplevelse.

Marie

16.07.2017 kl.15:31

Og vips, der mistet du en bloggleser i meg. Makan til generaliserende innlegg. Kjente jeg ble fysisk flau på dine (og dine barns) vegne

A.

16.07.2017 kl.15:32

Tim: Å mene at noen som helst fortjener å bli befølt mot deres vilje grunnet at de Kanskje har eller har hatt et annet politisk syn enn deg, er ondskapsfult og respektløst.

Anita Jørstad

16.07.2017 kl.15:42

Bra at noen tar bort skylappene og sier ifra. Forferdelig trist at en alltid skal bruke rasisme-kortet, som trumfer gjeng-overgrep mot kvinner. Hva med kvinners menneskerett. Rett til å slippe overgrep og tafsing under skjørtet, omringet av en gjeng fremmede menn? Selvfølgelig så skjønner alle oppegående at dette ikke gjeller alle ikke vestlige innvandrere, men noen må tørre å nevne elefanten i rommet.

Molemi

16.07.2017 kl.15:42

AP og sosialistene vil ha dette folkeslaget inn i landet. Helst vil de bytte iss ut.

Mest sannsynlig var det muslimer du var ute for. Holdningene kjennes lett igjen.

Det blir spennende å se til høstens valg hva VI får for de neste 4 årene.

Gaunil

16.07.2017 kl.15:44

Har lest gjennom kommentarene her. Det jeg reagerer mest på er at det er så mange som kommer med pekefingeren og påtaler formuleringen. Det er ganske oppsiktsvekkende at noen mener at man skal kamuflere sine meninger og opplevelser.

Har det virkelig blitt slik at man ikke kan si å skrive om sine egne opplevelser med egne ord?Disse som mener at man må kamuflere fakta, undervurderer leserne. Alle tåler å lese om faktiske opplevelser. Man blir ikke rasist av å lese/høre om faktiske opplevelser.

Denne utgangen handlet det om utenlandske menn.

Kai

16.07.2017 kl.16:13

Makta sitter jo faktisk hos kvinnene, slutt å gå ut på sånne steder.

En gjenganger om disse sakene er at jenter er så beruset ...... La det være klart, det er IKKE greit å være SÅ beruset heller. Det er mye fokus på menn som tar seg til rette mot kvinner, jeg har i alle år opplevd det motsatte, fulle ekle jenter som trur alle menn vil ha dem. Litt for lite fokus på dette i blogger og innlegg ellers.

Alkohol og beruselse er ikke greit i så store mengder at folk blir for beruset.

Når dette er sagt, så er jeg selvsagt enig i at jenter og gutter alle skal få være i fred.

Richard Eide

16.07.2017 kl.16:15

Helt enig at kulturberikelse av dette slaget er helt uakseptabelt. Det er sånn at ifølge enkelte kulturer og religioner så er kvinner verdt mindre og det er ikke kun nå som dette har begynt å skje. Vokste opp i Sverige og der var det samme holdningen om at svenske jenter var horer og skulle behandles slikt.

Når jenter og kvinner må passe seg for å bli fulle på byen samt ikke vandre ute alene eller dele drosje med ukjente uten å potensielt bli utsatt for ugjerninger så har vi et fundamentalt problem i samfunnet. Det er faktisk helt korrekt at dette stort sett ikke skjer når det er snakk om voksne norske menn og man må få lov å være politisk ukorrekt i sammenhenger som dette. Realistisk tankegang heter det og den oppførselen som du beskriver skal det være nulltoleranse for.

Kaja

16.07.2017 kl.16:17

Herregud for et idiotisk innlegg! Selvfølgelig gjør norske menn slik, og jeg har opplevd at de har gjort det mot meg. En 100% norsk mann tok meg en gang oppi underlivet når jeg hadde på meg skjørt på byen. Newsflash; norske menn voldtar også, hvis du ikke visste det. Blir som å si at alle kvinnfolk i 50 åra klår på mannlige servitører, hyler, skriker og er dritings sånn som mange av dem ER når de er på byen. Så da er vel du sånn også da..

Kafir

16.07.2017 kl.16:30

Hvorfor ikke si det rett ut, at det er muslimer som står for denne oppførselen?

Det er kun muslimer som har denslags oppførsel mot kafirer som del av sine etiske normer.

I så godt som all andre kulturer enn den islamske, er det den gyldne regel og alle menneskers likeverd som er grunnnormen. Islam bryter fullstendig mot denne etikken. Og det er det som er grunnen til at islam ikke er i stand til annen enn å leve i krig i vold overfor sine omgivelser.

Islam er totalt uforenelig med sivilisasjon og andre kulturer.

Og det er derfor multikulturalisme MED islam er selvmord.

Kristian

16.07.2017 kl.16:40

Bra du kaller en spade for en spade.

Lei alle som prøver å skjule problemene med kulturberikelsen.

Svein

16.07.2017 kl.16:42

Dette kommer av Arbeiderpartiet, SV, Venstre og Høyre sin politikk i Norge dessverre.

Brit

16.07.2017 kl.16:43

Dette gjør MANGE norske menn.Har kun sett og opplevd sånt blandt norske.

Anne

16.07.2017 kl.16:45

Tviler ikke på at dette har skjedd, og det er et problem, MEN å si at norske menn aldri hadde gjort noe sånt er bare tull. Jeg og mine venninner har opplevd lignende med etnisk norske (og svenske) menn flere ganger, på konserter. Ut på byen er berusede godt voksne etnisk norske menn de verste syns jeg. Har ikke opplevd at andre enn dem har stukket hånda oppunder skjørtet mitt (som ikke er kort, men går til litt over kneet) eller tatt meg på brystene, disgusting! Så problemet her er nok ikke bare utlendinger, men holdningene til enkelte menn, uansett etnisitet... Heldigvis er de fleste menn oppegående og fornuftige, uansett hvor de kommer fra.

Det jeg ikke skjønner, er hvorfor du ikke kontaktet vaktene og fikk gjengen kastet ut. Det gjør jeg de gangene jeg opplever at menn oppfører seg dårlig, ingen utesteder ønsker å ha slike gjester.

Kyrre Sørensen: Er flau på disse kvinnene sine vegne...ikke greit det heller

Doc

16.07.2017 kl.16:48

Provoserende lesning 😡 Er redd dette bare vil bli værre dessverre

Marie

16.07.2017 kl.16:48

At du skriver at de ikke var nordmenn er én ting, men å skrive at nordmenn aldri hadde gjort det er helt feil. Du skriver at du VET at nordmenn aldri hadde gjort det, men tror du egentlig VET at nordmenn kan gjøre akkurat det samme.

Personlig har jeg kun opplevd at utlendinger har vært høflige og snille på byen, flørta kanskje ja, men tatt et nei for et nei. Jeg har derimot opplevd utallige ganger at NORSKE gutter har klådd, prøvd å holde meg fast på dansegulvet, ledd når jeg har sagt klart og tydelig ifra om at de skal slutte, både alene og i gjenger.

Du skriver også "Jeg har ikke lyst til å spekulere i hvor disse mennene kom fra man de snakket jo engelsk så det var veldig tydelig at de ikke var norske", men samtidig skriver du "Det hjelper ikke når man alltid ser at det er samme type menn som holder på slik. Fra samme kultur", betyr det at det kun finnes to kulturer? At Norge har en kultur og resten av verden har en annen kultur?

Problemet her, Anne Brith, er ikke at utlendinger ikke har respekt for norske kvinner og antaster de på dansegulvet. Problemet er at ENKELTE MENN, uavhengig av opphav, religion og pass mangler respekt for kvinner GENERELT. Det du skriver om er seriøst og viktig, men vær så snill, slutt å få det til å handle om religion, kultur, språk eller hudfarge eller hva det måtte være, når det handler om noe så enkelt som at enkelte menn mangler respekt for kvinner, særlig når alkohol kommer inn i bildet.

Roger

16.07.2017 kl.16:52

Vel, dette lignet veldig på hva jeg observert sist jeg var ute i Lillestrøm.... Jeg sa ifra på vegne av jenter som tydelig ga utrykk for det samme som Anne Brith i linken, og hadde plutselig 10-12 polakker eller litauere som sirklet rundt meg... Dette løste seg greit for min del men at jenter /damer skal oppleve dette er IKKE greit😡

Mari

16.07.2017 kl.16:57

John Calvin:

Det finnes masse eksempler på nordmenn som antaster, beføler og voldtar jenter. Men ikke alle gjør det! På samme måte som det finnes masse eksempler på at utenlandske menn antaster, beføler og voldtar jenter. Ingen av delene er greit!

Antall utlendinger som har bedt meg kysse dem i ræva og dra til helvete: 0.

Antall nordmenn som har bedt meg kysse dem i ræva og dra til helvete: 1.

Derfor gidder jeg ikke diskutere dette noe mer med deg, da jeg foretrekker folkeskikk.

Malin: Jeg mente ikke RAW nei. Jeg mente en norsk blogger som antaster, snikfilmer (under skjørtene) og sender dickpicks til jenter.

Og alle andre: Jeg syns det er bra at Anne Brith forteller om ekle opplevelser. Det skal hun jo gjøre. Det disse mennene gjorde er ikke ok! Det jeg syns er feil er å si at ingen norske menn hadde gjort dette. For det finnes norske menn som oppfører seg like respektløst og ekkelt! Derfor ble dette innlegget for meg tolket veldig rasistisk. At hun får støtte av sånne som John Calvin bekrefter mine tanker.

Uansett, veldig synd at byturen din ble ødelagt av disse menneskene. Håper du får en bedre tur next time - uten å bli klådd på av hverken utlendinger eller nordmenn :)

Anne Brith

16.07.2017 kl.17:02

Mari: Joda, det er nok satt litt på spissen. Takk for engasjement og saklighet. God klem!

Trumpinoffice

16.07.2017 kl.16:58

"Marie" er en typisk apologet, stemmer sikkert SV

og elsker "multikultur"

Kalle

16.07.2017 kl.17:10

Respektløst, joda. Men det er noe som ikke stemmer her. Det er at du vet hva du gjør, men du klager likevel. Du vet at du i realiteten byr på deg selv. Som voksen burde du vite det. Du krever å by på deg selv samtidig som hevder å ikke gjøre det. Det stemmer altså ikke.

Som en annen sier, når vi alle godtar fremmede kulturer med et totalt annet seksuelt og kulturelt språk må også vi forstå hva vi gjør. Som voksne mennesker. Du ble vel ikke voldtatt eller slått?

Men dette handler ikke om det. Men om at du fraskriver deg ditt voksne ansvar og ansvar for egen adferd, og dette fremstår veldig umodent for en på din alder.

Tonje

16.07.2017 kl.17:17

Endelig en blogger som tør å si det mange av oss mener, men som dessverre svært få tør å si høyt om de har et kjent navn..

Jeg har selv opplevd dette, og på en brutal måte. Jeg var 18 år, og opplevde akkurat det samme. Hver gang jeg sa nei ble de verre og verre, og til slutt ble jeg sparket i bakken, og de fortsatte å sparke meg mens jeg lå nede. 3 voksne menn, fra 32 til 56 år gamle. Jeg ble stygt skadet, før de stakk av i bil. Heldigvis hadde noen sett bilen de stakk av i, og de ble stoppet av politiet kort tid etter.

De ble dømt i retten, men pga en saksbehandlingsfeil måtte saken opp på nytt. De forsvant fra radaren til politiet, og det ble antatt at de hadde forlatt landet eller gått under jorden på annen måte.

Disse mennene hadde ingen skrupler, og jeg tør påstå at jeg hverken var første eller siste offer.

Den massive innvandringen vi opplever nå vil på ingen måte gjøre dette bedre.

Og til dere som sier at også norske menn gjør dette kan jeg informere om at alle overfallsvoldtekter i 2015 var utført av utenlandske, sikkert også majoriteten i 2016.

Kenneth Nordrum

16.07.2017 kl.17:20

Nei, du har ikke gjort noe galt. Ei dame skal kunne få lov til å kle seg slik hun vil uten at det betyr at vi menn har fri tilgang til å gjøre det som faller oss inn der og da. Damer skal få lov til å kle seg i joggebukse, kjole, skjørt og liten topp, dyp eller ingen utringning, med eller uten NY, høye eller lave sko uten at vi skal føle at det er greit å behandle dere som ett sexobjekt med fri tilgang når vi ønsker det. Jeg personlig digger å se på damer som har fiffet seg opp og har høye heler eller andre tøffe sko, men det er en stor forskjell mellom det å se på damer og det å klå på dem. Tilogmed på dansegulvet så gjelder deres regler ang deres kropp, uansett hva slags dans det er. Tilogmed i en dans hvor nærhet/kroppskontakt er en del av dansen så finnes det regler. DINE regler. Skal hofter heises opp rundt mannen så er det helt greit, men det er ikke dermed sagt at det er fritt frem for meg eller andre å ta dere på rumpa, mellom lårene eller andre plasser på kroppen som du/dere er utilpass med.

Det er din kropp og du bestemmer selv hvordan du vil at den skal behandles. Du har absolutt ikke gjort noe galt i mine øyne. Det er derimot disse mennene sine holdninger det er noe galt med!

Trumpinoffice

16.07.2017 kl.17:21

"Tonje" har forstått hva dette dreier seg om

Synd mange norske kvinner fortsatt har hodet i en rosa boble. Våre politikere fortsetter å importere voldtektsmenn fra 3. verden og er medansvarlige for denne utviklingen hvor Islam breier seg mer og mer

16.07.2017 kl.17:21

Det er ikke satt på spissen når du fremhever en gruppe alene (utlendinger... Klådde eksen din mye på deg før du slapp han til?) som "overgripere", det er en fullstendig absurd påstand du kommer med.

Trodde du hadde mer vett og forstand enn til å hevde at norske menn er bare hyggelige.

Kan minne deg om Hemsedal.

Det du påstår i dette innlegget er et hån mot de jentene som ble utsatt for dine "greie" nordmenn.

Jeg blir kvalm av dette innlegget.

Strike

16.07.2017 kl.17:29

Dette er en tilstand som dessverre bare kommer til å bli forverret i tiden som kommer.

Årsaken som kommer fra det politiske miljø/politiske partier som totalt med alle partimedlemmer fra alle partier, er representert med ca 2,5 % av befolkningen, er et forsøk på å trakassere/utrydde den nordiske kultur, og INGEN av dem har spurt OSS som bor her om dette er ok! Dette er intet annet enn et svik mot vår kultur, levemåte, og trygghet!

Og NEI, jeg er ikke rasist fordi jeg sier dette!

Brunsneglens inntog i Norge er en situasjon som direkte kan sammenliknes med innlegget!

stein andersen

16.07.2017 kl.17:45

Jeg er mann selv og jeg skammer meg på vegne av alle menn. Dette er ganske enkelt ikke akseptabelt. Jeg ber alle kvinner som opplever noe slikt - anmeld det. Dere må hente vaktene og straks ringe politiet. Slik oppførsel skal ingen kvinner oppleve. Det kunne ha vært min datter. Hun skal kunne gå ut å more seg uten å måtte oppleve uønsket kontakt. Hun velger selv hvem hun vil ha kontakt med. Og det skal ALLE kvinner ha samme rettighet.

Og til alle dere kvinner: Dere har ingen skyld for at slikt skjer. Det er bare slike menn som har all skyld og alt ansvar. Neste gang jeg er ute og skulle jeg se slik oppførsel så vil jeg straks ta affære. Stakkars den skyldige da.

Arne Leif Hofgaard

16.07.2017 kl.17:46

Flere gamle og godt kjente festivaler i Sverige må slutte, som følge av den invasjon med muslimske menn oppdratt til å mene at kvinner er menn underlegne, og kun er knulle og fødemaskiner som de kan herse med og undertrykke etter eget forgodtbefinnende.

Disse festivaler har vært i drift i flere ti-år, og har vært besøkt av titusener hvite menn uten at rene voldtekter har vært vanlig, slik det nå har blitt med muslimske neandertalerfigurer fra tilbakestående land.

Ser at disse "figurene" blir forsvart av flere kvinner her i tråden, hvilket ikke er merkelig når de ellers ikke har klart å skaffe seg en norsk mann, men kun har mulighet til å klare seg med kåte muslimske steinalder typer som blir forsørget av NAV.

Liza

16.07.2017 kl.17:54

Hei

Enig med deg angående utlendingene, men norske menn kan være like ille, jeg har dessverre erfart begge deler.

Liza

Eirik

16.07.2017 kl.17:55

Jeg er mann, og jeg husker godt en gang jeg og en kamerat var på vorspiel sammen med 7-8 jenter som vi har kjent i årevis. Dette er jenter som alle har samboere, og vi er alle en del av en vennegjeng.

Det var en hyggelig kveld, men ute på byen ble det straks mindre hyggelig. En gjeng med utenlandske menn gikk fra jente til jente og ga seg ikke.

Vi hadde funnet oss et bord der alle sammen satt. Jentene vekslet litt på å være ute på dansegulvet. De ble stadig mer irritert over disse pågående innvandrerene som nektet å gi seg.

Etter ca 20 minutter kommer to av dem bort og "kjefter" på oss to gutta som sitter der. Det var forbannet over at to gutter skulle sitte der å "okupere" så mange jenter på den måten der. De var tydelig irritert. Vi forsøkte høffelig å forklare at vi var en vennegjeng som var ute sammen.

Kort tid etterpå kommer de tilbake og heller en halvliter øl over meg helt uprovosert.. Det var tydelig at de ønsket en konfrontasjon slik at de kunne bli kvitt oss.

Jeg har vært mye ute på byen over en periode på 20 år, og jeg kan trygt si at jeg aldri har opplevd noe lignende fra etniske nordmenn. Jeg har opplevd mye rart, alt fra knuffing, slossing, munnhuggeri og det som er. Men akkurat dette har jeg aldri opplevd før.

Dette har åpenbart med kultur å gjøre. Slik jeg ser det er det to veldig forskjellige kulturer som ikke er helt kompatible. De gutta der ser tydeligvis på jenter som fritt vilt. Det er godt mulig det er slik der de kommer fra, og når de da opplever at det ikke er slik her i Norge så blir de frustrert.

Trumpinoffice

16.07.2017 kl.18:04

til "stein andersen" Jeg er også mann og skammer meg så visst ikke på vegne av "alle menn". Jeg er stolt over å være mann. Det er neanderthalmuslimene som er problemet

Dessverre flyr mange hvite kvinner beina av seg etter disse "berikerne" og er såå begeistret for "multikultur". Skjerp dere damer, stem FRP eller Demokratene

Christian Bolt

16.07.2017 kl.18:06

Dette er helt forkastelig, dette er noe vi desverre bare vil få mer og mer av her i landet, om ikke folket faktisk begynner å stemme på FrP og få noe ordentlig skikk på innvandringen i Norge. De må få satt i gang strengere lover og regler for hvordan disse innvandrere holder på her i landet. Det gjelder både med den dårlige respekten de har ovenfor kvinner og ellers hva de driver med av ulovligheter her i Norge. Alt de gjør blir bare dysset ned. Kunn for att vi nordmenn skal holde kjeft og godta alt. Hva skjer den dagen de begynner å få styringen over Norge?? Noe som de er på god vei til å få. Bare se hvem som skal inn på stortinget. Se hvem som vil ha leder verv og stillinger. Du skulle faktisk tatt kontakt med vaktene. For disse mennene skulle vært stoppet.

Svein Andersen

16.07.2017 kl.18:18

Mange av disse utlendingene kommer fra land hvor jenter ikke får gå ut åleine. Når de så treffer noen ute kobler de dem til en kategori kvinner som vi ikke kjenner. Våre kvinner, dvs de som bor i Norge og er oppvokst her, har en helt annen forventning til oppførsel fra menn som er ute for å more seg med øl, dans og prat med andre på utestedet. Utenlandske menn må lære de norske sosiale kodene og reglene. Og at et nei fra en jente\kvinne betyr absolutt et klart og tydelig NEI. Dersom utenlandske menn ikke forstår dette, ikke lærer seg det og aksepterer det, ja da må vi ekte fødte norske menn lære dem det på den harde måten. F eks at de nektes adgang til utesteder eller at de sendes hjem igjen fordi slik oppførdsel skal vi ikke ha i landet vårt. Her skal kvinner og jenter være likestilte og ha like stor verdi som menn. De skal behandles med respekt. Og får menn et nei - ja da er det nei.

HET

16.07.2017 kl.18:29

Dette og flere andre lignende opplevelser har jeg også hatt-og det er aldri en nordmann. :(

Jeg har blitt utsatt for voldtektsforsøk av "skolekamerater" på ungdomsdiskotek, som etter anmeldelse troppet opp på skolen og sverget på koranen at de aldri hadde rørt meg.

Det var flere år siden, men ting er på ingen måte bedre;

Slike du opplevde har jeg møtt på flere ganger.

Disse mennene kommer i gjenger og jeg har tilogmed opplevd at de sto utenfor utestedet og ventet for å "ta meg" da jeg hadde sagt ifra og fått de kastet ut pga slik oppførsel.

I byen min står de og venter på jenter som går alene hjem, og tilbyr "følge hjem"

Jeg har takket nei, og går stort sett ikke alene, men for en liten stund siden var jeg nødt til å gå alene, og da var det en som fulgte etter og senere forsøkte å utføre et overgrep. Jeg var allerede så forbanna, forbanna på han fordi han fulgte etter selvom jeg ba han la vær, jeg var forbanna på folk som gikk forbi og ikke gadd hjelpe selvom jeg ba de om det og jeg var forbanna på politiet som ikke kunne gjøre noe fordi "det hadde ikke skjedd noe enda". Så da han slo meg i ansiktet og kastet meg i bakken var jeg så full av adrenalin at jeg skrek og kom meg løs ved å sparke han i skrittet og slå han i tinningen med knyttneven.

Nå har jeg skaffet meg forsvarsspray. Sånn med rosa farge som sitter på huden i dagesvis.

Jeg har opplevd å bli sjikanert midt på lyse dagen fordi jeg kledde meg "som ei sånn norsk hore" (vanlig sommerkjole, sandaler og løst hår)

.

Barnet mitt ble mobbet på skolen fordi vi spiser gris og feirer jul, og skolen gjorde ingenting før jeg truet med å gå til avisene og anklage de for rasisme mot ikke-muslimer.

Jeg har så mange andre slike opplevelser, men det trengs ikke å nevne fler- felles for de alle er at det utføres sv muslimske menn/gutter

Strike

16.07.2017 kl.18:34

Når jeg leser inleggene til "kjerringer" med mannsnavn som sikkert blør neseblod en gang i måneden, blir jeg bare oppgitt over hvor langt "feilprogrammening" fra myndigheter og media har gått..!

"Mot i brystet, mot i armer", og "slike gutter det vil gamle Norge ha" er en sang skrevet i en tid der dagens samfunn hadde blitt ledd høyt av, og sett på som tidenes parodi!

Like dyp begrunnelse, som at enkelte PK svenske medier mente at mottrekket mot terrorhandlingen i Stockholm var å forby biler i sentrum???!

Vår undergang blir forårsaket av slike som bare kan beskrives med at "lyset er på, men det er ingen hjemme"!

Tom waaler

16.07.2017 kl.18:37

Mange trangsynte her som åpenbart skulle ønske at de var i din situasjon. Håper det er de det skjer med neste gang. At en det finnes en og annen drittsekk av en nordmann, skulle bare mangle. At utlendinger er overrepresentert i slike tilfeller skal du være rimelig blind for ikke å se.

barrry rusk

16.07.2017 kl.18:45

Man høster som man sår. Stem på hyklerne på tinget og damene i dette landet kommer snart ikke til å se sola.

Stemmeretten for kvinner har endt opp i fryktelige konsekvenser for dette lille landet!

Terje Pedersen

16.07.2017 kl.18:54

Det er helt berettiget å klage og føle seg forulempet. Men hver gang jeg leser noe tilsvarende som dette blogginnleget blir jeg sittende å undres på: Hva har disse klagerne stemt på ved valget? Har de støttet disse partiene som vil ha disse mennene til landet? Hva har de gjort for at vi skal slippe å ha denne situasjonen i Norge? Hvid se har støttet denne invasjonen av fremmedkulturelle har de rett og slett fått det slik de ville ha det! Er det tilfelle harde ingen grunn til å klage - de har jo fått det slik de vil ha det. Det er bare de som har kjempet mot denne invasjonen - hver på sin måte - som har grunn til å klage!

Heman

16.07.2017 kl.19:07

Hvor er alle feigingene som var så opprørte over Odins sønner nå? Trygt å være nyttig idiot

Gabor K.

16.07.2017 kl.19:10

Fint at du forteller akkurat hva som skjedde. Allikevel holdt du tilbake det som alle skjønner her at det er folk uten kultur fra utlandet, det er helt legitimt å si! Vet nok hva slags folk det er snakk om. Det som forbauser meg er at du som har vært rundt i verden ikke har opplevd slik før og ikke visste hvordan du skulle takle det!

Neste gang kontakter du vaktene med en gang og får slutt på tullet. At du tar med deg noen guttevenner til støtte kan også være avskrekkende når noe slikt oppstår. Enkelte ler bare av en kvinne som besværer seg, men de har respekt når flere menn sier stikk!

Uansett fikk du deg en reality check på denne opplevelsen!

Steinar

16.07.2017 kl.19:15

Jeg kan bare ikke forstå at vaktene på stedet ikke ble tilkalt slik at de kunne slå ned på dette og kaste ut de som IKKE oppfører seg..

GoolaDra

16.07.2017 kl.19:23

It's sad you had to experience this. I know some will dismiss your experience and say every culture has men like this, but some cultures have a HIGHER percentage of men behaving this way. The polarising nature of this topic means that this problem will remain for a long time until we can honestly discuss the issues without fearing the smearing that usually takes place.

Different cultures or countries have different standards, and where men are more possessive of women or treat "immodestly dressed" women in a bad way. I know because I too come from an immigrant (or "foreign") community and see the different ways in which women are treated.

Mina

16.07.2017 kl.19:58

Hei. Ordets makt er farlig. Når du formulerer deg som du gjør, må du samtidig være klar over at du er med på å fyre opp under brune krefter. Innlegg på nettet er ikke private, og kan potensielt leses av tusner. Hvordan vet du at det ikke akkurat er ditt innlegg som blir det avgjørende støtet for en ustabil gutteromstype ala breivik?

Med det skrevende ord i offentlige fora (Internett) kommer et samfunnsansvar. Et ansvar for å ikke bare ivareta seg selv og sine, men også medmennesker. Har du fått med deg han som med rasistiske motiver angrep 4 uskyldige på blå ? Eller den afghanske mannen som uprovosert ble slått ned av to rasister på tbane på høylys dag?

Når du er født hvit i et land der du er en majoritet, kan du ikke forestille deg hva slike fremstillinger kan føre til. Det siste året har uskyldige muslimer blitt spyttet på, dyttet, sjikanert og utsatt for vold fordi det er i ferd med å legitimiseres en åpen "innvandrer-kritisk" holdning. Jeg tenker umiddelbart at ditt innlegg hadde hatt mer gyldighet og relevans om du kunne legge ut tilsvarende innlegg når tilfeller som hemsedalssaken ("hjemme-voldtekter") og pedofilringer med jevne mellomrom blir satt på dagsordnen. Ta gjerne offentlig avstand fra den avskyelige handlingen det er å antaste noen , men ikke lag et innlegg som spesifiserer en målgruppe.

Noe sier meg st du har svært lite kjennskap til minioriteter. Jeg presenterer deg gjerne for mange av mine bekjente. En har akkurat fullført Norges høyeste utdannelse og jobber aktivt mot vold og overgrep (og JA, han er en mann). En annen reiser rundt og kurser fagfolk i integrering (ja, også mann!). En tredje jobber i barnevernet og har spesialisert seg i å gi god hjelp til barn som utsettes for overgrep.

Hva har så disse til felles? De er alle menn som av utenforstående "innvandrer-kritikere" stemples som voldtektsforbrytere, som snyltere og som noen som truer neste generasjons trygghet.

Heldigvis er det flest folk som mine bekjente, men likevel skal de tåle at innlegg som dine fører til at de blir spyttet på (ja, det blir de!), høylytt sjikanert og nå i nyere tid utsatt for umotivert vold. Dette til tross for at de bidrar mye mer enn deg (og meg).

Etter å ha lest mitt innlegg, håper jeg du saklig i et svar kan reflektere over det jeg har skrevet. Og kanskje du til og med kan ta til deg noe?

If you talk, you are just repeating what you already know. But if you listen, you may learn something new.

Anne Brith

16.07.2017 kl.20:13

Mina: Takk for et godt og velformulert innlegg her. Jeg leser og "lytter" skal si min mening om ting litt senere :)

Kjekken

16.07.2017 kl.20:00

Ellers mener jeg at kjerringfotball er dritt. Gløppefotball stinker

Lena kristin fagervik jenssen

16.07.2017 kl.20:09

Slik ska det ikke være. Opplevde det selv for mange år siden, vi var to damer som ble utsatt for det av en og samme mann. Han tok ikke nei for et nei, så vi ble begg slått ned. Endte på sykehus og det havnet i retten. En skal kan gå ut å ha det gøy uten å være redd. Stoooor klææææm fra regnfulle nord

Marie

16.07.2017 kl.20:10

"Beklager å si det men norske menn hadde aldri gjort dette! Det vet jeg."

Du kan ikke være særlig verdensvant som greier å lirke ut denne setningen... Tragisk at en blogger, og en voksen en sådan, greier å skrive et blogginnlegg som er så til de grader fiendtlig mot en etnisk gruppe. Jeg er ung og jeg har vært mye ute med mine venner de siste årene, og jeg kan si at single voksne menn over 50 er de verste jeg møter ute på byen. For der har du en stor majoritet som ikke greier å oppføre seg med litt alkohol innabords. Så får du kose deg med ditt rosa syn på norske menn, kanskje de ikke er like ille på de over 40 som de er med de under 30?

Forøvrig ble jeg meget skuffet over deg av dette innlegget, det jeg egentlig lurer mest på er om det er clickbait eller reelt?

Frida Marlene

16.07.2017 kl.20:21

Feil å si at dette er noe norske menn aldri hadde gjort. Jeg er 21 år og har vært ute på byen i oslo en del ganger nå, men det er ikke min favoritt da jeg hver eneste gang opplever det samme som deg på dansegulv eller ved baren osv av gutter på min egen alder og menn opp til 30 årene. Og de er norske, alle sammen! Den siste turen jeg var ute tok jeg på meg sort turtleneck og sorte jeans og boots - likevel skjedde det, selv om antrekket mitt ikke skal ha noe å si.

M

16.07.2017 kl.20:21

Generalisering eller ikke, det er helt fraværende respekt for et annet individ.

Personer fra annen kultur har ofte annet kvinnesyn fordi de ikke har integrert seg. Første feil når man velger å flytte til et annet land; man nekter å tilpasse seg og respektere ny kultur. Hadde jeg flyttet til et muslimskt land i en by som feks krever burka/hijab hadde jeg måtte bruke dette..man kan jo ikke da gå halvnaken rundt og klaske mennene på rumpa Man har enkelte leveregler når man er andre steder enn innefor egne private "4 vegger".

Så har vi aspektet som ikke KUN går på kultur, men etikk og sosial intelligens. Alle friske mennesker kan lese en annen persons reaksjon og skal forholde seg til det. Overser man det er man i mine øyne sosialt tilbakestående, uavhengig av etnisitet. En lidelse i seg selv som jeg har sett hos mange menn (og damer).

Slike menn nytter der ikke å snakke til, som du sier de flirer bare- kanskje slår- de er ekle, totalt frastøtende på alle nivå, sosialt handicappede, respektløse og frekke. De bryr seg ikke for kvinnene på dansegulvet mener de er "fritt løp". Kanskje fordi de mener de er "horer" pga klærne og at det er en invitasjon. Igjen ; mangel på integrering og syn på en moderne verden hvor alle personer skal respekteres.

Uff...ja, hva mer kan man si? Jeg burde ikke bli sjokkert, men blir det likevel ...hver...eneste...gang!

Lus på jorda.

Ida

16.07.2017 kl.20:24

Har desverre opplevd det samme flere ganger, men da har det vert norske menn involvert.. norske menn trenger ikke alltid være særlig mye bedre, du har nok bare ikke møtt på dem ;-)

Guro Zakariassen

16.07.2017 kl.20:24

Det du beskriver er overhode ikke greit, jeg har selv blitt antastet utallige ganger av hvite menn som snakker norsk, så de finnes! Jeg mener vaktene på uteplassene må ta ansvar og kaste ut menn som ikke klarer å holde fingrene for seg selv. Min erfaring er at det gjør de ofte om de får beskjed....

Gaute

16.07.2017 kl.20:25

Oppsøk stedet igjen, snakk med de som jobber der. Pek dem ut og fortell dem at du har anmeldt dem. Ferdig arbeid, ELLER Du vet hva som skjedde i Bergen.....Et lite sammendrag og GJØR DET SAMME I OSLO

Det uvanlige med Brennpunkt-dokumentaren er at NRK har gått tett på. De har etablert seg i et hus tvers overfor hovedhuset, og filmet strømmen av mennesker ut og inn. På en formiddag går 25 forskjellige mennesker inn og ut av et vanlig bolighus i Bergen. NRK avslører tre hus fulle av mennesker som driver samme ? på amerikansk kalles det racket ? en blanding av dop, prostitusjon, tigging, og bladsalg.

Nå er Bergen omtrent tomt for tiggere

Hedda

16.07.2017 kl.20:39

Jeg blir så lei meg for at dere kjefter på bloggeren som opplevde dette. Det må være lov til å si sannheten her! Jeg har jobbet som megler på Grønland i Oslo i flere år, og jeg er helt sjokkskadet over hvor ille dette kvinnesynet er! Nå må vi våkne! Jeg har alltid prøvd å være åpen og imøtekommende mot alle - men nå er det nok. Jeg har snakket med muslimske jenter og hørt grusomme historier. Og jeg er så lei av muslimske menn: Menn som nekter å hilse og som slår bort hånden din hvis man glemmer seg bort og strekker frem hånden for å hilse, som spytter på bakken foran deg "hore som jobber, kom deg hjem til familien", menn som stenger konen/e inne i leiligheten, menn som klår, etc... Og dette skal vi bare se på? De aller fleste muslimer vil ikke integreres, hvorfor forstår dere ikke det? Det sier de jo selv. Jeg vil ikke ha det slik i Norge. Jeg vil at barna mine skal føle seg fri og trygge. Og ja, norske menn kan klå de også, men de slutter når du sier nei og de opererer ikke i flokk.

16.07.2017 kl.20:43

Lit lei av alle utenlandske er et problem, er navere, kriminele og mangler respekt.... Du har nettopp fornærmet meg og en god del andre med høyutdanning aktiv deltagelse i samfunnet som bidrar på alle plan for det bedre... Det spiller ingen rolle hvor er du fra, men hva slags mennesker er du... For øvrig det er rrspektløse mennesker over alt, rasister ol. Vold er ikke greit uansett, og det er trist at det skjer, og det er veldig velidig leit at du ann opplevde dette her. I min kultur er kvinne som er på første plass det er hun som holder all trå på plass. Hun er gud og skal behandles etter det. Idioter finnes i alle kulturer, og det er menneske/ genne psyk, faktorene. Desuten kan vi ikke påstå at de er bedre enn andre ,hva med all den missbruk som foregår i vårt samfunn (norsk samfunn), både sexuelle/ fisisk og psykisk. Er det fremmede som gjør eller norske? Vet minimum 30 som ble misbrukt som barn og ungdomm. Så vold er ikke greit, burdde ikke skje, men det skjer pga. Idioter uansett kulturell balgrunn.

Ahmet

16.07.2017 kl.20:47

P.s. Det trenges å sette fingeren på de mennesker som gjør slike ting og ikke sette alle i same båss

Richard Eide

16.07.2017 kl.20:51

Hun skrev faktisk at slik oppførsel ikke er å forvente av norske menn og det stemmer bra. Enkelte pøbler og gutter derimot er en annen sak og dem pleier å få seg en smekk etter slik oppførsel. Videre så er det absolutt ikke en del av norsk kultur at 10 gutter flyr inn på et utested og beter seg på denne måten. Det eksisterer faktisk en ukultur med voldtekter og seksuel trakkasering der somalier og syrier er overrepresenterte, snakker om tilstander i Europa generelt som nå blir mer utbredt i Norge og. Mange utfører slikt i store gjenger for sin egen sikkerhet ifall noen skulle synes at dette ikke var greit. Stiller man opp for kvinner der og da så kan man få juling grunnet flertallet men dette stopper ihvertfall ikke meg fra å gripe inn ved behov.

Carl-Erik

16.07.2017 kl.21:01

Dette kommentarfeltet er bare trist, for det viser hvor polarisert og fordummende debatten fort blir. Jeg synes det var et helt innafor innlegg: du beskrev en opplevelse på byen som mange kjenner seg igjen i, og fordi det narrativet ikke passer godt inn i fortellingen om den velintegrerte innvandrer eksploderer kommentarfeltet i rasismebeskyldninger og "norske menn tafser også". Den andre siden av kommentarfeltet er fullt av sexistiske og rasistiske utsagn a la "hva hadde du på deg", "du fortjener det, fordi damer stemmer på innvandringsvennlige partier". Det er så lavpanna at det gjør vondt.

Du gjorde ingenting galt ved å skrive dette. Dette er så langt fra de fordummende oppkastskriveriene til Maria Høili som det går an å være. Man må ikke kaste hardt tilkjempede rettigheter fra de siste femti åra på dynga i frykt for å støte noen med ubehagligheter.

Du gjorde det eneste riktige: du beskrev hva som skjedde uten å skjule hvem som gjorde det. Man har selvsagt alltid en fare for at folk generaliserer ut fra spinkelt tallmateriale, trekker ting ut av kontekst, etc, men uten at man tør si hva som skjer så får man en forkvaklet og feig debatt som ikke bunner i virkelige forhold. Da ender man opp med svenske tilstander, der politiet ikke tør rapportere problemer med innvandrergutter av frykt for rasismestempel. Om offentligheten ikke vet at problemene eksisterer, hvordan kan man da diskutere dem og handle for å gjøre samfunnet bedre?

Helt uten å trenge og diskutere innvandringspolitikk, så kan man si at vi har et problem med førstegenerasjonsinnvandrermenn i møte med norsk utelivskultur. De mangler referanserammene og noen ganger dessverre også respekten. Det siste gjelder også mange norske menn, men det er en avsporing. Det er ikke et veldig stort problem, men problemet er der like fullt og oppleves som plagsomt av de som møter det når man skal ha det hyggelig. Så hva kan man gjøre? Det er vel to ting man kan gjøre. Som enkeltperson er det lite annet man kan gjøre enn å gå til vaktene og si fra så tidlig som mulig. Si "han begynner å bli veldig innpåsliten, kan du holde et øye med ham?". Det fungerer også uansett etnisitet ;-) Det har jeg også gjort for venninner når jeg ser noe er i emning - voldsrisikoen er minimal. Folk som ikke holder seg på matta blir tilsnakket og/eller kasta ut. De lærer ofte fort.

Det andre man kan gjøre gjelder mer på samfunnsnivå, og gjelder å få disse problemstillingene inn i norskopplæringen. Der er det bare å ringe sine folkevalgte. De man har valgt å ta inn må man gi best mulig opplæring - det har vi alt å tjene på.

Statera Marit Ebeltoft

16.07.2017 kl.21:16

Helt grusomt hvordan enkelte kan oppføre seg å bare ta seg frem, godt du sa ifra iallefall :)

Ingvild

16.07.2017 kl.21:18

Ser til min glede at flere en meg reagerer på hvordan du har formulert deg i dette innlegget. Har opplevd flere ganger å bli tattt på av norske menn når jeg har vært ute på byen og de ikke har hørt etter når jeg har bety dem la være. Så gratulerer med å lokke frem alle trollene på bloggen din

Andreas

16.07.2017 kl.21:18

Jeg har selv erfaring fra utelivsbransjen og det er bare sludder at norske menn ikke oppfører seg slik. Jeg har sett hundrevis av etniske nordmenn som klår, klyper og egler seg innpå damer. Som regel handler det om overberuselse og manglende selvinnsikt. Selvfølgelig er det en uting, men ikke kom å påstå at det er et kulturelt fenomen. Desperate menn finnes overalt i alle farger og fasonger.

Lasse Luhr

16.07.2017 kl.21:30

Tommel opp for dette innlegget. Bra at du tør å ta bladet fra munnen og si ting som de oppleves og er.

Til dere som rakker ned på innlegget, sier at norske menn er like ille, sier at hun har skyld selv fordi "hun bydde på seg selv" osv osv -SKAM DERE!!! Fysj: dere forsvarer volds-og overgrepskultur og spytter samtidig på egen kultur. Jeg vemmes over sånne som dere..

åshild

16.07.2017 kl.21:35

for å ver heilt ærlige så tror eg ikkje det hadde nytta å si ifra til vaktene som var der... ingen tørr å si ifra til disse mennene... einaste jente kan gjør å forsvara seg me, e å ha en liten boks hårspray,.(ikkje pumpe) og en liten gaffel i en lomme til å stikke me vist nødvendig..

Pål-Eric Lyngvaer

16.07.2017 kl.21:41

Vel de kan være glad jeg ikke stod der for da hadde det ikke vært spørsmål og ambulansen hadde stått utenfor 5 minutter etterpå........ det største pakket som finnes er disse muslimsk flyktninger som gjør det til sport å håne ikke muslimske kvinner I allah sitt navn!

John Calvin

16.07.2017 kl.21:49

Mari:

Ahh, fordi du får en 'dra te helvete' slengt mot deg så vil du ikke diskutere? Ok, jeg beklager utsagnet og skylder på høy puls og like høy grad av provosert ego. Unnskyld. Tar du imot?

Jeg er normalt en sindig person som oppfører meg på fora. Om du tviler, titt innom kommentarfelt på Nettavisen nå og da. Der vil du nok finne meg før eller siden. John Calvin med Tommy&Tigern profilbilde. Ta en titt på profilen min og du ser at jeg er både sindig og høflig, alltid. Vel, nesten alltid etter nå da.

Da kan vi kanskje diskutere menn med innvandrerbakgrunn kontra norske menn?

John Calvin

16.07.2017 kl.21:58

Jen:

Det er bra at Anne Brith slipper krasse innlegg gjennom. Det bør være rom for litt skarp retorikk.

Likevel, når jeg nå leser mitt eget innlegg ser jeg at jeg med fordel kunne latt være å be noen dra til helvete. Jeg er ikke stolt av utsagnet og skulle ønske jeg ikke skrev det. Noen ganger koker det bare over. Sjeldent, for min del, men det skjedde i dag. Håper du ikke ble for provosert.

Ha en fin kveld.

Rune Joar Larsen

16.07.2017 kl.22:02

Dette var trist å lese. Selvfølgelig er slik oppførsel ikke akseptabelt. Når man er ute så er det for å ha det hyggelig. På et større og høyere nivå blant de som har hovedansvar for sikkerhet; ordensvakter, bar/pub eier, politiet, politikere og samfunnetater som dette berører osv. Slik oppførsel både skal og bør det slås ned på.

Martin

16.07.2017 kl.22:13

Godt skrevet, Anne Brith.

Her er en annen blogger med tilsvarende opplevelse:

https://www.funkygine.com/2016/08/05/jeg-blir-forbanna/

Frank

16.07.2017 kl.22:37

Viktig at noen tør å stå fram og sier det som det er, i følge statistikken fra Oslo politiet så står utlendinger for over 50% av voldtektene, og det er en kraftig en overrepresentasjon i forhold til befolkningssammensetningen. Nytter ikke å børste fakta under teppet, som enkelte av kommentarene her gjør!

Observatør

16.07.2017 kl.22:41

Desse svenskene assa!

Gabor K.

16.07.2017 kl.23:42

Nå er vi i gang med rasisme tullet igjen. Så kommer en sosionom at vi ikke kan si at en utlending oppførte seg uforskammet på et utested. Det får alle tåle, det betyr at de personene som gjorde det fortjente en omtale for sin dårlige oppførsel og selvsagt ikke at alle utlendinger oppfører seg slik! Å blande han fyren fyren på Blå i dette har jo ingenting med saken her å gjøre!

Anonym

17.07.2017 kl.00:07

Dette skjedde ei venninne av meg i april/mai i år. Hun var ute i Lillestrøm sammen med to venninner. Da hun stod på dansegulvet ble hun omringet av noen østeuropeere som begynte å beføle henne. Den ene tok henne i skrittet. Hun forsøkte å dytte dem unna, men de bare fortsatte. Hun kom seg tilslutt vekk og fikk sagt i fra til en vakt. Deretter forlot hun stedet og dro gråtende hjem i en taxi.Vi ringte politiet dagen etter, men iom det ikke er noen overvåkning så ville det trolig ikke føre noen vei å anmelde. Uansett viktig å si fra!

KA

17.07.2017 kl.00:13

Dette var et meget bra blogginnlegg som jeg delte på FB. Jeg ga en kommentar som følger: "Synd ikke Anne-Brith som skrev dette blogginnlegget skrev tydeligere hvor disse simple mennene kom fra. Men vanligvis er det bare menn med en veldig kvinnediskriminerende religion som står for en slik oppførsel i grupper. Man behøver vel ikke si mer. Men man kan lure på hvor mange voldtekter disse allerede har gjennomført i Norge. Og hvor mange kommer de til å gjennomføre i årene som kommer. Hun burde ha anmeldt disse mennene. De kan være i politiets DNA-arkiv uten at politiet ennå vet hvem de er. Det burde jo ha vært (d)ramaskrik blant de venstreorienterte feministene om alle disse episodene som rammer norske kvinner mer og mer etter som den skadelige innvandringen til Norge øker. Men de er feige, de holder kjeft. I misforstått solidaritet med flyktningene som er et lite mindretall av de som kommer. Også norske kvinner som ikke er feminister holder kjeft. Derfor er det bra at slike blogginnlegg som dette blir spredd."

LEO

17.07.2017 kl.00:27

Helt vanlig på byen. Utenlandske menn tror de eier norske jenter. Og norske jenter faller pladask for dem :-( Og bråk blir det også. Polakker og Litauere på samme sted f.eks. går aldri bra (vet ikke helt hvorfor).

EP

17.07.2017 kl.00:46

Synes det er helt greit at du beskriver det du har vært utsatt for/opplevd. Det skal man så absolutt gjøre. Men at ikke noen nordmenn ville gjort dette mener jeg blir feil. Jeg gar vært mye ute på byen og slikt og opplevd flere nordmenn enn utendlanske menn som har tasfset, klådd og ikke tatt nei for et nei. Jeg har blitt utsatt for overgrep to ganger og begge gangene av nordmenn.

Selvsagt finns det utlendinger som ikke oppfører seg greit også og det er jo slevsagt ikke Ok. Men å dra "alle" under en kam er ikke bra.

Nei til tafimg, klåing, egling, overgrep PSV uansett hvor man er fra i verden!

Lars-Erik

17.07.2017 kl.00:53

De tar jo ikke et hint heller. Ei venninne prøvde å danse med meg for å vise at hun var opptatt. Men de fortsatte å dra i henne for å tving henne til å danse med dem. Selv om hun holdt rundt meg og strittet i mot. Noe sånt har jeg aldri sett nordmenn gjøre. Men folk fra øst-europa, midt-østen og afrika. Akkurat som hun ikke kunne bestemme hvem hun ville danse med. Det skulle de bestemme. Synes det var både ekkelt og truende. Og det skjer alt for ofte!

zappo

17.07.2017 kl.02:35

Det er for det meste damer som er pro den type innvandring vi har hatt de siste år. Kan grunnen rett å slett være at damene ønsker oppmerksomhet og et stort antall menn å velge imellom?

Listhaug jobber for å begrense denne type innvandring. I fjor var det en underskifts kampanje for å få avsatt henne.. Det var der stor overvekt av kvinnelige signaturer.

Meg

17.07.2017 kl.08:37

Hei! Flott at du tør skrive innlegget ditt! Jeg er mann, og voksen, og er forsåvidt ikke så mye på byen, heller. Så jeg opplever selvsagt ikke problemet du beskriver. Men man skal rett og slett være passe blind om man ikke observerer det. Og de som kommenterer at du bidrar til stigmatisering av grupper av menn, til det er det bare å si at det er det komplette sprøyt! Man finner mye rart hos norske menn også, men den grunnleggende mangelen på respekt for kvinner som du beskriver skal du lete svært lenge etter for å finne hos nordmenn. Og den primitive gjengoppførselen finner du overhodet ikke blant "gamle" nordmenn.

Eirik Larsen

17.07.2017 kl.08:43

Her var det mange rare kommentarer. Men den ene anonyme som skriver kvinner er objekter hvis dem kler seg sexy? Hallo De Norske kvinner skal ikke måtte gå med skaut og langbukser for å få fred. Selv har jeg sett mange offensive norske menn , men med en helt annen opptreden enn de andre. De andre' har et annet syn enn Nordiske på hva dem kan gjøre. Hvorfor er 90% av alle anmeldte voldtekter utført av .....? Jeg skriver ikke benevnelsen da rasist er plutselig så feigt å bruke Samfunnet vårt fungerer ikke med integrering. Det vil det aldri heller.

Lars

17.07.2017 kl.09:16

Det du beskriver minner meg skremmende mye på det som skjedde på Nyttårsaften i Køln 2015.

Dessverre fines det noen som vil alltid betrakte kvinner som fritt vilt og at vi lever i farligere tider. Mitt råd er å ha med noen mannlige bekjenter når dere er ute på byen. Beste måten å beskytte seg på.

Gina

17.07.2017 kl.09:36

Jeg blir så forbanna over at vi må oppleve ting som dette i 2017!! Ja, selvsagt finnes det også etnisk norske menn som utfører overgrep og tråkker langt over streken, MEN det er ikke til å stikke under en stol at våre nye landsmenn går de norske en høy gang hva gjelder dette!

Jeg opplevde selv for ca 1,5 år siden på vei til bussen, på vei til julebord med kollegaer, ca 400 m hjemmefra å plutselig høre noen skrike "jævla hore" bak meg. Snudde meg og ser to somaliere komme løpende mot meg. Han ene skriker igjen "jævla hore, du har ødelagt kvelden min". Jeg får litt panikk og begynner å småløpe, kjenner plutselig en flaske bli kastet i ryggen min og gå i tusen knas. Snur meg rundt igjen og da har han kommet så nærme meg at jeg kun rekker å se knyttneven komme mot meg, heldigvis rakk jeg å løfte opp armen slik at han "bare" traff meg i skulderen, men den knyttneven var GARANTERT ment for ansiktet mitt. Kompisen var heldigvis mer oppegående (også han somalier så ja, selvsagt finnes det unntak der og) og fikk dratt han vekk fra meg.

Jeg hadde ALDRI sett den forbanna fyren før så dette var totalt uprovosert. Gjør meg forbanna at jeg i ettertid har blitt skeptisk til å gå alene på kveldstid som så mange andre jenter, det er IKKE sånn det skal være, ikke i noe land, men det er på tide at vi blåøyde, naive nordmenn får opp øynene våre og ser hva som virkelig skjer, det er IKKE greit, hverken om man er etnisk norsk eller ei, det er IKKE greit!!

En dame

17.07.2017 kl.11:25

Jeg er ikke fan av vinklingen din, som får dette til å handle om innvandring, for det mener jeg er å ta fokus bort fra det som virkelig er problemet. For dette har jeg, som nå er 31, opplevd siden jeg var 18 og begynte å gå på byen så godt som hver eneste gang jeg er på et dansegulv. Og det av både etnisk norske og folk fra andre land. En ting er at man lan sende ut et signal om at man er på "jakt", og da pent kan avvise tilnærmelser, men når det er snakk om grafsing, jukking og ikke slutte når man får beskjed om det, det er ikke greit.

Og det er jeg helt enig i! Det er DET som er problemet her. Rett og slett mangel på respekt for kvinner. Noen har det kanskje med fra oppdragelsen, men jeg skal si deg at Ola Nordmann med ølbriller ikke er stort bedre.

Snakket meg bort, men egentlig ville jeg bare si takk for at du setter ord på dette. Jeg har f.eks aldri kontaktet noen vakt fordi jeg er så "vant" til å bli jaget av dansegulvet fordi jeg har tenkt på det som normalt, og DET er sykt. Du fikk meg til å åpne øynene. Sykt men sant. Neste gang sier jeg fra til vakta.

V-mann

17.07.2017 kl.11:39

Kan noen av de som her drar alle menn under en kam forklare meg hvordan overgrepene i Köln kunne finne sted (og en drøss andre byer i europa denne nyttårsaften 2015)? Hvorfor var det ingen europeere blant disse?

Kan samme personer forklare meg hvordan massemisbrukene i Rochdale, Newcastle +++ i England kunne finne sted (gjerne med alle menn i samme familie). Hvorfor var det ingen europeere med her?

Samme personer må forklare meg hvorfor menn fra utenfor europa topper voldetkstatistikken her til lands, og de fleste andre europeiske land med høy innvandring.

Om dere ikke kan forklare dette for meg, så er dere ikke troverdig. Ikke prøv å bortforklare.

Anyone? Tenker det kommer til å enten bli veldig stille nå, eller veldig flåsete.

Wenche Tømmervik

17.07.2017 kl.11:55

Gratulerer med å klare å flytte et MANNEproblem over til å bli et rasistisk innlegg.

Ingen av dele er akseptabelt, være seg nordmenn eller fra andre kulturer.

Jeg og mange med meg har opplevd dette av norske menn, mange ganger! Få dem kastet ut, si fra til personalet, vær tydelig.

Elin

17.07.2017 kl.11:57

Jeg er helt enig i det du skriver, dette er helt klart en "flokkmentalitet" du aldri ser hos norske menn..

livingdoll

17.07.2017 kl.12:25

Først og fremst; det er vondt å høre at du opplevde dette.

Likevel skal jeg innrømme at det som provoserer meg aller mest, er setningen om at dette ville ingen norske menn gjort.

Som en person som har opplevd ufattelig mye klengete (norske) menn i fylla, og som har blitt voldtatt ved fem ulike anledninger, av fem forskjellige (igjen: norske) menn, kjenner jeg at jeg misunner deg litt.

Jeg misunner din naivitet. Det faktum at du går rundt og tror at så lenge en mann er hvit, lyshåret og har et norskt navn som Petter, Steffen, Ole eller Harald, er det ingen fare.

Min naivitet ble tatt ifra meg da jeg var sytten, av en tjue år gammel mann som het Espen.

Bea

17.07.2017 kl.13:05

Flott du kaller en spade for en spade, dette er veldig vanlig og IKKE greit. De har vokst opp i en annen kultur og lært at vestlige damer som viser både hår og ben er fritt vilt. Sånn er det bare, skremmende men sant!

Lina

17.07.2017 kl.13:15

Hm, bra skrevet. Men du kan ikke si menn utenfor Europa er sånn. Menn overalt er sånn, du finner både dårlige og respektløse mennesker overalt. Jeg har opplevd mangeee godt voksne nordmenn som har koner og kjærester, men oppfører seg enda verre enn hva du har skrevet. Siden du er så multikulturell som du sier, da bør kanskje også tenke at ikke alle er sånn. Du må åpne øynene litt og tenke ut av boksen. Mange i utlandet frykter norske menn, eks Thailand, har flere ganger hørt mange ekle historier om norske menn som forfører unge jenter.

Anita Andersen

17.07.2017 kl.13:31

Hei Anne Brith

Takk for at du tar til ordet og står opp for dette problemet! Når jeg leser en del kommentarer her blir jeg meget provosert . Jeg hadde samme opplevelse på et utested i Lillestrøm for noen uker siden. Jeg har vært ute en vinterdag før og jobbet i utelivsbransjen i mange år. Men måten disse systematisk plasserte seg og gjorde det direkte ubehagelig med en total respektløshet for så mange jenter er et ganske nytt fenomen.

Dette handler ikke om de er fra Norge eller andre land, men denne kulturen er ikke norsk. Vi har mange nordmenn som ikke hverken har dannelse eller respekt, men at de går sammen i grupper på denne måten er ikke vanlig.

Som du beskriver hendelsen så er det skikkelig ubehagelig, provoserende, og så utrolig respektløst. Jeg tenker at vi MÅ snart bestemme oss for hva som er ok og ikke og sette tydelige grenser. Dette klarer ikke vi ikke alene uten en sterk holdning fra samfunnet om at dette ikke er akseptabelt.

Jeg vil oppfordre utesteder som er plaget med dette og ta umiddelbart ansvar. Da jeg opplevde jeg det samme sa jeg fra til vaktene om situasjonen, det var en vakt som da holdt mer oppsyn på dansegulvet og det hjalp noe. Dersom dette ikke hadde skjedd kunne det eskalert til en noe mer alvorlig situasjon om jeg fortsatt lot meg provosere.

Vi står foran en stor utfordring fremover med kulturelle forskjeller, hvor grunnleggende verdier er ganske ulike. Dette må vi ta på alvor!

Send meg gjenre en PM på hvilket utested dette gjaldt. Kommer til å ta kontakt med de ang forebyggende tiltak.

Vennlig hilsen

Anita Andersen

Forfatter av boken Sterk- en håndbok for jenter. Som handler om hvordan unngå overfallssituasjoner og hvordan komme ut av den.

Nattens dronning

17.07.2017 kl.15:57

Kjempebra skrevet Anne Brith,opplevet det samme med menn fra disse landene. Klem til deg.

Trist

17.07.2017 kl.16:07

Jeg har hatt samme opplevelse som deg, mange ganger! Og det har vært av utlenlandske menn. Norske menn kan også være pågående på byen, men har aldri møtt en nordmann som ikke har tatt ei nei for ei nei. Eller vært så innpåslitende og ufyselig som utenlandske. Og ja, de operer i gjenger. Forkastelig rett og slett..

Hans

17.07.2017 kl.17:26

Det er for mange som ikke vil oppgi hvorfor de ikke er enig med innlegget til Anne Brith, det er vel vanlig folkeskikk å oppføre seg fint både mot kvinner og menn.

Alle bør si fra til de som jobber på stedet om slik oppførsel, men ser problemet hvis betjeningen er fra samme land.

God sommer og oppfør dere alle fint mot hverandre og skjønn svaret NEI.

Jan Olsen

17.07.2017 kl.18:30

Når slike innlegg kommer på trykk er det alltid, uten unntak, noen som sier «jammen jammen jammen nordmenn gjør også slikt» «Jeg ble befølt av en nordmann» osv osv. Er det ikke like greit å innrømme det, først som sist, Norge og andre vestlige land har tatt imot innvandrere med en helt annen bakgrunn, religion og kultur. Disse har ikke den samme respekten og forhold til jenter som det nordmenn har fått gjennom oppveksten. Riktig nok kan en og annen full nordmann oppføre seg ufint, men du finner aldri en gjeng ekte nordmenn som nærmest overfaller jenter på dansegulvet eller på gata. Det kommer folk fra langtvekkistan til Norge som kun har sett damer tildekket og der respekten for kvinner er lik null. Og når noen tar bladet fra munnen og forteller om en grusom opplevelse er det alltid, uten unntak, noen som skal forsvare sexovergriperne. Tro det eller ei. Ofte med å stemple «varsleren» som rasist og det som verre er. Dette er tilstander vi ikke ønsker i Norge. Derfor skulle slike jenter fått full støtte når de våger å stå fram med sin historie.

17.07.2017 kl.19:04

Fantastisk at du tør Anne Brith!! For du har helt rett, har blitt "reddet" av norske menn under slike situasjoner selv. Det er dessverre slik at respekten for kvinner er mindre i mange land. Å dra frem Hemsedal-saken og norske voldtekter osv blir for teit, slik jeg ser noen gjør. Det er bare å sammenligne voldtekt-statistikken fra Norge med f.eks. Sør-Afrika, husk også å sammenligne alder på den voldtatte...

Ole Johnny Huse

17.07.2017 kl.20:26

utrolig tøft av deg å stå frem, håper ikke du får for mange trusler fra den hysteriske venstresiden. Jeg frykter for unge jenters framtid og rettigheter i Norge og andre europeiske land. Ser ingen grunn til å imortere slik ukultur. Hilsen Ole J Huse

Marie

17.07.2017 kl.23:19

Her kunne vaktene grepet inn. Dere skulle så absolutt tatt kontakt med de. Å de hadde håndtert denne situasjonen. Også med tanke på de andre damene som ble utsatt for dette.

Berit

17.07.2017 kl.23:38

Alle utlendinger er heldigvis ikke slik, men vi har allerede et stort integreringsproblem (som alle andre land i Europa som tar i mot vanskelig-integrerbare personer). Burde ikke fokuset være å stenge slusene for nye ankomster, slik at dem som vi allerede har problemer med kan hjelpes (om mulig)? Det er i realiteten kun en ting vi kan gjøre, og det er å stemme for en streng innvandringspolitikk, dette er faktisk de virkelig vanskeligstilte i krigsherjede land best tjent med også. Hvorfor skal det være så ønskelig å ta i mot flest mulig unge, sterke (og som regel sterkt religiøse) menn? Hva med å hjelpe familiene deres direkte der de er, og hjelpe langt flere for samme beløp? Eller i det minste ta i mot dem som virkelig trenger det, som homofile i muslimske land?

Kanin

18.07.2017 kl.00:23

Skjønn meg rett !!!! Jeg tørr nesten ikke tanken på at utestedene skal plukke ut disse gutta fra utestedene... Hvordan vil det være og ha de hengende rundt i gater og smug. Er vel der de vil være da vel ?? Ingen tvil om at det er STOR forskjell på en drita nordmann som blir imposliten og et gjeng med gribber som sliter ut offeret sitt sakte, men sikkert på rundgang...

Linda

18.07.2017 kl.18:07

Jeg blir helt matt av å lese hvor mange som kommer med "norske menn er like ille"-kommentaren. Selvfølgelig er det mange nordmenn som behandler damer dårlig også, men i dette innlegget er det snakk om en stor gjeng som gjør det samlet, og det er ikke greit!

Men egentlig enda verre er det å lese kommentarene som sier noe om at hennes klær, sko og/eller oppførsel skal være invitasjon fra hennes side, og dermed tillatelse for menn til å beføle henne.

Og når dette da ble toppet med at hun burde vært hjemme med barna, istedenfor å være ute med venner, ja da kan man jammen begynne å lure på hvor påvirket vi allerede begynner å bli av en kultur, som mener at kvinner skal godta alt som blir gjort mot henne, som ønsker kvinner fullstendig tildekket, og at hun holder seg hjemme med mann og barn til enhver tid!

Anne Brith

19.07.2017 kl.08:18

Linda: Amen!

Til Linda

19.07.2017 kl.10:33

Barna kom jo hjem fra tre ukers ferie da mora dro på vift. Det var vel det som var ment i den kommentaren om hun ikke ville være hjemme første kvelden med barna siden de hadde vært fint borte så lenge.

Ingen som nevner noe om å ikke gå ut i det hele tatt bare for å være hjemme med mann og barn.

27.07.2017 kl.09:36

Hei Ann Brith. Leser at noen mener nordmenn er like gale. Ja, det kan de nok være, men som du sier er det denne flokkmentaliteten som er utrolig skremmende. Dessuten er denne holdningen stort sett over hele fjølen i denne kulturen. Innlegget ditt handler ikke om nordmenn, men om utenlandske menn med en kultur vi i dette landet ikke ønsker.

Uansett om noen skulle kle seg altfor utfordrende, er det forbudt og forgripe seg på andre mennesker. Selv tenker jeg at man bør være mer forsiktig og kle seg med forstand, ikke for ta fra andre friheten, men fordi man utsetter seg for fare og det skader heller ikke å kle seg mindre utfordrende. Har måttet ta en lang pause fra å lese stort sett mer enn overskriftene på nyheter, da jeg rett og slett ikke orker å lese om all elendigheten som skjer overalt i samfunnet. Ha en fin dag :)

Melinda

28.07.2017 kl.08:55

Enig Anne Brith. De er motbydelige.

En man med erfarenhet

02.08.2017 kl.11:51

Perfekt skrivet Anne Brith!Här ser vi att diskussionen efter din artikel delar folket i två. De som upplevt det du beskriver och de som saknar erfaring från detta och kanske inte tror på detta fenomen(sök på taharrush gamae; http://www.dailymail.co.uk/news/article-3395390/The-Arabic-gang-rape-Taharrush-phenomenon-sees-women-surrounded-groups-men-crowds-sexually-assaulted-spread-Europe.html).

Det märkliga är hur de som förnekar detta beteende försöker tysta dig och ge dig dåligt samvete för det just du upplevt. Du är antagonisten och inte offret, skäms på er ni som försöker er på det!!!

Jag har upplevt, sett och hört om otaliga situationer av det du beskriver då från en mans ögon. Det folk här i norden inte förstår är att detta är något de lär sig hemma och bland vänner. "Använd nordiska kvinnor för sex, de är lösaktiga, de vill alltid." Och gift dig bara med en kvinna som följer din religion och kulturen du kommer ifrån. Jag är själv utländsk och har bott i 3 länder totalt, jag har bott i flyktingförläggningar och vanliga bostadsområden. Jag har vänner från alla kulturer och religioner. jag vet vad jag pratar om.

Jag drar inte alla över en kam, så jag säger att det här är vanligt men inte gällande alla. Men man måste våga ta upp det i debatt och diskussion. Är strängt emot -ismer, men vill att man belyser fakta.

Skriv en ny kommentar

hits