Dette gjorde jeg da han sendte meg en pornofilm:

09.11.2017 - 13:11 95 kommentarer

Kjære deg som akkurat mente at det var viktig å sende meg en pornofilm på facebook. 

Jeg lurer litt på hva du tenkte på da du trykket send?

Kanskje du sendte den feil?

Jeg fikk bare se noe som satt kaffen min i halsen. Ikke bare ble noen presset til å ta noe i munnen, men det ble slått med en sko oppå hodet til vedkommende slik at personen brakk seg. 

At noen tenner på vold som dette, er for meg ubegripelig.

Men jeg har ikke bedt om å få det tilsendt. 

Seksuell trakassering er det det? Ikke vet jeg, men du sendte det i alle fall. Det er ikke greit. Uansett hva det kalles. 

Og da jeg spurte om du mente det var ok å sende det så svarte du:

Stakkars.

Altså, stakkar meg fordi jeg reagerer på at noen blir utsatt for vold?

Jeg blir mektig provosert. 

Det bobler av sinne inni meg enda. 

Jeg tenkte å skrive til deg, men da jeg ville trykke send så jeg at du hadde blokkert meg. 

Det jeg hadde gjort før du klarte å blokkere meg var å gå inn på profilen din og se hvor du jobber. Tenke seg at du virkelig jobber der du gjør! Kanskje sitter du på jobb og sender uønsket volds/pornofilmer i arbeidstiden?

Men vet du: Det er faktisk ikke greit å sende uønsket porno til fremmede. Selv om du tror du "kjenner" meg.  Å sende bilder av penis uoppfordret er faktisk blotting. Ikke at jeg tror det var din penis du presset inn i noen, mens du slo på hodet til med en sko. 

At noen ser noe i dette, skjønner jeg ikke. Er det humor? 

Jeg fatter det ikke!

Men det jeg gjorde var å ringe arbeidsgiveren din.

Og jepp, det viste seg at du faktisk var på jobb i dag.

Så da fortalte jeg bare rett og slett hva du hadde gjort og jeg tror du har noe å forklare senere. Tror kanskje at du blir kalt inn til administrerende direktør innen arbeidsdagens slutt. 

Til alle andre:

Ikke send voldsfilmer, pornofilmer eller nakenbilder av deg selv uoppfordret til andre. Det er ikke ok. 

95 kommentarer

Maya

09.11.2017 kl.13:27

Herregud! At det går an!

Og så utrolig bra at du tok affære! Og at du legger det ut! Eneste måten å få en slutt på dette. De vet at om de gjør noe, så får det konsekvenser.

Ha en fortreffelig fin dag 😀

Anne

09.11.2017 kl.13:29

Helt riktig av deg, og sende pornografiske bilder er for drøyt.

Alexandra

09.11.2017 kl.13:32

Altså, dette syns jeg ble veldig feil. Rett og slett litt barnslig sladring. Helt enig i at det han gjorde er helt på trynet (sykt, faktisk) og jeg forsvarer han på ingen måte, men å ringe arbeidsgiver? For alt du vet har mannen et problem (det finnes mye rare sykdommer/syndromer/problemer her i verden) og hva han gjør på sin fritid har vel ingenting med jobben hans å gjøre? Hvis han ikke har et problem og dette er en syk fetisj har det fortsatt ingenting med jobben å gjøre, da har det med politiet å gjøre. Her syns jeg du feila, Anne Brith. Men det er min mening, du skal få ha din.

Anne Brith

09.11.2017 kl.13:35

Alexandra: Han var på jobb!

XO

09.11.2017 kl.13:36

Digg digg digger deg🖒

Er så enig med deg,at det "ikke" er ok,å sende rundt slikt. Og ja i mine øyne er det vold utfra sånn jeg leser det.Og trakaserig å motta.Neida verken du eller jeg,er sure gamle kjerringer uten humor! Vi har beina godt plantet,har opplevd vårt,og ser galskapen som utvikler seg på nett😱 Slike videoer er det desverre barn ned i 10 år's alder som kan få også.🤤 Hva tenker et barn når de ser slikt? Vil de bli påvirket og tro det er slik man har sex? Nei nei nei.... Du er voksen og kan gjøre noe med det...og dæven (sorry uttrykket)😇 Du gjorde det på en så ufattelig bra måte 👏👏👏 Skulle likt å vært en flue på veggen,når den personen blir kalt inn på teppe,og må forklare hvorfor...og det midt i arbeidstiden også.Tipper han ikke er høy i hatten nå 🤣 Må innrømme jeg ble nysgjerrig på hvilket yrke han er i😇 Girl power deluxe ❤ Klem fra XO ❤

Alexandra

09.11.2017 kl.13:41

Og så? Tror du han spilte den inn på jobb? Tror du han har den lagret på pc'en på jobb? Eller tror du han har den på mobilen og det var der han sendte den fra? Kanskje han gjorde det i pausen sin som er hans tid? Igjen; forsvarer ikke det han gjorde, men mener at dette er en sak for politiet, ikke at han skal miste jobben sin om han har et problem. Og om han ikke har et problem; fortsatt en sak for politiet.

Stine

09.11.2017 kl.13:42

Alexandra: Som leder hadde jeg ikke godtatt at mine ansatte sender slike filmer i arbeidstiden. Og dersom han har en syk fetisj der han tenner på voldekt/overgrep og vold, ja så syntes jeg jammen sjefen hans skal få vite det uansett om det er på jobb eller i fritiden. Eneste måten han i såfall kan få hjelp.

Jeg syntes det er helt greit av Anne- Brith å lage et innlegg av dette. Det viser at man skal tørre å si i fra og ikke bare la det gå. Mannen er hverken nevnt med navn eller bedrift han jobbet for.

Stina

09.11.2017 kl.13:43

Bravo og applaus! Bøyer meg til jeg tipper nesa i gulvet av modighet og respekt. Håper han fikk en lærepenge og ikke sender sånt mer. Til noen! Attpåtil fra jobb. Ønsker deg en strålende dag.

09.11.2017 kl.13:44

Det var ikke virus da? Hugser jeg fikk av flere en periode, og da viste det seg og være virus...

Anne Brith

09.11.2017 kl.13:44

Anonym: nei

Alexandra

09.11.2017 kl.13:52

Jeg har ikke sagt noe på at hun lagde et innlegg, jeg sier bare at jeg synes hun burde gått til politiet i stedet for arbeidsgiver. Hvordan skal arbeidsgiver få gitt han hjelp dersom det er det han trenger? Mest sannsynlig får han sparken, ville ikke du gjort dette, Stine? Jeg legger ikke ord i munnen på deg, men det virker slik på måten du skriver på. Og om han får sparken blir det jo ikke gjort noe. Verken hjelp eller straff forutenom at han er arbeidsløs. I slike saker er det politiet som skal kontaktes.

Monica

09.11.2017 kl.14:28

Så utrolig bra at du ikkje bare satt der å mottok denne filmen uten å gjøre noe. Sånt er aldri greit uansett.

Finnes INGEN unnskyldning for det.

Håper arbeidsgiver tar tak i dette.

Hurra for deg Anne Brith. 🖒😊

Linn

09.11.2017 kl.14:30

Heia! Heia! Heia! 👏👏👏

Anne-Brit Strandset

09.11.2017 kl.14:44

Herregud Alexandra, du kan ikke beskytte slike menn! Bra Anne Brith tok tak. Kan ikke tenke meg at han får sparken, men kanskje arbeidsgiver kan sørge for at han får hjelp. Finn deg noe annet å henge deg opp i

09.11.2017 kl.15:12

Alexandra beskytter ikke slike menn. Hun sier bare at det burde ha vært håndtert annerledes.

I værste fall kan jo dette slå tilbake på ho mor sjøl.

Anne Brith

09.11.2017 kl.15:24

Anonym: Ja, det kan slå tilbake på ho mor sjøl. Det er alltid en reell "trussel" eller fare når man sier ifra om mennesker som ikke er helt 100%. Det er helt rett det. Men hva var alternativet? Gå til politiet og få saken henlagt? Jeg gjorde dette rett og slett fordi jeg ville det skulle få en konsekvens. Og etter å ha snakket med bedriften så ser det slik ut ja.

Elisabeth H

09.11.2017 kl.15:18

Skjønner godt du ble forbanna. Slikt er ikke greit! Det er trakassering. For en dustemikkel! Håper du sørget for å blokkere han hos deg også for fremtiden! Hva foregår i hue på slike folk?

Alexandra

09.11.2017 kl.15:29

Anne-Brit Strandset: Seriøst? Kanskje du skal lese før du putter fingrene dine på tastaturet. Jeg beskytter ikke slike menn. Jeg sa hun burde tatt det til politiet.

Jeg henger meg faktisk opp i akkurat hva jeg vil, men jeg leser det først. Kanskje du skal prøve det samme?

Forstår ikke hvordan noen klarer å vri dette til at jeg beskytter, jeg sier bare at hun heller burde tatt det til politiet.

Lite vits å ha en diskusjon når andre putter ord i munnen på deg. Jeg har lov å ha min egen mening, akkurat som dere. Jeg angriper ingen og har bare vært saklig. Kanskje prøve det samme?

Ha en fin kveld.

Over og ut.

09.11.2017 kl.15:34

Du hadde ikke trengt å legge dette ut før resultatet av en eventuell konsekvens forelå.

Anne Brith

09.11.2017 kl.15:35

Anonym: Fordi?

09.11.2017 kl.15:41

Fordi det kan ligge mye mer bak enn det du aner. Det går jo tom sport i å okkupere andres maskiner og sende drittmeldinger hit og dit.

Du vet ikke årsaken, du har kun fått resultatet av det.

Med å utlevere slikt før du vet noe konkret foreligger er tragisk. Kan hende du bidrar til å ødelegge noens liv på feil grunnlag.

Anne Brith

09.11.2017 kl.15:51

Anonym: Utlevere hva? Fortelle en arbeidsgiver at en mann sender porno i jobben? Kanskje spurte jeg først om han var på jobb? Før jeg utleverte noe? Og ingen sitt liv er ødelagt. Kanskje hadde mannen gjort dette før? Kanskje reddet jeg noen fra å oppleve dette? Nei vet du hva, i denne verden så er det faktisk helt ok å si ifra. Ingen vil ta noen for noe om forklaringen hadde vært: Det var ikke meg. Men nå var ikke forklaringen slik. Dette var gjort med viten og vilje og var ment som et kick. Et seksuelt kick. Det er faen meg ikke ok. Sorry banningen men her er det noe vesentlig som ikke har trengt gjennom. En voldsfilm er ikke en drittmelding og at jeg har gjort noe TRAGISK er jeg totalt uenig i. Her er det kun en skyldig og det er personen som har sendt pornoen. Dessverre for han sendte han den til en profilert blogger som valgte å si ifra og ta opp tema offentlig. Jeg har ikek gjort noe for å skade han, det har han eventuelt gjort selv.

09.11.2017 kl.15:57

Hvordan vet du at dette var gjort med viten og vilje og som et kick? Fordi han skrev stakkars?

Anne Brith

09.11.2017 kl.15:58

Anonym: Jeg så da det han skrev først skjønner du... før han sendte videoen ;)

09.11.2017 kl.16:03

Og hva var det? Virus kan gjøre sånn det og.

Anne Brith

09.11.2017 kl.16:20

Anonym: Nei vet du hva det blir for dumt. OM det var virus ville han da helt klart beklaget seg eller?

09.11.2017 kl.16:11

Haha:) Super respons Anne Brith :) Hva skulle liksom politiet gjøre? Dessverre lite sannsynlig at man hadde kommet noen vei med de. Arbeidsgiver har mye mer "makt" kan jeg tenke meg, sikkert ingen store umiddelbare konsekvenser, men skikkelig pinlig å bli kalt inn på teppet for noe sånt :D Ikke minst tanken på å ha noe sånt i personalmappen sin

Kristine

09.11.2017 kl.16:17

Du e bære rå!!! 👍👏 det fikk sikkert fort reaksjoner, å tipper han ikke så den komme. Det er sånne kvinner vi vil ha💛

09.11.2017 kl.16:18

Ikke utlevere det her på bloggen kanskje?

Anne Brith

09.11.2017 kl.16:23

Anonym: Fordi?

Åshild

09.11.2017 kl.16:26

Helt rett av deg Anne Brith at du ga beskjed. Men tøft gjort.Du er en modig dame. Heier på deg.Slike pornosvin må stoppes jo før jo bedre..De som er uenig i det vet ikke hva det går i..

09.11.2017 kl.16:29

Fordi du VET egentlig ikke hva som har skjedd. Du har sett resultatet av det, men du VET IKKE!

Du kunne ha skrevet om det i morgen etter at flere opplysninger lå på bordet, men å gjøre det slik du gjorde det var forkastelig. Greitt å si ifra til arbeidsgiver og du burde ha kontaktet politiet, men ikke lagt det ut på bloggen før ting var mer oppklart.

Anne Brith

09.11.2017 kl.16:34

Anonym: Da må vi bare være enige om at vi er uenige!

Vivian

09.11.2017 kl.16:41

Merkelige argumenter fra Alexandra og Anonym, godt å se at de fleste heier på deg Anne Brith og det gjør jeg også!

09.11.2017 kl.16:47

Heia deg!!! Såå bra gjort👍😊✌️

09.11.2017 kl.16:50

Det blir faktisk ikke for dumt. Tror ikke du er inneforstått hva et virus kan gjøre. For alt du vet har han ikke sett at det har blitt sendt noe eller at du har sendt han noe. Jeg ble veldig nysgjerrig på hva han skrev først? Kan du svare på det? For i innlegget ditt skriver du jo dette:

"Jeg lurer litt på hva du tenkte på da du trykket send?

Kanskje du sendte den feil?

Jeg fikk bare se noe som satt kaffen min i halsen."

Kanskje du sendte den feil, skriver du. Hva har han skrevet først som gjør at du er så sikker nå på at han mente det, men som da fikk deg til å lure om han sendte feil?

Jeg fikk bare se noe.... Virker ikke som du har fått noe forvarsel?

Jeg sier ikke at du ikke fikk, jeg sier hvordan jeg tolker setningen.

09.11.2017 kl.16:52

"Profilert blogger", nå ja.

Anne Brith

09.11.2017 kl.16:52

Anonym: hva vil du kalle meg om jeg ikke EE profilert?

Petter

09.11.2017 kl.17:00

Støtter dine handlinger og ditt innlegg.

Påstandene om at dette var et uhell eller noen som tilfeldigvis gjorde dette når PCn stod ulåst faller på måten han responderte når du sjekket opp dette.

Hadde du gått til politiet hadde dette blitt henlagt.

At arbeidsgiver får vite hva vedkommende holder på med synes jeg er rett og rimelig. Har vedkommende en god unnskyldning får han ta det med arbeidsgiver. Det er FAKTA at dette ble sendt, det vet du og det er det du har påpekt som ikke er greit. Da blir det opp til vedkommende å skaffe informasjonen som eventuelt unnskylder dette. Tipper det er lite samarbeidsvilje fra vedkommende til å bidra med noe annen informasjon.

Dette innlegget er helt i tråd med #meToo-bølgen som viser at griser må forvente å svare for sine gjerninger.

Doris

09.11.2017 kl.17:07

Himmel & hav som jeg digger deg ass! At du holdt hodet kaldt og fikk med deg navn og ringte bedriften:))) Synd han ikke ble filmet da han ble konfrontert. Sak for politiet likssom!? Nope, - din løsning er prototype for hvordan vi kvinner bør reagere på slike "forsendelser".

hege

09.11.2017 kl.17:07

Dette han gjorde er ikke bra men jeg synes han virker og være en syk mann. Også håper jeg ikke han finner på gjøre noe annet siden han nå vet at du har tatt afære med sjefen. Det er alt for mange gale mennesker der ute og derfor synes jeg også at du burde gått til politi først. Han vet jo adressen din og det meste om familien.

09.11.2017 kl.17:25

Dette er ikke ok! Både det han angivelig gjorde og det du innrømmer å ha gjort. Noen sendte deg en ekkel melding så du satte kaffen i vrangstrupen, så da velger du å forsøke å ta i fra han livsoppholdet sitt? Du vet ingenting om denne mannen, han kan ha en hel rekke med psykiske plager og nå risikerer han å miste jobben sin uten noen form for etterforskning eller rettergang. Det her er problemet med idioti slik som #metoo, folk blir anklaget, dømt og straffet uten en rettferdig prosess som alle i vårt samfunn har krav på. I England tok nylig en folkevalgt livet sitt pga anklager. Han hevdet sin uskyld men var allerede dømt av media og sine kollegaer. Er det et sånt samfunn vi skal leve i? Hvordan ville du følt det hvis denne mannen tok livet sitt etter å ha mistet jobben? Hva hvis du selv var falskt anklaget for noe og fullstendig forhåndsdømt av alle? Dette er smålig hevn, ikke rettferdighet.

09.11.2017 kl.17:29

Vivian: Merkelige argumenter? Merkelig kommentar fra deg. De sier bare at hun burde tatt det med politiet i stedet. Å heie på noen i en situasjon som dette er vel litt rart?

09.11.2017 kl.17:41

Bra gjort! Folk må forstå at slikt får konsekvenser. Kanskje både han og andre tenker seg mer om nå?

Jens

09.11.2017 kl.17:42

Uhørt å sende slikt til folk. På en annen side, hva oppnådde du ved å informere arbgiver? Angrep er ikke alltid det beste forsvar.

Siv Merethe

09.11.2017 kl.18:05

Flott at du satte grenser for deg selv. Du kan fremdeles melde til politiet. Noen ganger er den en anmeldelse som skaffer hjelp til noen som trenger hjelp. Det er mange som bruker arbeidstiden til ting de ikke skal bruke tiden på. Mange anonyme som kommenterer her, litt rart at en ikke kan kan stå fram.

Hege

09.11.2017 kl.18:05

Anne Britt, du er bare rå! Jeg bøyer meg i støvet 👏🏻👏🏻👏🏻

Jan

09.11.2017 kl.18:08

Bra at du gjorde det. Det finnes altfor mange som mobber og gjør livet utrivelig for andre. Det eneste som hjelper er at de får smake sin egen medisin. Patetisk å lese om han som skylder på virus. Kunne tro at han har noen svin på skogen selv.

Kristin

09.11.2017 kl.18:29

Bra! Drittlei av troll som alltid skal beskyttes.La dem se at det kan bli konsekvenser med å sende dritt i hytt og pine og at dette er langt fra greit. Han hadde full mulighet til å beklage det. I stedet for svarte han nedlatende og blokkerte når han hadde fått gjort og sagt sitt.Tøft gjort av deg!👏🏻

09.11.2017 kl.18:29

Og da ble noen av dere her både dommer og bøddel uten å gi vedkommede rettferdig rettergang.

Tenk på de tre jentene i Hemsedal.

De ønsket også en rettferdig rettergang, men lekmenn (les gud og hvermannsen) hadde bestemt seg for noe annet.

Ola Dunk ER ikke den rette til å avgjøre hva som fakta. La fagfolk gjøre det uansett.

Roffe

09.11.2017 kl.18:38

Fint du tar til motmæle mot slike destruktive nettroll. Men dette er ingen sak for hans arbeidsgiver (så sant han har en jobb som ikke er forenlig med slik oppførsel). Dette er en politisak. Du burde holdt arbeidsgiver utenfor.

09.11.2017 kl.19:02

Jan: Mennesker som deg gjør meg faktisk litt uvel. Tenk å dra en sånn konklusjon. Fysj! Jeg skrev den kommentaren, og jeg er en jente.

M

09.11.2017 kl.19:05

BRA!!! Synes det var virkelig på sin plass å ringe arbeidsgiver.

Undis Josefine

09.11.2017 kl.19:44

Bra at du gjorde det , dette hører ingen plass hjemme ! Synest du gjorde det som rett var - mon tro hvor mange han har sendt slike meldinger til tenker jeg....

Lydia

09.11.2017 kl.20:54

Å huttetu.... Man skal i hvertfall ikke tulle med Anne Brith, da kan det ende opp med å få sparken! :P Du er ei grepa kjerring med bein i nesa, bra gjort å ringe arbeidsgiver! Applaus til deg <3

Ehm

09.11.2017 kl.20:58

Tipper dette har ingen konsekvenser for arbeidstaker og at arbeidsgiver legger saken død rimelig fort. Personlig får jeg daglig tilsendt diverse rare sexvideoer fra folk jeg kjenner. Det har gått sport i dette, og det flommer over med diverse videoer på facebook. Personlig hadde jeg ikke brukt en kalori på dette. Synes du er litt vel bitter :-)

Sara

09.11.2017 kl.21:00

Bra jobba. Eksponert.

Førti og ferdig med barn

09.11.2017 kl.22:10

Du er RÅ! 😊 Jeg liker bloggen din, holdningene dine og kruttet ditt!

Klem😊

Gurimalla

09.11.2017 kl.22:19

Hei! Vi lever i en overseksualisert tid. Jeg synes det er trist. Å sende en sånn video uoppfordret til en man ikke kjenner er jo virkelig hinsides alt (vel, ikke noe midre trist å sende til en man kjenner , for den saks skyld). Jeg mener det var helt riktig av deg å ringe arbeidsgiver. Viktig å gi beskjed og sette grenser.

Espen

09.11.2017 kl.22:30

Det er klart at dette er noe for arbeidsgiveren. I de aller fleste bedrifter er det et klart brud på arbeidskontrakten ved bruke av bedriftens IT utsyr inkl nettverk (gjelder også mobiler som i en eller annen form er betalt av arbeidsgiver) til distribusjon eller oppbevaring av data som bryter norsk lov eller går utover bedriftens etiske retningslinjer. Og pornografi, voldelig eller ikke pleier normalt sett å stå ganske høyt på listen over ting som ikke er akseptert.

Og hvis personen er skulle vise seg å være hacket eller angrepet av virus, så kan man finne uendelige mange spor i logg filene både på telefon, pc og servere til sitt forsvar.

Anne Brith fikk jo bekreftet at personen var på jobb, så da vil jeg si at sjansen for brudd på retningslinjene er ganske store. Det hjelper heller ikke at den ansatte velger å eksponere bedriftens navn i sin egen profil når man sender støtende innhold fra kontoen.

09.11.2017 kl.22:36

Jeg synes det er forferdelig at det gjentas i kommentarfeltet at det ikke er vits å gå til politi.

Det er nettopp derfor man skal gå til politi i slike tilfeller. Det må faktisk komme en holdning fra folket som sier at det ikke er greit med slike handlinger. Melder mange nok i fra, så kan ikke politiet lukke øynene!

Du er tøff, og sier fra Anne Brith! Vær et forbilde for de som er redde for å si fra til politiet grunnet manglende tillit til systemet. Vis at mennesker reagerer på slike handlinger, og mener det er en sak for politiet. Kun ta kan man endre dagens situasjon til at politiet kan ta ting på alvor! Politiet tar det ikke på alvor når ikke vi gjør det!!

minkoppte

09.11.2017 kl.23:00

Hahahahaha, ler meg ihjel - skulle gjerne vært flue på veggen når lederen vil ta en pitteliten prat med han:.-) Serves him well:-) You go girl- heier på deg. Men håper du ikke får altfor mye reklame for det ene og andre her inne - det er kjedelig...

Tone

09.11.2017 kl.23:20

Her var det utrolig mange rare kommentarer! Mange har tydeligvis ikke lest teksten godt nok og kommenterer uten å ha fått med seg hele innholdet.

Å sende porno til noen du ikke kjenner tyder på at du ikke er helt stabil.

En annen ting er at alle firma har regler for hva du kan bruke internett til i arbeidstiden din! Og det å sende porno på facebook er definitivt ikke noe som tillates noe sted! Oppdages dette får det normalt konsekvenser, noe det absolutt bør.

Til Ehm: Du kommenterer at du "Personlig får daglig tilsendt diverse rare sexvideoer fra folk du kjenner og at det har gått sport i dette, og det flommer over med diverse videoer på facebook." Dette er ikke normalen blant folk flest, og forsvarer ikke handlingen! Jeg har snakket med mange om dette i ettermiddag/kveld og dette er ikke vanlig. Ingen på min jobb, blant mine venner, naboer eller treningsvenner har vært borti å få sexvideoer eller at det "flommer over" av filmer på fb. Og både jeg og de rundt meg er ganske frimodige mennesker som ikke synes det er vanskelig å snakke om sex, så jeg har fått ærlige svar.

Dette synes jeg var bra gjort av deg, Anne Brith! Stå på!

Kine

10.11.2017 kl.00:19

Sjuke folk som finnes...... ei hælsning fra Sandnessjøen ❤

Anonym

10.11.2017 kl.00:59

Alt for å få medie dekning skjønner jeg...- er det virkelig mulig??? Å henge ut folk på denne måten er nesten like forkastelig som det han gjorde!! Forsvarer IKKE handlingene hans... men seriøst- det du gjorde å gjør her på bloggen din... det er omtrent det samme... et overgrep mot et annet menneske uten at du vet hvorfor han valgte å gjøre det han gjorde!! Hadde du skulle gjort dette riktig... hadde politiet vært riktig instans! Her sitter du å er stolt over at du mest sannsynlig har kostet dette menneske jobben Hans?? Nå sank du sånn i mine øyne at det er takk å farvel som følger av din blogg!! Skamme deg burde du... du er på akkurat samme nivå som ham!! Ikke et spytt bedre...heller værre!! Har ikke ord!

Hans

10.11.2017 kl.02:36

Helt riktig det du gjorde , og kansje " får håpe " så er han om en stund glad for at du gjorde det , for slikt er ikke normalt. Men det virker som om folk har mistet en sperre for hva som er normalt etter sms/facebook osv kom. Har selv fått et bilde av en dame nedentil med beskjeden , kom hit så skal jeg gjøre deg heterofil. Ettersom jeg kjente henne godt så tok jeg det opp med henne på tomånnshånd og spurte rett ut om hun var drita eller stein hakke gal når hun sendte meg dette , og snufs snufs - svaret var at hun ikke hadde hatt seg en mann på lenge. Tru meg dette er overhodet ikke veien å gå , men aldri mer gjør du dette til meg og så setter vi en strek over det hele , og bildet er sletta sa jeg og så ga jeg henne en liten klem for å få henne til å slappe av. Helga etterpå kom det en sms , - du var det noe baktanker med denne klemmen vennen. Tenkte jeg skulle svare at hun burde søke hjelp , men fant ut at noen mennesker må en bare kutte helt ut.

Kjersti

10.11.2017 kl.08:18

Nå har jeg sittet og lest flere av kommentarene her, og det er utrolig hvor fort folk konkluderer med at dette må være en syk mann... er en mann syk kun fordi han sender porno? Da er det jammen mange syke menn der ute*ler* mange har fetisjer og tenner på slikt (ikke meg inkludert altså) denne mannen trenger overhodet ikke å være syk, og jeg personlig syntes det var tøft gjort å respondere slik det ble gjort.... hadde aldri tenkt tanken selv... har mottatt mye dritt selv, både kuk bilder og filmsnutter, men har bare blokkert... hva skjer da? Jo de finner andre "ofre" å sende til... rett og slett fordi de er ute etter en ting... sex eller sexprat... kanskje kun fordi de har det kjedelig hjemme i et forhold? Ikke vet vi... men syk? Nei, man er ikke nødvendigvis syk....

Lena

10.11.2017 kl.08:39

Usmakelig gjort av han, men like usmakelig gjort av deg...

Du fikk ødelagt minutter av ditt liv, han kan ha fått ødelagt resten av livet .... (tenk om han har kone og barn, sykdom eller andre tilstander som ligger bak)

Man går til politiet, ikke arbeidsgiver...... blir bare helt feil !

Guro

10.11.2017 kl.08:44

Uff! Så enkelt at noen gidder å gjøre slikt. Synes du er tøff som ringte arbeidsgiver, tommel opp til deg :)

Ida

10.11.2017 kl.09:47

Synes det var supert gjort av deg! Slike ting bør få reaksjoner.

10.11.2017 kl.10:13

Kjersti: Ingen har konkludert at han er syk. Tror ikke du har lest godt nok om du mener det.

10.11.2017 kl.10:25

For alt du vet, Anne Brith, har noen kollegaer dratt en spøk på han de ikke har tenkt særlig mye om på. Politiet burde kontaktes uansett, men ikke arbeidsgiver. Du vet ikke hva du kan utløse.

Anne Brith

10.11.2017 kl.10:29

Anonym: Slik var det IKKE. Tro meg. Han reagerte veldig nedverdigende da jeg sa at jeg ikke satt pris på det. Og så tenker jeg, la oss si det var en spøk fra kollegaer. Tror du ikke det ville kommet frem når sjefen fikk alle inn på kontoret? Om han ikke hadde gjort det så hadde han vel sagt det var ikke meg?

Beathe

10.11.2017 kl.10:32

Tommel opp for deg! Skjønner godt at du kontaktet arbeidsgiver istedet for politiet. Og til dere som mener noe annet så skjønner jeg ikke hvorfor dere tror at det å bli involvert med politiet vil være bedre for noens liv enn å få sparken? Dere snakker om familie og barn. Hva høres verst ut? "pappa fikk sparken" eller "pappa er i avhør hos politiet"*? Men uansett så hadde nok politiet ikke gjort noe da de har "viktigere ting å ta seg av".. Denne ene anonym her virker jo nesten som mannen det snakkes om.. Man vet jo aldri. Syns heller ikke du henger ut noen for du har jo ikke gitt noe navn. Å tvinge porno opp i ansiktet på folk er et slags overgrep og burde ikke ta's lett på. Det som man har sett kan man ikke "un-see" liksom. Det er ubehagelig å måtte gå rundt med slike bilder på netthinnen. Og jeg kjenner jeg blir super provosert på de som syns synd på mannen, syk eller idiot, spiller ingen rolle. Folk må søren meg begynne å ta ansvar for egne handlinger her i verden. Ok HVIS han er syk (noe jeg ikke tror) og liker voldsporno. Da får han se på det hjemme, men med en gang man involverer en uvillig annen så har man faktisk trampet langt over streken!! Hva er det med de mennesker, og spesielt menn, som må hevde seg over kvinner ved tvang. Hvorfor gir det dem et kick? .. Motbydelig å høre at han gjorde dette mens han får betalt av arbeidsgiver for å gjøre en jobb. Nei vettu hva.. Jeg støtter deg 100 % Anne Brith! Godt å se at du tør og går foran som et godt eksempel og en advarsel for andre griser der ute.

Marianne

10.11.2017 kl.10:49

Kjære Anne Brith - du er €%&# meg så tøff og modig at jeg tar av meg alle hatter for all framtid.

Fyren hadde god mulighet til å beklage handlingen, så de av dere som foreslår at noen andre på jobben hans sendte dette, må nok finne på noe annet. Dersom det likevel var noen andre på arbeidsplassen, er det greit at arbeidsgiveren får beskjed - det er jo da fortsatt en i hans/hennes bedrift som sender voldsporno til andre, og på tide å finne ut hvem det er!

Jeg blir provosert av de som kommenterer at mannen sikkert er syk, vel JA, man er ikke ved sine fulle fem om man velger å foreta seg slike handlinger. Men å ha psykiske problemer er en mer klinisk definisjon, og er ikke en unnskyldning i seg selv. I så fall er det Anne Brith som HJELPER mannen, som nå forhåpentligvis får hjelp. Og i tillegg kanskje unngår at samme person sender tilsvarende til flere mennesker. Heia deg, Anne Brith!

Anonym

10.11.2017 kl.10:53

Syntes dette var en EKSTREMT dårlig måte å takle en slik situasjon på, og noe jeg tror du kun gjorde for oppmerksomhet og fordi du satt å tenkte Ah power to the girls, pga alt med #metoo oppstyret. Du som er en offentlig person må faktisk regne med å få litt creepy meldinger her og der fra folk som ikke helt vet hvordan man skal oppføre seg på nett. Selvfølgelig mener jeg ikke at det han gjorde var greit på noen som helst måte, men når man er en offentlig person, noe jeg faktisk er selv, så tar jeg ikke å går til direkte angrep på folk som sender meg ett nakenbilde, eller en litt creepy melding eller link. Det finnes noe på alle sosiale medier som heter en «blokker» knapp, sender noen ukjente deg noe du ikke liker, så trykk på den knappen så er den personen ute av livet ditt for godt. jeg er en mann og jeg er en offentlig person akuratt som deg, jeg mottar også uoppfordret nakenbilder av jenter og menn over Internett, eller meldinger som ikke er helt innafor. Men er det så mye å bry seg om? Er det seksuell trakassering? Nei. Er det snakk om en person eller ett menneske som konstant, gjentatte ganger sender ekle meldinger eller bilder, etter du har blokkert personen og gitt beskjed om at dette ikke er greit, DA er jeg enig i at det begynner å bli seksuell trakassering, og da ville jeg sett på andre løsninger som feks å kontakte politiet. Men når du som en offentlig person, får sendt en link til en pornofilm, Så bør det gå opp for deg hva det er denne personen sender deg ved å se på navnet på linken. Hadde det vært meg så hadde jeg bare ikke åpnet meldingen eller hvertfall ikke trykket på linken. Men du valgte å gå inn på linken og se på filmen av eget intiativ. Og hvis det samme hadde skjedd meg, at jeg gikk inn på linken og så på filmen, så hadde jeg bare trykket «blokker» på den personen, eller sendt ett svar om at jeg ikke syntes noe om det og vil ikke motta sånne filmer eller linker. Så er den personen ute av livet ditt. Å gå til angrep og ringe arbeidsgiveren, JOBBEN, INNTEKTEN, til dette menneske og si hva han/hun har gjort blir altfor drøyt. Dårlig håndtering, og nei det er ikke noe mer synd på deg bare fordi du er kvinne. Sånne ting skjer med oss menn og. Og du er tross alt en OFFENTLIG person. Skulle jeg brukt min tid og energi på å kontakte alle de som sender meg ett nakenbilde eller en link eller en ekkel melding sin arbeidsgiver og ødelagt den personens liv totalt, så hadde ikke jeg faktisk ikke vært egnet til å være en offentlig person.

10.11.2017 kl.10:57

bra gjort, women power <3

10.11.2017 kl.11:06

Beathe: Blir litt uvel av deg også. Som jeg skrev lenger opp er jeg anonym og jeg er jente.

Live

10.11.2017 kl.11:40

Får håpe det var den personen og ikke en fake profil, for sa kan det gå utover en uskyldig person 😱😱😱 for eksempel hvis noen lagde en falsk profil i ditt navn og gjorde masse uakseptable ting for å ødelegge ditt gode navn og rykte. Men helt riktig å si ifra om det hvis man vet det er den personen, for de må lære seg å oppføre seg før eller siden. Om ikke de lærte det i barnehagen, så mø de lære det nå.

Malinn

10.11.2017 kl.11:41

Bra gjort Anne Brith

Elin

10.11.2017 kl.12:08

Til dere som skriver att hun ikke burdet gått til arbeidsgiver, men kontaktet politiet, vet dere hva politiet gjør med sånt? Jo de henlegger det på dagen, når de ikke en gang tar tak i fysisk vold som er blitt sett av flere andre, hvorfor skal de da gidde å bry seg om en melding. Nei tenk litt folkens. Og vel hun spurte jo han tross alt, da kunne han svart henne med en unnskyldning eller beskjed om att det ikke var han viss det var uhell, eller andre som sto bak, man svarer ikke bare nedlatende og så blokkerer om en er uskyldig. Og for mange rundt om kring så kan slike videoer også utløse angst om de har vært utsatt for vold, voldtekt eller begge deler. Selv har jeg vært utsatt for vold 3 ganger så ja jeg reagerer på om noen blir utsatt for vold, det gjør att jeg får angst og problemer. Folk må også tenke på att ikke alle liker å få slikt tilsendt, og da spiller det ingen rolle om du liker det eller ei, en er ikke prippen selv om en ikke liker å få tilsendt pikk bilder og sexvideoer, finnes sikkert menn der ute i verden som ikke liker å få tilsendt fittebilder av ukjente kvinner. Hadde politiet tatt mer fatt i slike problemer å hadde det kanskje blitt slutt på dette, men det er det som er problemet det havner nederst på prioriteringslista, og da får en ta det med neste, nemmelig arbeidsgiver. For de fleste bedrifter vil ikke bli forbundet med nettopp slike ting, grove/volds og sexvideoer. Dette vil kanskje få folk som er så syke i hodet til å lære, hva de tenner på får hvere opp til hver enkelt, men å sende slikt til andre gjør man bare ikke.

Liss Waldenstrøm

10.11.2017 kl.12:29

Her har det kommet så mange innlegg at jeg nesten ikke orker å lese alle sammen. Men jeg reagerer veldig på en ting: Godt over 90% av de/dere som kritiserer det Anne Brith gjorde, må gjøre det anonymt ? Kan ikke vise hvem dere er, fordi ???

Her er det ingen andre enn sender som har gjort noe galt. Porno sender man ikke uoppfordret rundt til folk, om det er på jobb eller fritid. Strålende at det finnes sånne mennesker som Anne Brith som TØR å sette ned foten.

La Tanga

10.11.2017 kl.14:46

Men se på den videoen, DET gjorde du :D

Emma

10.11.2017 kl.15:55

Helt enig med flere andre her om at du heller burde gå til politiet. For eksempel, ved et virus, vil man ikke ha tilgang til hva som blir sendt. Blir man hacket mister man kontrollen over sin egen konto.

Du sier selv at du ikke vet om det er sendt feil? Men blir senere så sikker på at det ikke er det.. tenk på hva du kan ødelegge for denne mannen? Tenk på familie? Det å bli sendt porno er ikke en ny greie. Som en annen sier, jo det florerer porno på Facebook. Tenk på alle de fake brukerne som blir laget for porno. Rapporter personen, blokker og kvitt deg med det. Si heller at det ikke er greit, og om det fortsetter så vil det bli konsekvenser. Men ikke ring arbeidsgiver og skyld på han umiddelbart. Alle er uskyldige til det motsatte er bevist, ta det med politiet om du absolutt skal ta det med noen. Du synker bare ned på hans nivå. Det han gjør er ikke greit, men det du gjør er ikke greit heller. Jeg har selv anmeldt en sak ang. krenkelser på nett, den er ikke henlagt. Men altså, det å sende en pornovideo er ikke ulovlig. Ingenting indikerer om at han er en syk person, men er det tilfellet burde det heller tas med politiet.. men dette du poster er ikke seksuell krenkelse, bare så det er sagt. Enig i at det skal håndteres, men dette var ikke måten. Blokker og rapporter eller gå til politiet i verste fall.

Siri

10.11.2017 kl.15:58

Liss, risken er at hun ringer arbeidsgiver å får deg sparket(for at du ytrer slike holdninger om at det er ok). Man vet jo aldri hvor grensen går hos enkelte...

Det er ikke alle som setter pris på at andre mener annet.

Nå er det også sånn at relativt mange har oppført arbeidsgiver på sosiale medier, og jeg syns selv, at så lenge man ikke ytrer seg ufint om arbeidsrelaterte ting ( feks en psykolog som "mobber" en som er tydelig psykisk syk) så har arbeidsgiver lite med saken å gjøre så rent generelt.

Kevin

10.11.2017 kl.16:08

Jeg synest det er bra at han blir stoppet, for slike kan terskelen for å sende til mindreårige være liten. Jeg har 6 barn selv, 4 av di er døtre. Hadde en slik kar sendt noe sånt tilmine barn i arbeidstiden, no vet jeg ikke hvor han jobber. Da hadde han hatt ett seriøst problem på 190 etter seg, JA jeg ha komt til å sagt fra til arbeidsgiveren og sagt fra til politiet. For å stoppe en eventuell " overgriper " eller pedofil . Dere kvinnfolk som sutrer om at " nei ho burde IKKE ha gjort dette ", hva ha DERE gjort om det ble sendt til DIN mindreårige datter ? om jeg ha vært arbeidsgiver og noen av mine arbeidere ha gjort dette fra en arbeidsmaskin etc. Det ha komt til å reflektert dårlig over på sjef . Jeg synes HO gjorde rette valg og fikk stoppet han . STÅ PÅ !

Fredrikstad mann

10.11.2017 kl.16:30

Til Alexandra og Anonym: Hva er det dere ikke forstår? Anne Brith gjør det hun følte for der og da, og som hun sier, hadde det vært et virus, hadde/burde han ha beklaget dette. Når han da ikke gjør det, så har han gjort dette bevisst, fordi han liker slikt og kanskje tenner på dette. Da tror jeg ikke Anne Brith hadde kontaktet arbeidsgiveren hans, for alle vet at virus kan gjøre mye rart. MEN, når ingen av oss andre vet hva han skrev før han sendte denne porno videoen, så synes jeg dere skal la vær og kommentere og gjenta dere hele tiden, for det er KUN Anne Brith som vet hva han skrev FØR han sendte dette. Hun er en oppegående kvinne som vet hva som faktisk ER greit og IKKE greit når det gjelder og sende slikt. Jeg får det daglig av venner på messenger, og jeg ber dem pent om å ikke sende de som er voldelige, men humoristiske, de tar jeg gjerne i mot. MEN porno/voldtekter/vold er ikke humor. Mange er syke og har dette som fetisjer, la de ha det, men ikke send til alle og enhver uten å vite åssen de reagerer på slikt. Blir for dumt når en voksen mann sender slikt til damer han kanskje ikke kjenner, men bare er venn med på Facebook, DA er det IKKE greit spør du meg. Jeg er ikke prippen på slikt, men jeg skjønner at hun ikke liker dette og tok den avgjørelsen der og da. Hva om denne mannen kanskje sender dette til yngre personer også, som kanskje er ditt barn? Hadde dere likt det? Hva om de hadde gjort det samme og ringt til arbeidsgiver og sagt det samme, hadde det vært galt også? Tenk dere om litt før dere svarer, for slike folk kan også sende dette til yngre personer også, og det er IKKE greit!

Til Fredrikstadmann

10.11.2017 kl.17:04

Det er da ingen som har sagt at det ikke er flott at hun reagerte! Det som er blitt sagt er at hun ikke burde legge det ut på bloggen før ting er blitt undersøkt!

Liss Waldenstrøm

10.11.2017 kl.17:28

Siri: Risken ble gjort da pornofilmen ble sendt, og jo, arbeidsgiver skal absolutt vite om dette. Alle rundt denne personen burde vite hva slags holdninger den personen har, og hvor lite respekt han viser andre, og da i dette tilfellet, kvinnen. Dette er ett voksent menneske, som sitter på jobb og sender porno. Da vil jeg gå så langt som å stille spørsmålstegn ved om personen er voksen nok til å ha noen jobb, hvis h*n ikke klarer å se risken ved å sende sånt. Det er faktisk forbudt ved lov å distribuere porno.

Alexandra

10.11.2017 kl.17:33

Fredrikstad mann: Hva er poenget med å spørre om hva vi ikke forstår? Du forstår tydeligvis ikke at man kan ha forskjellige meninger. Men du skriver at det kun er Anne Brith som vet hva han skrev først. Og der har du helt rett, det er kun hun som vet, for hun har ikke svart på spørsmålene mine.

Men uansett, det virker som om veldig mange her blir helt satt ut av det jeg og anonym har skrevet, noe jeg finner veldig rart. Jeg har kun ytret min mening at jeg ikke syns det var noe særlig å ringe arbeidsgiver og at mannen kanskje er syk/har problemer.

KANSKJE! Ikke at han HAR! Men KANSKJE! Og om han er syk er det fortsatt ikke greit. IKKE GREIT!

Noe lignende har anonym gjort. Vi har på ingen måte forsvart han, ei heller sagt at det han gjorde under noen omstendigheter er greit. Jeg syns ikke noe om at andre vrir på meningene mine, men hvis dere får hverdagskicket deres ut av det skal dere så klart få lov. Jeg vet selv hva jeg står for, og hva jeg mener er rett og galt. Jeg syns det var feil å kontakte arbeidsgiver. Igjen: min mening. Dere andre har lov å ha deres egen.

Jeg håper jeg virkelig har klart å få frem at jeg ikke støtter eller forsvarer det han gjorde, og at dere er ferdig med å tro at jeg mener ditt eller datt og at anonym er en som har svinn på skogen eller sender porno da hun har skrevet TO ganger at hun er en jente. Tenk og dra en slik konklusjon? Det er faktisk drøyt og gjør meg ganske dårlig!

Ha en fin kveld folkens!

Og husk: man skal ikke alltid lese mellom linjene, for noen ganger er det ikke noe å lese der.

Alexandra

10.11.2017 kl.17:37

Fredrikstad mann:

Og hvorfor i all verden spør du om jeg hadde likt disse tingene du skriver? Mener du virkelig å spørre meg om jeg hadde likt om et barn hadde fått porno tilsendt? Altså, er det helt ærlig et seriøst spørsmål? Kun fordi jeg ikke synes noe om at hun ringte arbeidsgiver? Spesielt.

10.11.2017 kl.19:33

Hei du alexsadra her blir ikke nevnt hvor han jobber . Har du tengt på om han jobber med ungum andre damer eller har ansvar for folk som ikke har det bra . Såklart burde hu sent en besymringsmelding til barnevernet og kontakta politiet . En ting till når du va 14 år sto det ikke ditt navn på mobil nr dett .

Olja

10.11.2017 kl.20:58

Dette er tragisk. Helt enig med Alexandra. Det er. veldig viktig og riktig å si i fra, til de rette instanser, politiet. En sak har alltid mer en en side, ofte tre. Det som er litt uforståelig er at bloggeren legger ut saken til offentlig skue for titusenvis følgere. Ber om å bli enda mer trakassert, det finnest mange syke nettroll i den store vide cyberverdenen.

11.11.2017 kl.14:59

Du du opplever noe som ikke er greit. Om du opplever noe som er ulovlig. Om du opplever noe som krenker deg på grunn av kjønn, religion, osv.

Om du har midler som blogg,sosiale medier.

Spør jeg: hva er din rett til å være anklager, dommer og bøddel? Hva er din rett til å pårope deg dagens gatestokk. Få tilrop fra de som står rundt gjør ikke at dette går bort. Det tar bare fokus bort fra problemet.

Du skriver han skal ta konsekvensene. Hva er konsekvensene ut fra din synspunkt. At han mister jobb, kanskje har han barn og familie han skal forsørger. Syk mor. Osv.

Hvorfor skal jeg tro på deg? Hvorfor skal jeg tro på at han har sendt video til deg? Det kan være noe du fant på og ville gjøre livet vanskelig for han.

Hvorfor er det så vanskelig å ta mot andre meninger enn din og dine tilhørere i en slik blogg?

Er det slik at vi endrer verden ved å finne hvor skylden skal ligge.

For alle del du har din rett til å si din mening og ha din frihet til å gjøre. La også andre ha det og ikke bli en dommer og bøddel for å få frem ditt poeng. Der mistet jeg fokuset som mann. Ps: jeg vil ikke sende deg slike filmer.

Marianne

13.11.2017 kl.19:56

Hei Anne Brith,

Som så mange andre støtter jeg avgjørelsen din fullt ut, og beundrer motet ditt.

Så på Snap at du fikk blomster fra arbeidsgiveren - får vi noen oppdatering på denne saken? Håper i hvert fall at verken han eller noen andre finner på å gjøre noe lignende igjen!

Skriv en ny kommentar

hits